نمایندگان پیگیر موضوع بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی سرانجام موفق شدند تا سئوال ملی از وزیر اطلاعات در هیئت رئیسه اعلام وصول شود.

به گزارش خبرآنلاين، سه سئوال از وزير اطلاعات و وزير امورخارجه مواردي بودند كه در جلسه علني امروز- چهارشنبه- اعلام وصول شده بود.

سئوال ملي سه نماينده از وزير اطلاعات در خصوص علت كتمان حضور افراد دو تابعيتي در بدنه دولت و سئوال از وزير امورخارجه  در مورد اعلام آخرين وضعيت مدعيان در دادگاه‌هاي بين المللي عليه ايران و دفاع ايران در اين خصوص، مواردي بودند كه از سوي هيئت رئيسه اعلام وصول شد.

پيگيري موضوع بازداشت مديران تلگرامي چند ماه قبل از انتخابات، موضوعي بود كه موجب شد تا  54 نماينده با سئوال از وزير اطلاعات «علت دستگيري تعداد زيادي از فعالان رسانه اي،‌ مطبوعاتي و ادمين هاي كانال تلگرامي در ايام انتخابات رياست جمهوري» را جويا شوند.

در اواخر سال 95، 12 نفر از مدیران مسئول کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب یا حامی دولت بازداشت شدند و كانال‌هاي مربوط به آنها از دسترس خارج شد.

اين بازداشت‌ها، ابتدا با اعتراض علي مطهري و پس از آن با حضور وزير اطلاعات در كميسيون امنيت ملي براي پاسخگويي به سئوال نمايندگان همراه شد،‌ اما به نتيجه نرسيدن موضوع شرايطي را فراهم كرد تا سرانجام بازداشت مديران كانال‌هاي تلگرامي و اهالي رسانه در قالب سئوال ملي از وزير اطلاعات در مجلس پيگيري شود.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =