۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

مهر نوشت:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: در پی بستن حساب ایرانی‌ها از سوی بانک‌های چینی، مشکلی برای فاینانس چینی‌ها بابت قطار سریع‌السیر و سایر پروژه‌ها به وجود نیامده است.

اصغر فخریه کاشان  درباره مذاکره وزارت راه و شهرسازی با شرکت ایرباس بابت خرید هلی کوپتر امدادی گفت: وزارت راه قرار نیست هلی کوپترها را برای خود بخرد؛ بلکه این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مرکز اورژانس کشور) است که قرار است ۴۵ فروند هلی کوپتر امدادی خریداری کند.

وی ادامه داد: در روزی که ما به همراه وزیر راه و شهرسازی برای مذاکره با مقامات و شرکت های آلمانی در این کشور بودیم، همکاران ما در وزارت بهداشت نیز در این کشور بودند که قرار شد برای آنکه قرارداد ایران با ایرباس به یک قرارداد واحد هم از جهت خرید هواپیما و هم هلی کوپتر تبدیل شود، وزارت راه و شهرسازی خرید هلی کوپترها پیگیری کرده و آن را در قرارداد فعلی ما با ایرباس بگنجاند.

این مقام وزارت راه و شهرسازی افزود: همچنین قرار است ۳ فروند هلی کوپتر بابت امداد و نجات دریایی برای سازمان بنادر و دریانوردی خریداری شود که سازمان بنادر خرید این ۳ فروند را به مناقصه گذاشته است.

به گفته فخریه کاشان، همه هلی کوپترها «نو» خواهند بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل خاطرنشان کرد: در سفری که به آلمان داشتیم، مذاکراتی با شرکت زیمنس انجام دادیم تا این شرکت در پروژه های ریلی و نیروگاهی ایران حاضر شود. در بخش ریلی قرار است تعدادی واگن از زیمنس بابت قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به صورت فاینانس خریداری کنیم. همچنین در بحث سیگنالینگ و نصب علائم ارتباطی پروژه قطار سریع السیر قرار است ایران با زیمنس همکاری داشته باشد.

وی میزان فاینانس زیمنس برای پروژه های ریلی و نیروگاهی ایران را ۳ میلیارد یورو عنوان و اظهار کرد: قرار است با تأمین مالی تعدادی از پروژه های عمرانی ایران که با فعالیت های زیمنس مرتبط است،  هم در خصوص بخش نیروگاهی و هم در بخش تولید لوکوموتیو شرکت ایرانی مپنا هم جوینت شود تا تولید داخل نیز تقویت گردد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص آثار مسدود شدن حساب ایرانی ها و شرکت های ایرانی در بانک های چین بر فاینانس پروژه قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: این اقدام چینی ها اثری روی این قرارداد و سایر پروژه های عمرانی که چینی ها در ایران فاینانس کرده اند نداشته است و این فاینانس کماکان در جای خود باقی است.

وی افزود: از آنجایی که مدت اثرگذاری هر فاینانس از زمان آغاز پروژه ۴ سال است، در طول این ۴ سال قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان را به اتمام می رسانیم. در حال حاضر نیز ساخت پروژه آغاز شده و چینی ها در ۱۳ سایت فعال شده اند بخشی از پروژه نیز بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاست که آنها نیز کار خود را آغاز کرده اند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =