مطالعات نهایی بر روی طرح 55 متری ( بزرگراه امیرکبیر ) ادامه دارد اما به احتمال زیاد حفر تونل در حد فاصل میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی اراک جایگزین طرح 55 متری خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در نشست شورای ترافیک استان با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 14 سال از انجام مطالعات اولیه طرح 55 متری اراک می گذرد و دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای شهر به دلیل هزینه بسیار بالای اجرای این طرح توان انجام این کار را نداشته اند و از طرفی نیز ساکنان محدوده این طرح نیز در بلاتکلیفی به سر می برند، باید وضعیت این پروژه مشخص و تعیین تکلیف شود.
عزیز فیلی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای تملک پلاک ها ی واقع در محدوده اجرای طرح اعتبار نیاز است ادامه داد: 218 پلاک درگیر با این طرح با مساحت حدود 30 هزار متر مربع شناسایی شده که از این تعداد 49 پلاک 20 درصد، 60 پلاک از 20 تا 50 درصد و 109 پلاک نیز بیش از 50 درصد با این پروژه در ارتباط هستند.
وی افزود: همچنین 172 پلاک واحد مسکونی، 22 پلاک تجاری و خدماتی، دو پلاک درمانی، چهار پلاک اداری، چهار پلاک آموزشی، 12 پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک نیز پارکینگ و تاسیسات شهری هستند که همه این پلاک ها باید از مالکین خریداری شود .
معاون عمرانی استانداری مرکزی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این خیابان را نیز بیش از 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : اما هرینه مورد نیاز برای حفر تونل در مسافت حدود 2 کیلومتری به یک هزار میلیارد ریال هم نمی رسد ضمن اینکه در رفع مشکلات ترافیکی شرق به غرب اراک نیز موثر می باشد.
فیلی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط مشاور این طرح، اطراف این بزرگراه نیز 57 برج و مجتمع تجاری متصل در 10 تا 14 طبقه طراحی شده که ساخت آنها نیز بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: معبر اصلی ما پروژه 55 متری است که مقرر گردیده این معبر به صورت هم سطح باشد ولی در اجرای این پروژه ،چهار تقاطع نیز وجود دارد که شامل تقاطع شهید رجایی،تقاطع شهید بهشتی،تقاطع ورودی میدان ولیعصر و آخرین تقاطع،تقاطع میرزای شیرازی که مقرر شده این تقاطع ها به صورت زیر گذر احداث شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =