سیدحسین مرعشی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برخی از دلایل نیامدن گردشگران خارجی به ایران گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حدود دو سال پیش با تشدید درگیری‌های نظام میان ترکیه و روسیه، پوتین دستور داد تا مردم روسیه به ترکیه سفر نکنند و بسیاری این اتفاق را فرصت خوبی برای جذب گردشگران روسی در ایران دانستند.

اکبر غمخوار عضو هیئت مدیره انجمن خدمات گردشگری استان تهران چندی پیش در این رابطه به خبرآنلاین گفته بود: «۳ و نیم میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه سفر می کرد، پس از اتفاقی که در ترکیه افتاد، آقای پوتین دستور داد که هیچ کدام از شهروندهای روس به ترکیه سفر نکنند و ما باید خیلی سریع وارد عمل می شدیم و باید از این پتانسیلی که برای جذب گردشگر وجود داشت، استفاده می کردیم. اما دولت هیچ کاری نکرد.» 

سیدحسین مرعشی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مورد توسعه گردشگری ایران چند روز پیش در کافه خبر به خبرآنلاین گفت: با همین شیوه گردشگری می‌توانیم به رشد سالانه ۵۰ درصد دست پیدا کنیم. شراب و حجاب مشکل گردشگران خارجی نیست. من ساعت‌ها پای صحبت‌های تورگردان‌های بزرگ دنیا نشسته‌ام و هیچ وقت این موضوعات مشکل آنها نبوده است. آنها دنبال دیدن دنیای جدید و برقراری ارتباط با جوامع بشری هستند. ایران برای آنها خیلی جذاب است.

او ادامه داد: مشکل اصلی این است که ایرانی‌ها و مسئولان آن هم ایران را نمی‌شناسند و نمی‌توانند لذت غوطه‌ور شدن در آب‌های دریاچه ارومیه یا رفتن به زیر آب در کیش و قشم را درک کنند. خارجی‌ها اینها را خوب درک می‌کنند. امیدواریم در دوره جدید موفقیت‌ها در حوزه گردشگری دوچندان شود.

مرعشی گفت: البته در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی به دلیل فضای سیاسی و بین‌المللی موفق‌هایی در گردشگری داشتیم ولی سرمایه‌گذاری‌ها زیاد تقویت نشد. امیدواریم که مدیری در گردشگری مستقر باشد که مسئله سرمایه‌گذاری را جدی بگیرد.

او گفت: من یک سال و ۲ ماه در این سازمان بودم و چند کار را انجام دادم. در آن زمان باید بخش گردشگری با میراث ادغام می‌شد که آن را ادغام کردیم، همچنین باید سیاست‌های جدید تدوین می‌شد که ما سیاست‌های برنامه چهارم را تدوین کردیم و سیاست‌های افق ۱۴۰۴ را نیز تعیین کردیم، سهم و جایگاه، نرخ رشد و حجم سرمایه گذاری‌ها را نیز تعیین کردیم و بعد به پروژه‌ها رسیدیم.

به گفته مرعشی تا پایان دولت احمدی‌نژاد در سال ۹۲ کمتر از ۳ درصد اهداف محقق شد: البته اطلاع و آماری از برنامه‌های این چهار سال اخیر ندارم ولی قدر مسلم این است که میراث و گردشگری از امروز تا ۲ دهه آینده می‌تواند موتور پیشبرنده اقتصاد ایران باشد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    57 5
    این را خودتان از توریست ها پرسیدید؟ من با توریست های زیادی صحبت کردم و اتفاقا مشکلشان همین بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    46 11
    مرعشی درست میگه شراب وحجاب مشکل گردشگران خارجی نیست بلکه مشکل اصلی گردشگران ایرانی است که به محض ورود به یک کشور خارجی خود را خلع حجاب کرده وبه انواع مشروبات یورش میبرند
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      3 16
      مشکالات خانوادگی تون رو عمومی نکنید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    20 0
    پس نتیجه می گیریم شما نه توریست خارجی را می شناسید و نه صنعت و اقتصاد جهانی توریست را و نه میدانید که این صنعت بر چه مولفه هایی سوار شده است تا بتواند درآمدزایی کند ... با این استراتژی شما صنعت توریسم در ایران می تواند رشد کند اما قطره ای ...