رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج از پیشرفت 80 درصدی اجرای عملیات سرعتکاه های آسفالتی در سطح معابر و گذرگاه های پرترافیک و حادثه خیز شهر توسط عوامل واحد ترافیک این سازمان خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، احمدرضا خلوصی با بیان اینکه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج به دنبال ارتقای پتانسیلهای عمرانی است، افزود: این عملیات به همراه دو اکیپ اجرای آسفالت و رنگ آمیزی سرعتکاههای ترافیکی، در سطح معابر و گذرگاه های شهر و در راستای طرح آرامسازی ترافیک شهر صورت گرفت.
وی با بیان اینکه سرعتکاه های آسفالتی با هدف آرام سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور عابرین پیاده تلقی می شود، اظهار داشت: این سرعتکاه ها مطابق مشخصات فنی و استانداردهای تعیین شده اجرا شده و رنگ آمیزی آن نیز با استفاده از رنگ دو جزئی به همراه کیلر ضد جرم نانو به جهت ارتقاء کیفیت، مشخص می شود.
این مسئول بابیان اینکه تا کنون 80 درصد سرعتکاههای مدنظر حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک عملیاتی شده است، اضافه کرد: اجرای عملیات سرعتکاه آسفالتی کاملاً مطابق با استانداردهای طراحی آرام سازهای ترافیکی می باشد که با هدف افزایش ضریب ایمنی، کاهش حوادث و خطرات احتمالی ناشی از سرعت بالای خودرو ها در معابر از پیش تعیین شده به مرحله اجرا در می آید.
مهندس خلوصی در ادامه تصریح کرد: طبق تحقیقات، استفاده از سرعتکاه تصادفات را به میزان ۱۳ درصد کاهش می دهد و این ابزار در صورتی که طبق ضوابط ساخته شوند، باعث کاهش حجم ترافیک در معابر محلی و انتقال بخشی از حجم آنها به معابر رده بالاتر یعنی معابر جمع و پخش کننده و شریانی می شوند.
شایان ذکر است؛ این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال، با نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج به عنوان کارفرما و پیمانکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در حال انجام است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =