ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور از کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها، بیانگر رشد ابرهای جوششی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان ،جنوب سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری و روز دوشنبه(۹ مرداد) در ارتفاعات استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان سبب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب کاهش نسبی دما طی این مدت برای نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۰ مردادماه) و شرق دریای عمان طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: به دلیل وزش باد خیلی شدید برای شرق کشور به ویژه منطقه زابل از روز دوشنبه تا پایان هفته طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۹ و ۱۰ مرداد) صاف پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دمای هوا طی این دو روز به ترتیب ۳۷ و ۲۵ و ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =