«خبرجنوب» نوشت: مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی فارس افزایش قیمت مرغ را بی ارتباط با صادرات آن دانست.

بازار مرغ چند وقتي است داغ شده و قيمت ها سير صعودي پيدا كرده، به گونه اي كه فعالان عرضه اين كالا ميگويند هر هفته قيمت آن 100 تا 200 تومان گران مي شود و دليل آن صادرات مرغ به كشورهاي همسايه از جمله قطر است.
اين در حالي است كه مدير تنظيم بازار محصولات كشاورزي فارس اين ادعا را رد كرده و مي گويد مردم فارس هر ماه 9 هزار تن مرغ مي خورند. اين در حالي است كه آمار صادراتي ما از اين كالا نهايتا ماهانه 50 هزار تن است. يعني از مصرف دو روز مردم استان هم كمتر است.
هدايت ا... رحيمي در گفت و گو با خبرنگار سرويس اقتصادي «خبرجنوب» اظهار داشت: دليل افزايش قيمت مرغ، عدم جوجه ريزي در استان هاي همجوار به دليل گرماي شديد هوا است و همين امر باعث شده تا بخشي از مرغ هاي توليدي فارس به استان هاي همسايه برود و واضح است در چنين شرايطي قيمت ها افزايش پيدا مي كند.
وي بااشاره به قيمت مرغ در سطح بازار شيراز گفت: ميانگين قيمت در شيراز بر اساس نرخ گيري از 12 نقطه اين شهر 8 هزار تومان است و كمترين قيمت 7700 تومان و بالاترين 8300 تومان در نقاط مختلف شيراز است.
رحيمي بيان داشت: اين در حالي است كه ميانگين قيمت در ساير استان ها حداقل 8300 تومان است و فارس كمترين ميانگين
قيمتي را دارد.
مدير تنظيم بازار محصولات سازمان جهاد كشاورزي فارس بااشاره به سياستهاي اين سازمان براي جلوگيري از افزايش بي رويه قيمت مرغ در فارس گفت: قيمت مرغ در حال حاضر بهترين قيمت است كه هم به سود مصرف كننده و هم به سود توليدكننده است و براي تثبيت اين قيمت سياست هايي اعمال شده كه از جمله آن توزيع روزانه 200 تا 300 تن مرغ منجمد به قيمت 5650 تا 5700 تومان براي مصرف كننده است و البته در صورت كشش بازار آمادگي توزيع بيشتر از اين ميزان وجود دارد.
مدير تنظيم بازار محصولات سازمان جهاد كشاورزي فارس در خصوص روند افزايش قيمت مرغ در فارس گفت: نسبت به يك ماه گذشته قيمت مرغ 300 تا 400 تومان افزايش يافته و اين افزايش قيمت نسبت به هفته قبل 100 تومان مي باشد كه با سياست هاي در حال اجرا بعيد مي دانم ديگر قيمت مرغ افزايش پيدا كند.
وي از ديگر سياست هاي در پيش گرفته شده در اين زمينه را افزايش جوجه ريزي دانست و گفت: تا چندي پيش در هر دوره 5 تا 5/5 ميليون قطعه جوجه ريزي انجام مي شد كه در دوره هاي فعلي براي تنظيم بازار و تامين بخشي از نياز بازار استان هاي جنوبي اين ميزان به 6 تا 5/6 ميليون قطعه جوجه ريزي افزايش يافت.
مدير تنظيم بازار محصولات سازمان جهاد كشاورزي فارس در خصوص قيمت پياز نيز گفت: ميانگين قيمت پياز كه هم اكنون 4 هزار تومان است با ورود پيازهاي توليد اصفهان و تبريز روند كاهشي پيدا كرده است.
وي درخصوص وجود پيازهاي هندي در بازار نيز گفت: تمامي پيازهاي هندي موجود در بازار قاچاق است و هيچ مجوزي براي ورود قانوني اين محصول صادر نشده است.
رحيمي تاكيد كرد: البته ميزان پياز هندي موجود در بازار سياه اندك است و ميزان چشمگيري نيست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =