ایرنا نوشت : دومین جشنواره ملی کتاب رضوی به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) روز یکشنبه با معرفی آثار برتر در شهرکرد به کار خود پایان داد.

از سوی هیات داوران دومین جشنواره کتاب رضوی در شهرکرد در بخش کتاب های چاپ شده رتبه اول به کتاب «صدای برف» مجموعه داستان نوشته احسان غریب خانی ملقب به «پارسا» به اهتمام و مقدمه حمیرا یزدانبخش از استان فارس (آباده)، رتبه دوم به کتاب «دو دست طلا» مجموعه داستان نوشته فاطمه جهانگشته از مشهد و رتبه سوم به کتاب «نقاشی ضریح» نوشته مهدی موسوی از قم اختصاص یافت.
هیات داوران در بخش کتاب های آماده چاپ جایزه رتبه اول را به کتاب «افسانه تول» نوشته خانم دهنوی از نیشابور، رتبه دوم را به کتاب «جاذبه ضریح» نوشته زهرا حسینی از همدان و رتبه سوم را به صورت مشترک به کتاب های «نوشته ام نسیم نوشته ام بهار» نوشته لیلا جعفری و «بغض های من پرنده می شود» به نویسندگی معصومه مهری از شهرکرد اهدا کرد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آئین اختتامیه جشنواره کتاب رضوی گفت: محبان اهل بیت رستگار ترین افراد هستند و پیروی از سیره رضوی موجب اعتلای فرهنگ جامعه می‌شود.
حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود:باید سبک زندگی اهل بیت به عنوان سیره علمی و علمی مورد توجه همه افراد قرار گیرد و به این سیره بزرگان دین متوسل شد.
وی ، دوره از سبک رضوی در زندگی را برای جامعه یک تهدید دانست و گفت: پیروی از سیره رضوی باعث اعتلای فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی می شود و دشمن به دنبال جلوگیری از گسترش سیره ائمه اطهار در جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استقبال ناشران و نویسندگان از این جشنواره مطلوب بوده است، گفت: ١٥٠ کتاب با موضوع رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
جواد کارگران افزود: ٧ کتاب از سوی هیات داوران به مرحله عنوان کتاب های برگزیده انتخاب شد که ٣اثر در بخش کتاب های منتشر شده و ٤ کتاب آماده چاپ به عنوان اثار برتر معرفی شدند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) و ٧ جلد کتاب و اپلیکشن تولیدات کتب رضوی در دو بخش کودک و نوجوان رونمایی شد.
گفتنی است ،  از سالروز ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا علیه السلام به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است و جشنواره بین المللی امام رضا در بخش های مختلف در این دهه برگزار می شود.
سالانه بیش از 500عنوان اثر تحقیقی ، پژوهشی ، ادبی و تصویری با موضوع رضوی در سراسر کشور منتشر می شود.
در آیین اختتامیه این جشنواره جمعی از نویسندگان، هنرمندان و رضوی پژوهان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =