تعداد تلفات مشروب تقلبی در سیرجان به ۵ کشته و ۱۱۴ مصدوم رسید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پنج نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در سیرجان از عصر پنجشنبه تاکنون جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین، سیدمحمد صابری روز گذشته 99 نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی به بیمارستان های سیرجان مراجعه کرده بودند گفت: این آمار تا صبح امروز به 114 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: 46 نفر در بیمارستان های غرضی و امام رضای سیرجان و چهار نفر نیز در بیمارستان ولی عصر شهربابک به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی هم اکنون بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند حتما به منظور معاینه به بیمارستان مراجعه کنند.

صابری با اشاره به اینکه مردم مسمومیت با مشروبات الکلی را جدی نگرفته اند گفت: از شب گذشته تا ساعت هشت امروز صبح در زمانی حدود پنج ساعت هشت نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی به بیمارستان های سیرجان مراجعه کرده اند و همه این افراد اکنون بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مشروب تقلبی آغشته به متانول بوده است.
متانول یا الکل چوب به عنوان حلال در محلول های بخش چاپ و تکثیر، چسبها، رنگ، جلادهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

صابری گفت: متابولیت های حاصل از متانول بسیار سمی و برای بدن انسان مضر است و علائم مسمومیت با متانول معمولا در عرض 30 دقیقه تا چهار ساعت ایجاد می شود که بصورت گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی است و معمولا بیماران در این مرحله به پزشک مراجعه نمی کنند.

وی ادامه داد: پس از آن یک دوره نهفته وجود دارد که تقریبا 6 تا 24 ساعت و بسته به میزان متانول مصرف شده به طول می انجامد که در این مرحله اختلال بینایی افزایش می یابد و علائمی همچون تاری دید، تغییرات میدان بینایی، ترس از نور، 2 بینی تا کوری کامل ایجاد می شود.

وی گفت: طی یک تا 2 ساعت اولیه پس از مصرف مشروب تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اتانول در مشروبات، علایم مستی، برافروختگی، پرحرفی و علایم گوارشی بروز می کند که این امر سبب می شود این بیماران معمولا دیرتر و بطور شایع پس از 24 ساعت و با وضعیت بدتر و وخیم تر به بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که به دلیل مصرف مشروب تقلبی ، مشکوک به آلودگی با متانول هستند مراجعه به مراکز درمانی را به تأخیر نینداخته و به منظور پیشگیری از عوارض غیرقابل برگشت مسمومیت با متانول همچون کوری، نارسایی دائمی کلیه ها، کما و نهایتا مرگ، سریعا' به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان فوری قرار گیرند.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =