آتش‌سوزی پناهگاه حیات وحش میانکاله پس از ۱۱ ساعت خاموش شد

ایرنا نوشت: آتش سوزی پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از 600 ذخیرگاه زیست کره جهان که از اوایل سه شنبه شب شروع شده بود، پس از 11 ساعت خاموش شد.

این ششمین آتش سوزی در 2 ماهه اخیر به حساب می آید، حدود 500 هکتاراز مساحت 60 هزارهکتاری این زیست کره را به خاکستر تبدیل کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که با تلاش نیروهای محلی و محیط بانان آتش سوزی درجنگل های شبه جزیره میانکاله پس از 11 ساعت خاموش شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: براساس برآورد اولیه حدود 5 کیلومتر ( 500 هکتار) از مساحت 60 هزار هکتاری اراضی جنگلی و مرتع میانکاله در این آتش سوزی از بین رفت.

به گفته وی در این آتش سوزی که تاکنون علت آن نامعلوم مانده، به تعدادی از دامداری های واقع در این منطقه نیز خسارت وارد کرد.

وی افزود: براساس برآورد اولیه کارشناسی این آتش سوزی در نوع خود در تاریج شبه جزیره میانکاله از لحاظ سطح گستره بی سابقه بود.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که با مهار آتش سوزی گروه های کارشناسی بررسی علت این حادثه را مورد بررسی قرار می دهند.

وی درختانی که در این آتش سوزی از بین رفته را از نوع انار، سازیل (درختچه های کوتاه - پناهگاه تخمگذاری پرندگان مهاجر) و گونه های محلی تمشک و مرتع اعلام کرد.

شبه جزیره میانکاله که تالاب بین المللی میانکاله نیز در آن قرار دارد، در 50 کیلومتری شرق ساری مرکز استان مازندران واقع شده که دارای 60 هزار هکتار مساحت است و به دلیل واقع شدن تالاب بین المللی میانکاله همساله یک میلیون بال پرندگان مهاجر از اقصی نقاط ایران و جهان برای زمستان گذرانی به این تالاب روی می آورند.

آسیب به این ذخیرگاه که یکی از 600 ذخیرگاه زیست کره جهان است می تواند مهاجرت پرندگان مهاجر را به این منطقه دچار آسیب کند؛ کما اینکه در گذشته نیز به دلیل شکار بی رویه آمار مهاجرت پرندگان به این منطقه در سال های اخیر با کاهش روبرو شده است.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =