به عنوان کسی که نزدیک به سه دهه در حوزه های مختلف رسانهای فعالیت داشته است ، لازم میداند نکاتی را به اطلاع آقای سخنگو برساند.
1- افرادی مانند پرویز اسماعیلی، روحانینژاد، معزی و... در حوزههای رسانهای، افرادی شاخص و صاحب سبک میباشند، این تفکر که حتی با حضور نامبردگان، باز هم دولت در حوزه رسانهای ضعف دارد، ناشی از فقدان استراتژی رسانهای است، نه کمبود ابزارهای اطلاعرسانی.
2- برای دولت محترم، در صورت داشتن استراتژی رسانهای، همین سه خبرگزاری "ایرنا"، "ایسنا" و "پانا"، کفایت میکند.
ایرنا در بعد ملی و فراملی، ایسنا برای پوشش جامعه دانشگاهی، دانشجویی و فرهیختگان کشور و همچنین پانا برای اقناع خانواده بزرگ فرهنگیان و دانشآموزی کشور. ضمن اینکه هر کدام از این خبرگزاریها، رسانههای دیگری چون روزنامه، سایت و ... را تحت پوشش دارند.
3- تعریف ساختار جدید مبتنی بر چند رسانهای با هدف پاسخ به نیازهای شبکههای اجتماعی و شبکهسازی خبرگزاریهای دولتی، میتواند بخشی از استراتژی رسانهای دولت را شامل شود. در این حالت، شورای سیاستگذاری واحدی، منویات دولت را به صورت محورهای عملیاتی در اختیار مسئولان خبرگزاریهای تحت پوشش قرار میدهد.
نظر شما