ورزشکار سقزی رکورد شنای باستانی ایران را جابجا کرد

سلیمان ملکی ورزشکار سقزی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در روز 22 تیر ماه در سالن ورزشی 2000 نفره شهید آبدرم شهرستان سقز در زمان 4ساعت و 30 دقیقه موفق به جابجا کردن رکورد شنای باستانی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، رکورد شنای باستانی ایران به همت سلیمان ملکی باستانی کار پرتلاش سقزی و برگزاری همایش بزرگ ورزش باستانی منطقه ای و حضور پرشور ورزشکاران شهرستان های غرب و شمال غرب در این همایش، از جمله اخباری بود که روز به یادماندنی برای این رشته ورزشی در سقز رقم زد.

این مراسم به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد که با استقبال بالای مردم و علاقه مندان همراه بود
سلیمان ملکی ورزشکار سقزی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در سالن ورزشی 2000 نفره این شهر، در مدت زمان 4ساعت و 30 دقیقه موفق به جابجا کردن رکورد شنای باستانی ایران شد
نامبرده با حضور جمع زیادی از ورزشکاران و مسئولان از جمله: مهرپرور دبیر هیات ورزش های همگانی استان کردستان و نماینده فدراسیون ورزش های همگانی ایران موفق شد با تعداد 7000 شنا، رکورد دار شنای باستانی ایران را بدست بیاورد.
سلیمان ملکی در سال 1392 توانست با 1700 حرکت و در سال 1394 نیز با 2500 حرکت رکوردار شنای باستانی ایران باشد.
در این همایش که ورزشکارانی از شهرهای تبریز، باسمنج، بیجار، قروه، بناب، میاندوآب، بوکان، مراغه، هرسین، سنندج و سقز در روز 22 تیر ماه حضور داشتند، پیشکسوتان و ورزشکاران باستانی کار همراه با آهنگ و ضرب مرشدهای حاضر بعد از رژه به انجام حرکات ورزشی از جمله نرمش، میل گرفتن، سنگ گرفتن، چرخ زدن و کباده پرداختند.
در ابتدای مراسم فرزاد خاکی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضرین گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم منطقه دارد، این فرهنگ به عنوان فرهنگ باستانی از دیرباز پیام آور تواضع، گذشت و جوانمردی بوده است.
وی در ادامه افزود: ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای یقینا باعث پیشگیری از مسائلی همچون به هم ریختگی، تزلزل و سردرگمی و از همه مهم تر باعث رعایت عدالت و فروتنی در جامعه خواهد شد.
در پایان این مراسم از سلیمان ملکی و سرپرست تیم های مهمان و حاضر در همایش تقدیر شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =