رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حدود ۲۰ درصد مردم شهر ارومیه در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمد ستار پور، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: آمار ۲۰ درصدی مربوط به حاشیه نشینی نیست و مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی ارومیه می شود؛ سکونتگاه های غیر رسمی همگی در حاشیه نیستند بلکه مناطقی همچون دیزج سیاوش، چهاربخش و یا روستاهای که در داخل محدوده هستند اما سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شوند.

وی با اشاره به حاشیه نشینی در شهر ارومیه، گفت: در اصل باید به آن گفت که این افراد در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند و نزدیک به ۲۰درصد مردم شهر ارومیه در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.

وی ابراز کرد: این آمار ۲۰ درصدی مربوط به حاشیه نشینی نیست و مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی ارومیه می شود؛ سکونتگاه های غیر رسمی همگی در حاشیه نیستند، بلکه مناطقی همچون دیزج سیاوش، چهاربخش و یا روستاهای که در داخل محدوده هستند اما سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شوند.

ستارپور افزود: سکونتگاه های غیر رسمی مناطق و املاک قولنامه ای را شامل می شود؛ در ۴ سال گذشته ۸ میلیون متر مربع در شهر ارومیه آسفالت ریزی انجام گرفته است که نزدیک به ۸۰ درصد این آسفالت در مناطق محروم و معابر خاکی سکونتگاه های غیر رسمی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابل این مقوله، خاطر نشان کرد: احداث کانال های دفع آب های سطحی، احداث فضاهای سبز، احداث چندین فرهنگسرا و ورزشگاه های محله ای و همچنین اختصاص زمین چند واحد مرکز بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت مرکز بهداشت و احداث خانه های سلامت از اقدامات دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه برای سکونتگاه های غیر رسمی بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =