۱ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

تسنیم نوشت: یک سناتور آمریکایی با ارائه قطعنامه‌ای به کمیته روابط خارجی مجلس سنا خواستار آزادی دو محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران شده است.

 تد کروز، نماینده مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را به این مجلس ارائه کرده که خواستار آزادی اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران است.

این قطعنامه که «کروز» آن را به کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارائه داده ایران را به بازداشت «غیرقانونی» اتباع آمریکایی از جمله سیامک نمازی و باقر نمازی متهم کرده است.

باقر و سیامک نمازی پدر و پسر هستند که پس از محاکمه در دادگاه‌های ایران به جرم جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال زندان محکوم شده‌اند.

در پیش‌نویس این قطعنامه همچنین از «رابرت لوینسون» مامور سابق اف.بی.آی یاد شده که مقام‌های آمریکایی مدعی هستند قریب به یک دهه پیش در ایران مفقود شده اشت. ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

قطعنامه‌های کنگره الزام‌آور نیستند، اما بستری برای تصویب قوانین فراهم می‌کنند.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطع‌نامه‌ای از حکومت ایران خواسته بود بدون قید و شرط، شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را آزاد کند. این قطع‌نامه هم‌چنین از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته است آزادی این عده را در اولویت خود قرار دهد.

جمهوری اسلامی ایران این جوسازی‌های هیئت حاکمه آمریکا را مصداق دخالت در امور داخلی خود خوانده و تأکید کرده دستگاه قضایی ایران همچون دیگر نظام‌های دمکراتیک کاملا مستقل بوده و در چارچوب اصل تفکیک قوا، مسئولیت بررسی دقیق قضایی هرگونه اقدام و رفتار خلاف امنیت ملی کشور را بر عهده دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    0 0
    یاد اون عکس و تیتر صفحه اول روزنامه دیلی نیوز افتادم که پارسال در اوج رقابت بین تد کروز و دونالد ترامپ برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد و نوشته بود: «برو بمیر تد» و البته جنجالی تر از تیتر تصویری از مجسمه آزادی بود که انگشت میانی را به تد کروز نشان داده بود. اگر کیهان رو ولش کنن هیچ بعید نیست این عکس و تیتر را صفحه اولش منتشر کند