تسنیم نوشت: دفتر رهبر جریان صدر عراق جزئیات سفر او به عربستان را اعلام کرد.

به گزارش رسانه‌های عراقی، دفتر اطلاع‌رسانی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز سه‌شنبه بیانیه‌ای درباره جزئیات سفر وی به عربستان و محور گفتگوهای او با مقامات سعودی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که صدر درباره تقویت همکاری بین عراق و عربستان در زمینه‌های مختلف، کمک‌های بشردوستانه به آوارگان و مهاجران و آسیب دیدگان جنگ با مقامات سعودی گفتگو کرد و در این راستا سلمان بن عبدالعزیز دستور ارائه 10 میلیون دلار دیگر برای کمک به آوارگان از طریق دولت عراق را صادر کرد.

در این سفر همچنین درباره بازگشایی سرکنسولگری عربستان در نجف اشرف، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تسریع در ایجاد خطوط هوایی به منظور تقویت مبادلات تجاری و همچنین افتتاح گذرگاه الجمیمه در نجف بحث و تبادل نظر شده است.

این بیانیه می‌افزاید: طرف سعودی به تعیین سفیر جدید این کشور در بغداد به منظور بالابردن سطح روابط تمایل نشان داده است.

مقتدی صدر و مقامات سعودی همچنین درباره در پیش گرفتن گفتمان دینی معتدل که به همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری مشترک بین دو کشور و دو ملت دعوت می‌کند و همچنین درباره روابط دوجانبه با کشورهای همسایه و تاکید بر ثبات منطقه گفتگو کردند.

رهبر جریان صدر و مقامات سعودی بر سر ادامه مشورت‌ها به توافق رسیدند.

پیش از این صلاح العبیدی سخنگوی جریان صدر در عراق در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سعودی "الحدث" تصریح کرده بود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مقتدی صدر رهبر جریان صدر در ملاقات اخیر خود در شهر جده اذعان کردند که ریاض و بغداد در گذشته درخصوص روابط بین دو کشور "اشتباهاتی" داشته اند.

مقتدی صدر به ولیعهد سعودی لزوم اتخاذ گام های عملی برای مرتفع کردن اختلافات و گشودن افق های همکاری و رهایی از گفتمان طائفه گری را تاکید کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =