مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی: اولویت اول ما زنده کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح جامعه است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: اولویت اول ما زنده کردن فرهنگ دوچرخه سواری در سطح جامعه است تا سلامتی و نشاط گسترش یابد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، عبدالله چمن‌گلی در نشست شورای ورزش همگانی استان گفت: همایش پیاده‌رو‌ی یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ماست و به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش دوچرخه سواری میاندوآب یکی از مهم ترین برنامه های آتی ما خواهد بود که برای احیای ورزش دوچرخه سواری و ثبت شهر میاندوآب بعنوان شهر دوچرخه کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همایش کوه‌روی در شهرستان نقده با هدف ترویج فرهنگ توسعه ورزش همگانی نیز یکی دیگر از برنامه های استان برای توسعه ورزش همگانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی از استان‌هایی است که بر روی آن حساب‌های زیادی باز شده و به خوبی می‌توانیم مسابقات جهانی را میزبانی کنیم و ۱۶ مهرماه نیز مسابقات تور دوچرخه سواری برگزار می‌شود که مرحله نخست آن از تبریز به ارومیه و مرحله دوم از ارومیه به ارس خواهد بود.

چمن گلی گفت: در کنار مسابقات بیلیارد و اسکواش قهرمانی کشور و سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام صلح و دوستی که از برند ویژه ای برخوردار است، برگزاری مسابقات بین‌المللی تیر و کمان در هفته جاری، مسابقات و جشنواره ورزش های هوایی پاراگلایدر و جشنواره بین المللی بازیهای بومی و محلی در شهریور ماه، تور دوچرخه سواری در مهرماه از مهم‌ترین برنامه‌های استان در زمینه ورزش خواهد بود.

وی ادامه داد: تا کنون در بخش ورزش های همگانی حدود یک هزار برنامه پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری را در بین ۶۶۵ هزار نفر از مردم استان به اجرا در آوردیم.

چمن گلی افزود: اولویت اول ما زنده کردن فرهنگ دوچرخه سواری در سطح جامعه است تا با این کار بتوانیم سلامتی و نشاط را گسترش دهیم و همچنین توسعه پیاده روی و کوهپیمایی از دیگر برنامه های ما برای رواج نشاط اجتماعی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ادامه گفت: ۶۵۴ هیات ورزشی فعال در ۱۷ شهرستان استان فعالیت می کند که ۹۰ هزار و ۱۱۲ ورزشکار را تحت پوشش قرار داده اند.

چمن گلی افزود: آذربایجان غربی در بخش ورزش های همگانی و راه اندازی پایگاه قهرمانی رتبه اول کشوری را در اختیار دارد و در ۲۶ هیات فعال استانی جزو رتبه های اول تا دهم کشوری هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سفری که به نمایندگی از جانب مقام عالی وزارت به کشور روسیه و بمنظور شرکت در اجلاس وزرای ورزش کشورهای جهان داشتم مذاکرات و گفتگوهای ارزشمندی را برای توسعه ورزش با مسئولین و وزرای ورزش کشورهای روسیه، آلمان، قطر و جمهوری آذربایجان داشتیم و در راستای توسعه مناسبات ورزشی و علمی با کشورهای همسایه به نتایج خوبی رسیدیم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات دومین جلسه شورای ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی افزود: اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی در خصوص عملیاتی کردن بخشنامه ورزش کارکنان بانوان و نیز گزارش اجرای بخشنامه در بخش بانوان ادارات و نیز مهیا کردن اجرای طرح راهکارهای حل تنگنا‌ها و مشکلات توسعه ورزش همگانی در حوزه بانوان با همکاری گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: طرح شعار ۱۳۴۵ جاری می‌شود به این معنی است که هر ایرانی سه جلسه در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه ورزش کند و از طرف شورا به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا شرایط لازم به منظور فرهنگ سازی توسعه ورزش همگانی و دست یابی به نتایج این شعار فراهم گردد.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی و اداره کل ورزش و جوانان کارگاه‌های آموزشی با محوریت ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی بانوان در حوزه ورزش‌های همگانی و تاثیرات مطلوب و سازنده آن در سال آینده برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =