۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
موتور مهاجمان استقلال روشن شد

استقلال در روزهای بدنسازی و در مرحله تمرینات پیش فصل سه بازی دوستانه در تهران و ایروان برگزار کرد.

روزنامه خبرورزشی نوشت:این تیم در حالی مقابل این سه تیم به میدان رفت که تقریباً از بیشتر نفرات حاضر در اردو در ترکیب خود بهره برد. شاگردان علیرضا منصوریان در این سه بازی نه تنها هرگز نباختند بلکه مساوی هم نکردند و در عین حال در طی ۲۷۰ دقیقه تنها یک بار دروازه‌شان را باز شده دیدند. بررسی این سه دیدار نشان می‌دهد وضعیت استقلال تا اینجا به چه ترتیب است.

هر ۵۴ دقیقه یک گل زده
استقلال در دیدارهایی که در این مدت برگزار کرد موفق شد ۵ بار گلزنی کند. یک گل به نساجی و دو گل به پارس جنوبی جم و همین تعداد به آرارات ایروان. معدل این ۵ گل در طول ۲۷۰ دقیقه بازی عدد ۵۴ دقیقه یک گل را برای استقلال به ثبت می‌رساند که برای یک تیم آمار بدی نیست.

۲۷۰ دقیقه یک گل خورده
استقلال فصل پیش در حالی نایب‌قهرمان لیگ برتر شد که در ۳۰ بازی ۲۷ بار دروازه‌‌اش باز شد. آماری نسبتاً ضعیف که شاید باعث از دست رفتن قهرمانی برای این تیم هم شد. این تعداد در حالی بود که پرسپولیس قهرمان تنها ۱۴ گل دریافت کرده بود. با این همه استقلال که در ۳ بازی اول لیگ گذشته ۵ گل دریافت کرده بود با آمار ۳ بازی یک گل خورده نشان داد که حالا شرایط خیلی بهتری را تجربه می‌کند. البته این سه بازی دوستانه بود.

۳ برد بدون باخت
گرچه برد و باخت در دیدارهای تدارکاتی نشان دهنده ضعف و قوت یک تیم نیست و ورود به مسابقات نهایی و اصلی نشان دهنده عیار واقعی تیم‌هاست ولی همین که استقلال در این سه بازی فقط برنده بوده می‌تواند از نظر روحی اعتماد به نفس بالایی برای تیم و بازیکنانش فراهم کند.

فقط مهاجمان گل زدند
فصل قبل استقلال ۴۵ گل تا پایان هفته سی‌ام به ثمر رساند ولی بهترین گلزنش ۷ گله بود. دلیلش این بود که تنوع گلزن در این تیم بسیار بیش از اندازه به نظر می‌رسید و استقلال مهاجم هدف و گلزن مشخصی نداشت. ۴۵ گل فصل پیش این تیم را ۱۲ بازیکن از خطوط دفاع، هافبک و حمله به ثمر رسانده بودند ولی در مقیاسی کوچکتر مشخص شد استقلال این بار روی گلزنی مهاجمانش زوم کرده است. بیت‌سعید و سجاد شهباززاده هر کدام یک گل و قربانی ۳ گل در این ۳ بازی به ثمر رساندند تا سهم اصلی و صددرصدی از گلزنی به مهاجمان این تیم اختصاص یابد.h

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =