ایرنا نوشت: تارنمای خبری'فارین پالسی'درگزارشی نوشت:'رکس تیلرسون' وزیرخارجه آمریکا قصد تعطیل کردن'دفتر جنایات جنگی' وزارتخارجه آمریکا را دارد.

این تارنمای خبری آمریکایی نوشت:چندین مقام سابق آمریکایی به فارین پالسی گفته اند که 'تاد بوچوالد' (Todd Buchwald) هماهنگ کننده ویژه در'دفتر قضایی جنایی جهانی'(OGCJ)ازسوی تیلرسون به سمتی جدید و در بخش دیگری از وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است.

بنابراین گزارش، بوچوالد که ازسال 2015 وبا سابقه کاری حقوقدان وزارت خارجه آمریکا دراین سمت مشغول به کار بود، به وی سمتی در بخش دفتر امور حقوقی این وزاتخانه داده شده است.
فارین پالسی نوشت:سایرکارمندان این OGCJ نیز ممکن است به دیگر بخش های وزارتخارجه آمریکا و سمت هایی دیگر منتقل و منصوب شوند.

بنابراین گزارش، وزارت خارجه آمریکا خبر بسته شدن این دفتر را نه تایید و نه تکذیب می کند.
یک سخنگوی وزارتخارجه آمریکا دراین زمینه به فارین پالسی گفت:وزارتخارجه آمریکا هم اکنون سرگرم بازچیدن کارکنان خود بوده و نتیجه از پیش تعیین شده ای دراین زمینه وجود ندارد.

یک مقام ارشد وزارتخارجه آمریکا به فارین پالسی دراین باره گفت که معمولا ایده بستن یک دفتر قابل تغییر است.
بنابراین گزارش، دفتر OGCJ به وزیر خارجه آمریکا درباره مسالی پیرامون 'نسل کشی' و جنایات جنگی مشاوره داده و در شکل دهی سیاست هایی برای مواجهه با چنین جنایاتی، کمک و راهنمایی می کند.

درحالی فارین پالسی از قصد وزیرخارجه آمریکا در بستن دفتر جنایات جنگی این وزارتخانه خبر می دهد که رکس تیلرسون در اردیبهشت ماه گذشته به صراحت گفته بود: آمریکا در روابط خارجی نگران وضعیت حقوق بشر کشورها نیست.

تیلرسون در مورخ 13 تیرماه برابر با سوم ماه می در نخستین دیدار خود با کارکنان وزارت خارجه آمریکا که پس از تصدی این سمت از ماه فوریه به شمار می رفت دراین خصوص گفته بود:درحالی که آمریکا بر موازین و ارزش های خود پابرجاست، در برخی تعاملات با دیگر کشورها تاکید آنچنانی بر نگرانی حقوق بشر نداشته و سیاست هایش را می تواند دراین مورد تطبیق دهد.

این درحالی است که وزارتخارجه آمریکا همچنین قصد کاهش 28درصدی در بودجه و کاستن از هزاران فرصت شغلی دراین وزارتخانه را دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    0 0
    كار درستى مى كند. كلى در بودجه دولتى صرفه جويى مى كند. اين دفتر كاريكاتور مسخره اى بود براى كشورى كه تقريبا بيشترين آمار جنايت جنگى در دنيا را دارد و تازه به دادگاه لاهه جواب پس نمى دهد خداييش آنهمه دفتر و دستك و كارمند اتوكشيده فقط براى يك "ژست توخالى" كه حتى متحدانش به آن مى خندند، بايد زودتر از اينها جمع مى شد.