۲۰ روستای لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ روستای لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: ۹۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب ۱۷۰ روستای استان لرستان نیاز است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،علیرضا کاکاوند اظهار داشت: در فصل تابستان مشکلاتی در بحث آب روستاها وجود دارد اما در مجموع وضعیت آبرسانی به روستاهای استان نسبت به سنوات گذشته خیلی بهتر است.

وی یکی از مشکلات حوزه آب روستایی استان را آبیاری‌ باغات با آب شرب دانست و افزود: مشکل اساسی در فصل تابستان آبیاری باغات و مزارع به صورت غیر مجاز از آب شرب است که متاسفأنه امسال نیز حادتر شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان به افزایش تعداد روستاهایی که به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰ روستای استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود که آب‌ر‌سانی به این روستاها جز برنامه‌های کاری است تا در صورت تخصیص اعتبار تخصیص مشکل آنها به طور حتم برطرف شود.

وی بیان کرد: از آنجا که شرکت از نظر اعتباری شدیداً در مضیقه است چند ماه است که حقوق آبداران و راننده تانکرهای معوق مانده است، مردم نیز در بحث پرداخت آب بها همکاری خوبی ندارد به طوری که زیر ۵۰ درصد آب بها پرداخت می‌شود با این وجود حتی اکنون برای خرید کلر نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

کاکاوند تصریح کرد: بنا داریم بحث تانکر آب سیار را به صفر برسانیم از طرفی برنامه داریم تا امسال کار آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون آب را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۰ میلیارد تومان برای آب روستایی به حدود ۱۷۰ روستا نیاز است گفت: تعدادی از این روستاها آب ندارند، تعدادی ضعف فشار آب دارند و تأسیسات برخی نیز فرسوده و نیاز به بازسازی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =