ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این وزارتخانه اعتراض خود را به فرستاده ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا از بابت "اتهام زنی‌های" وی علیه آنکارا مطرح کرده و صحبت‌های او را "تحریک‌آمیز" خوانده است.

به گزارش آناتولی، حسین مفتواوغلو، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در یک بیانیه کتبی نسبت به حرف‌های اخیر برت مک‌گورک، فرستاده ویژه ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش که ترکیه را با حضور گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه مرتبط دانسته واکنش نشان داده و در یک اقدام سطح بالا نسبت به حرف‌های او که تحریک آمیز قلمداد می‌شوند، اعتراض کرد.

صحبت‌های مک‌گورک در یک سخنرانی وی طی روز پنجشنبه در اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه عنوان کرد: ما این حقیقت را به مک‌گورک یادآور شدیم که تنها زمانی می‌توان قابلیت‌های گروه‌های تروریستی برای ایجاد پایگاه در سوریه و عراق را ریشه کن کرد که اقدامات و حرف‌های همه طرف‌های مربوطه با یکدیگر متناقض نباشند.

همچنین وی تاکید کرد: ما به مک‌گورک در عین حال یادآور شدیم توقع ما این است که گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه تحت هیچ عنوانی مورد حمایت قرار نگیرند.

همچنین مفتواوغلو عنوان کرد که واکنش وزارت خارجه ترکیه به حرف‌های مک‌گورک از جانب سفارت ترکیه در آمریکا نیز به مقام‌های آمریکایی ابلاغ خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =