علی خرم سفیر پیشین ایران در ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل در گفتگو با پاد می گوید: به هیج وجه صلاح نیست ما از برجام خارج شویم.

علی خرم در این خصوص به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: این استراتژی تندروهای آمریکایی است که ایران را عصبانی کنند تا از برجام خارج شویم. آنها تلاش می کنند با تحریک ایران، ما را به سمت خروج از برجام سوق دهند. این استراتژی سبب می شود آمریکایی ها به جهان بدهکار نباشند و در دنیا فریاد بزنند، دیدید ایرانیان قابل اعتماد نیستند و به برجام پایبند نماندند.

او افزود: در شرایطی که اتحادیه اروپا، سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل و حتی خود آمریکا پایبندی ما را تایید می کنند، چرا باید از برجام خارج شویم؟ برنامه آمریکا همیشه این بوده ما را در انزوای جهانی قرار دهد، این در حالیست که امروز آمریکا است که در این انزوا قرار گرفته است.

خرم در ادامه تاکید کرد: کسانی که در داخل تاکید می کنند باید از برجام خارج شویم اگر دانسته و از روی آگاهی چنین حرفی می زنند به منافع ملی کشور خیانت می کنند. عقل سلیم می گوید کاری خلاف منافع ملی انجام ندهیم. منافع ملی ما چیست؟ اینکه فشارهای بین المللی و نظامی را علیه ایران تشدید نکنیم. حالا کسانی که می گویند از برجام خارج شویم، آیا می دانند نتیجه اش چه خواهد بود؟ نتیجه اش عملی شدن خواسته آمریکا است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =