مهر به نقل از استاندار تهران گفت: اکنون مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد.

سیدحسین هاشمی، در افتتاح فاز اول پروژه تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های استانداری تهران در دولت یازدهم در کنار اولویت‌های دیگر، بخش آب و فاضلاب بوده است.در استان تهران ما دو اشکال عمده داشتیم اولین مشکل در رابطه با آب شرب مردم که بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب در جنوب شرق استان تهران، شهرستان ری و غیره داشته‌ایم و مشکل دوم در کیفیت آب بوده است که خوشبختانه هم اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران نداریم.

استاندار تهران بیان داشت: به دلیل خشکسالی‌های مستمر که شاهد آن بوده‌ایم که در رابطه با کمیت آب نیز بسیار مهم است و لازم است مردم در مصرف آب دقت کافی داشته باشند و مدیریت مصرف را به عنوان یک اصل در نظر داشته باشند که به مشکل جدی برخورد نکنیم.خط انتقال «قمر بنی هاشم» که شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل و آب را ایمن‌سازی می‌کند. به زودی در روزهای آتی توسط یکی از مسئولین تراز اول مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در بخش فاضلاب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران به صورت رها داشته‌ایم گفت: با همین سیاست، آب مورد تصفیه قرار می‌گیرد و پساب آن را در کشاورزی، صنعت، فضای سبز و تزریق به منابعی که به این پساب نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌دهیم که بدینوسیله آب های زیرمینی را که به شدت افت پیدا کرده است تقویت کنیم و در مجموع از فرونشست زمین صیانت می کنیم که این کار بسیار کلیدی است.انشااله در دولت دوازدهم این بحث به پایان می‌رسد و از تمام آب های فاضلاب چه فاضلاب های روان و چه فاضلاب هایی که از طریق خانگی به این سیستم متصل می‌شوند بتوانیم استفاده کنیم.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ahmad IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام آقاي استاندار خواهشمند است سري هم به شهر قدس قلعه حسنخان بزنيد واز آب شرب تعدادي از محله هاي اين شهر نوش جان بفرماييد تا متوجه بشيد مشكل آب شرب وجود دارد يا خير. به خدا هر روز جهت نوشيدن بايد يك بسته آب معدني بخريم اصلاً آب اين شهر قابل خوردن نيست.
  • اشکان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    ما در شهرک دانشگاه شریف در منطقه 22 ساکن هستیم. که از قضا قیمت املاک بدلیل نوع معماری خانه ها، از متوسط قیمت منطقه، هم در اجاره هم در فروش بالاتر هست. فارغ از قطعهای مکرر آب در طول هفته، کیفیت آب بقدری بد هست که عموماً مجبور به استفاده از آب معدنی هستیم. اگر احتمالاً این منطقه جزیی از استان تهران محسوب میشود، طبیعتاً فرمایش جناب استاندار صحیح نخواهد بود. امیدوارم به دشمنی با نظام و نمایندگی از آمریکا و ... متهم نشم
  • شهريار ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    لطفا سري به منزل ما بزنيد و فيلترهاي دستگاه تصفيه آب را ببينيد
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    اشتباه ميكنيد