۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

ایرنا نوشت: کره‌شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تحریم‌های جدید آمریکا را با اقدامی به مراتب جدی‌تر و بزرگ‌تر از گذشته پاسخ می‌دهد.

کره شمالی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را که به باور این کشور با فشار آمریکا تصویب شده است به شدت محکوم کرده است.
این کشور در واکنش رسمی رسانه ای خود به آمریکا هشدار داد که چنانچه دست از تلاشهایش برای خفه کردن صدای کره شمالی بر ندارد با واکنش های بسیار جدی کره شمالی مواجه خواهد شد.

پیشتر کره جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی خود را برای ششمین آزمایش اتمی در هفته ها و ماه های آینده آماده می کند.
خبرگزاری کره شمالی امروز بیانیه حکومتی را منتشر کرده و در آن آورده است که ما اقدامی بر اساس عدالت را که پیشتر هشدار آن را داده بودیم، عملی خواهیم کرد.

آمریکا نگران است که کره شمالی با موشک های بالستیک قاره پیمای مجهز به کلاهک اتمی بتواند خاک آن کشور را هدف قرار دهد.
در بیانیه آمده است که با حرکت و عملیاتی بسیار بزرگتر تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه آمریکا علیه دولت و مردم کره شمالی را پاسخ خواهیم داد.

بر اساس تحریم های جدید شورای امنیت، صادرات بسیاری از محصولات معدنی کره شمالی به عنوان مهمترین منبع درآمد این کشور ممنوع شده است و سالانه این درآمد سه میلیارد دلاری به 2 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
کره شمالی افزوده است که حاضر نیست در مذاکرات فیمابین و یا با کشورهای مختلف در باره تسلیحات هسته ای خود وارد گفت و گو شود.

کره شمالی در بیانیه روز دوشنبه خود تاکید کرده است: کسانی که فکر می کنند این کشور با تحریم متوقف می شود در توهم بسر می برند و پیونگ یانگ توان تسلیحاتی اتمی خود را بیشتر خواهد کرد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در فیلیپین گفته است که کره شمالی با توقف پرتاب موشک های بالستیک خود نشانه ای مهم خواهد داد که آماده گفت و گوست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =