نخستین دوره مدرسه معماری تابستانی در شش شهر کشور

نخستین دوره مدرسه معماری تابستانی در شش شهر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، به نقل از روابط عمومی کانون معماران معاصر، مدرسه معماری Caai کانون در نظر دارد به‌منظور بهسازی فضاهای شهری و ارتقای کیفیت زندگی در بافت فرسوده شهرها، شناخت تکنولوژی­‌های بومی و استفاده از آن‌ها با شیوه­‌های امروزی، شناخت رفتار مصالح محلی و استفاده از آن‌ها، اولین مدرسه تابستانه کانون را از ۲۱ مردادماه تا ۴ شهریورماه امسال به مدت ۱۵ روز در شش شهر کشور برگزار کند.

الهام رضوی  مدیرعامل کانون معماران معاصر در این‌باره گفت: این دوره تابستانی همزمان در شهرهای ارومیه، بوشهر، خرم­‌آباد، قزوین، مشهد و همدان برگزار می‌شود و اساتید هر کارگاه، هدایت گروه‌های ۱۲ تا ۲۰ نفره دانشجویان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: مدرسه تابستانه کانون در واقع شبکه‌ای پیوسته از ارتباطات اساتید، مشاوران علمی و دانشجویان در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت است که در طول دوره برگزاری، هر کارگاه با کارگاه‌های دیگر در سایر شهرها به‌صورت دائم از طریق ویدئو کنفرانس در تماس است و با همفکری همدیگر پروژه‌ها را پیش خواهند برد.

مدیر عامل کانون معماران معاصر اظهار کرد: مدیریت علمی مدرسه تابستانه برعهده هومن طالبی - مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai - است و پویا خزایلی، فرشاد مهدی‌زاده و علی شیخ‌الاسلامی اعضای کمیته علمی آن هستند که با همکاری کمیته مشورتی شامل محمدرضا حائری مازندرانی، سیدجواد میرحسینی و شروین وکیلی (جامعه‌شناس) هدایت علمی این رویداد را برعهده دارند.

رضوی گفت: وحید اشراقی و علی ذوالفقاری به‌عنوان اساتید کارگاه ارومیه، پویا خزائلی استاد کارگاه بوشهر، روژیا فروهر استاد کارگاه خرم‌آباد، علی شیخ‌الاسلامی و محسن مریزاد اساتید کارگاه قزوین، امیرحسین طاهری استاد کارگاه مشهد و رها اشرفی و احمد بطحایی اساتید کارگاه همدان در این دوره حضور دارند.

مدیرعامل کانون معماران معاصر با بیان این‌که در کارگاه‌های همگام مدرسه تابستانه، امکان طراحی و ساخت نمونه الگویی برای دانشجویان فراهم شده است، اظهار کرد: پروژه­‌ها بعد از ساخت توسط تیم داوری شامل محمدسعید ایزدی، علیرضا تغابنی، رضا دانشمیر، زوبین خبازی و آرش مظفری ارزیابی شده و در نهایت، مطالعات انجام‌شده، فرآیند طراحی و محصول نهایی هر شش ورک‌شاپ در کتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

رضوی افزود: این دوره آموزشی به‌منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری، شهرسازی و گرایش‌های مرتبط با آن برگزار می‌شود و با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند و در پایان دوره، گواهینامه شرکت در مدرسه تابستانی از طریق کانون معماران معاصر به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

شایان ذکر است:این برنامه به همت کانون معماران معاصر، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری­‌ها برگزار می‌شود و هزینه ثبت نام دوره نیز یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =