نمایندگان اهل سنت در نطق خود نسبت به دعوت نشدن مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف گلایه کردند. همچنین نماینده زن مجلس از بی‌توجهی به زنان در کابینه و هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد و گفت: یا علی گفتن کجا و با علی بودن کجا!؟

به گزارش خبرآنلاين، توجه به اهل سنت، موضوع مشتركي بود كه در نطق دو تن از نمايندگان كرد مجلس در جلسه امروز جاي گرفت. محسن بيگلري نماينده مردم سقز و بانه، در اين رابطه گفت: متاسفانه ما کردها در دولت پيش رو، سهمي نداريم. در مراسم تحليف نيز نه از سوي دولت و نه از سوي مجلس، از جمعيت چند ميليوني اهل سنت يک نفر هم دعوت نشده بود.

او تأكيد كرد: انتظار داريم آقاي روحاني در انتخاب معاون وزرا به وعده خود عمل کند و از شيعه و سني در کابينه استفاده کند و زنان را هم در دولت به کار گيرد.

منصور مرادي ديگر نماينده كرد مجلس نيز به انتقاد از حضور كمرنگ اهل سنت در دولت زبان گشود و خطاب به روحاني گفت: در مراسم تحليف از يك نفر از بزرگان اهل سنت دعوت نشد! شما بارها گفته ايد ما شهروند درجه دو نداريم، آيا واقعا چنين است؟ شما در هفته وحدت سال قبل گفتيد كه شيعه و سني فرق ندارند، با اين وجود دليل استفاده نكردن از اهل سنت در كابينه و تصميمات كشوري چيست؟

او تصريح كرد: جناب روحاني شما در ايام سخنراني قول داديد از كردها و اهل تسنن در دولتتان استفاده مي‎كنيد، اما استفاده از اهل تسنن در حد مسئول دفتر است؟! با توجه به آراء سي درصدي شما كه مربوط به اهل تسنن است،  چند درصد از كابينه شما را اهل تسنن تشكيل مي دهند؟

گله نماينده زن مجلس از بي‌توجهي به زنان در سمت‌هاي مديريتي

معصومه آقاپور نماينده شبستر در مجلس هم بخش‌هايي از نطق خود را به حاشيه‌هاي مراسم تحليف و بي‌توجهي به زنان در سمت‌هاي مديريتي، اختصاص داد و گفت: سلام و درود بر وكيلان ملت كه با اتحاد مراسم تحليف را به رخ جهانيان كشيدند. به هوش باشيم كه مسائل حاشيه اي به اين اتحاد خللي وارد نكند.

اين نماينده زن مجلس، در رابطه با فقدان زنان در كابينه و هيئت رئيسه مجلس، ادامه داد: خير و بركت فعاليت زنان در كشور كم است؟ آيا زنان ايران شايسته اين همه كم لطفي از طرف آقاي روحاني در كابينه و نمايندگان هيئت رئيسه در انتخابات مجلس هستند؟ حال زنان سرزمين من در خصوص سقف شيشه اي اندوهناك است. از آقاي روحاني مي خواهيم به تعهداتشان در مورد حضور زنان در کابينه عمل كنند،‌ يا علي گفتن كجا و با علي بودن كجا؟! وكلاي ملت، با زنان ايران در سطوح مديريت همراه باشيد.

آقاپور، افزود: الغرض دولت را حمايت مي كنيم، با روحاني احساس قرابت مي كنيم، اما درخواست حاجت مي كنيم و كاستي ها را شكايت مي كنيم!

او در پايان نطق خود گفت «ياشاسين ايران و  آذربايجان و همچنين ياساشين دكتر پزشكيان افتخار ايران». اين بخش از سخنان وي موجب تشكر همراه با لبخند پزشكيان شد.

نطق حمايتي از خبرنگاران

سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان هم نطق خود را با حمايت از خبرنگاران شروع كرد و ضمن تبريك روز خبرنگار گفت: نا امني شغلي مهم ترين مشكل خبرنگاران است و بايد از سوي وزارت ارشاد مورد توجه قرار گيرد. برگزاري مراسم تحليف به صورت باشكوه و با حضور مقامات كشورهاي مختلف، نشان از جايگاه والاي ايران دارد، در شرايطي كه دولت كم خرد آمريكا دست از اقدامات خصمانه برنداشته است، اين حضور باشكوه در مراسم تحليف حاوي نكات ارزشمندي است.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =