پشت‌پرده ادغام وزارت‌خانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نه پافشاری صرف برای ادغام و نه پافشاری صرف برای انفکاک وزارتخانه‌ها، هیچ‌کدام دارای اصالت نیست؛ این بستگی دارد که شما در کدام مسیر حرکت و چه هدفی را دنبال می‌کنید.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به طرح جداسازی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: زمانی که ادغام صورت گرفت، این کار اصلا کارشناسی نبود. یعنی براساس یک مطالعه عمیق این اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: آقای بهبهانی، وزیر سابق راه و ترابری که در مجلس رأی نیاورد و استیضاح شد، رییس دولت هم از روی لج‌بازی خاصی دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را به بهانه قانون برنامه پنجم توسعه ادغام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این کار خیلی کارشناسی نبود. تا چند سال هم تلاطم شدیدی وجود داشت.

حناچی عنوان کرد: من می‌گویم هر اقدامی انجام می‌دهیم، فضای کارشناسی را برای آن باید فراهم کنیم. فرض کنید وزارت راه و شهرسازی منفک شد و به 14 سال قبل برگشتیم. مگر بازگشت به 14 سال قبل با شرایط حاضر خیلی لطفی دارد؟

وی ادامه داد: ما در آن زمان یک نقیصه‌هایی داشتیم و الان هم آن نقیصه‌ها را داریم. وقتی انفکاک را صورت می‌دهیم، آن نقیصه‌ها را باید برطرف کنیم. منظور من دقیقا چیست؟ این‌که مسوولیت و اختیارات را متناسب با یکدیگر بدهید.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: همه مردم از ما به‌عنوان وزارت مسکن سابق انتظار دارند که شهرهای متعادلی را طراحی کنیم. بخشی از این موضوع دست ماست، همه این پروسه‌ها دست ما نیست. کنترل عالیه‌اش دست ما است.

حناچی گفت: ما می‌گوییم از این فرصت باید استفاده کنیم تا نقیصه‌ها را برطرف کنیم. هر کاری هم می‌کنیم، زمینه کاری و مشخصی داشته باشد و هدف نیز مشخص باشد.

وی افزود: ما باید الزامات را فراهم کنیم تا به نقطه هدف دست پیدا کنیم؛ وگرنه نه به قول معروف پافشاری صرف برای ادغام و نه پافشاری صرف برای انفکاک، هیچ‌کدام دارای اصالت نیست. این بستگی دارد که شما به کدام مسیر حرکت می‌کنید و چه هدفی را دنبال می‌کنید.

39225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس توسی A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    8 2
    فقط مایه تاسف و تاثر و تامل و تدبر و...است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    1 7
    چین با خرید کارخانه ورشکسته انگلیسی صادر کننده خودرو شد ایران کی به صنعت روز خودرو می رسه بلاخره از یک کارخانه ورشکسته کشور تکنولوژی خودرو وارد کنه بهتر از فقط خودروی ساخته شده است ایران در صنعت بجز فرش همه جوره عقبه یکی گفت آب گوشت بز باش که همه جا مدیر بود و کل ایران را شناخته بود ایران هنوز استیل ضد زنگ دریای خلیج فارس را تولید نکرده برای پمپ های سکوهای نفتی ایران بی نهایت عقبه همه دولت مشتی شعار بر علیه قبلی دادن و امار سازی کردن تا دوران شون تمام شد دیگری امد پته شون رو رو اب ریخت این دولت هم تنها مزیتش تزریق پول نفت بین مردمه هیچ کارگاه و کارخانه ایی احداث نکرده جهانگیری وزیر صنعت تجارت بشه شاید به مسائل وارد بشه معاون اولی را بدین باهنر قالیباف حاجی بابایی عارف نفر زیاده نفر صنعت گر
  • علی بیت اللهی A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    6 6
    طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی بنفع دولت و کشور نیست. مشکل مسکن با تفکیک وزارت حل نمی شود چطور که مشکل آب کشور با تفکیک وزارت نیرو به وزارت آب و وزارت برق حل نمی شود. مشکل گاز و پتروشیمی هم با تفکیک وزارت نفت به وزارت نفت، وزارت گاز، وزارت پتروشیمی حل نمی شود، مشکل شیلات و بنادر و ... . ما اگر می خواهیم وجود مشکل را با تشکیل وزارتخانه حل کنیم در آنصورت لازم است که بینهایت وزارتخانه تشکیل دهیم و پرواضح است که مشکل هم حل نخواهد شد. قبل از ادغام مشکل مسکن نداشتیم؟ بعد از ادغام چطور؟ اساسا رویکرد حل مشکل این نیست که وزارت رو تفکیک کنیم. مگر چند درصد مسکن دست دولت است؟ مگر وزارت در حوزه شهری چقدر قدرت نفوذ دارد؟ بنظر می رسد که در شرایط کنونی که نیازمند اقدامیم تفکیک وزارت بلا تکلیفی و سردرگمی دارد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    0 0
    کاملا درست گفته اند. اول ببینیم چه می خواهیم بکنیم و بعد ابزار آن کار را فراهم کنیم.
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    0 0
    ما داریم هرسال به اندازه پنج سال از کشورهای در حال توسعه عقب می افتیم چه کسی پاسخگو باید باشد
  • چامیان A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    0 0
    جناب حناچی از معدود کارشناسان کشور هستند که بر اساس عقلانیت ومنطق ودانش اضهار نظر می کنند ومایه مباهات هستند ایشان درست می فرمایند. گیریم که ادغام غیر کارشناسی واز روی لج ولجبازی بوده باشد الان وقت این حرفها نیست نباید احساساتی تصمیم گرفت. ادغام باید تکمیل بشود دولت به سمت کوچک سازی حر کت کند. الان وقت کار هست وقت ساختن ایران و وقت پیشرفت برنامه ریزی نه بحثهای بیخود.