۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

ایسنا نوشت: بک کارشناس صنعت خودرو از فشار لابی‌ واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر داده و از این وزارتخانه خواست در برابر فشارها مقاومت کند.

امرالله امینی اظهار کرد: واردات خودرو در سه ماهه نخست امسال رشد بیش از ۱۳۰ درصدی داشته، بنابراین با توجه به افزایش شدید واردات و عرضه این محصولات، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با این حال شاهدیم که واردکنندگان خودرو به بهانه توقف ثبت سفارش واردات این محصولات از افزایش قیمت خودروهای وارداتی سخن می‌گویند، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد شدید واردات خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت حسب وظیفه قانونی خود برای مدیریت واردات وارد عمل شده است اما دست‌های پنهان در واردات خودرو به دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: فشار لابی‌های واردکننده خودرو بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار قوی است و می‌خواهند قیمت‌ها را بالا ببرند و متاسفانه این وزارتخانه نیز تاکنون عملکرد انفعالی داشته و برخوردی با لابی واردات خودرو نداشته است.

وی افزود: زمینه‌سازی واردکنندگان خودرو برای افزایش قیمت‌ها در حالی است که در دو سه سال اخیر قیمت جهانی خودرو ثابت مانده و به همین دلیل نه تنها دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی به ایران وجود ندارد بلکه با توجه به رشد بیش از ۱۳۰ درصدی واردات خودرو در چند ماهه نخست امسال و افزایش عرضه، قیمت این محصولات باید کاهش نیز یابد.

افزایش شدید واردات خودرو در چند ماهه نخست امسال موجب شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف مدیریت واردات، ثبت سفارش واردات این محصولات را برای مدتی متوقف کند.

به دنبال این اقدام اما برخی واردکنندگان خودرو سعی کردند از این نمد کلاهی برای خود ببافند و عنوان کردند که توقف ثبت سفارش واردات خودرو باعث کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این در حالی است که فعالان بازار خودروهای وارداتی از ثبات در این بازار خبر داده و می‌گویند با توجه به رشد شدید واردات و در نتیجه افزایش عرضه، نه تنها افزایشی در نرخ خودروهای وارداتی نخواهیم داشت بلکه کاهش قیمت‌ها نیز محتمل خواهد بود.

39225

 

کد خبر 695488

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    8 0
    آينده مشخص مي كند كه ايمني اولويت كشور است يا منافع عده اي خاص
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    6 0
    خيلي گرونه
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      0 0
      و زشت
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    6 0
    بابا ارزونش كنين خب
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    4 0
    خدمات هم نمي دن
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    4 0
    اوضاع خرابه
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 0
    تازه خيلي طولش هم مي دن
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    تا زماني كه تعرفه ها بالا باشه داستان همينه نون دوني دولت
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      0 0
      100 سال ديگه هم به اونا نمي رسيم
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 1
    كره زد تو كا رتوليد ما هنوز وارد مي كنيم
  • محسن IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    3 0
    يكي جلوي اين عظيم خوردو و نگين خودرو رو بگيره
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      2 0
      آقا من ثبت نام كردم سه ماه طول كشيد ماشينمو بدن اين پول خوابيده معلومه چه سودي كردن
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    واردكننده ها به فكر جيب خودشونن
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 0
    تقصير ما چيه اين وسط مي خواهيم خودروي خارجي سوار بشيم؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    3 0
    اميدوارم شريعتمداري جلوشون بايسته
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      2 0
      همه شون از يه كرباسن
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    3 0
    گمرك بايد جلوشون وايسه
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    آقا نگذاريد فاصله طبقاتي مي شه
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    3 1
    ما كه همون پرايد رو به زور مي تونيم بخريم
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    ایا با توجه به بالا بودن سهم ایران در تولید الاینده های محیط زیست و تغییر رویه شرکت های جهانی خودورسازی به حرکت تدریجی ظرف چند سال آتی به سمت خودروهای غیر الاینده پاک و با سوخت پیل الکتریکی منطقی است که کشور را محل رقابت تولید خودروهای ربدون تقاضا و مشتری خودرو سازهای فرانسوی چینی کره ای و تا حدی ژاپنی کنیم؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 0
    از آنجايي كه آقايون وزارت خونه و دولتي ها در كارخانه هاي خودروساز ، قطعه ساز و عوامل ايجاد اين نوع قراردادها دست دارند شك نكنيد كه تمامي اينها فقط به نفع دولت و كسب درآمدهاي خاص براي خودشون مي باشد و به واسطه پشت پرده همين كارها ، خودشون به اسم محك بازار وارد كننده شدند و اونم با حذف وارد كنندگان متفرقه ، لذا دولت با تضعيف و حذف كم كم بخش خصوصي داره براي خودشون درآمدزايي ميكنند و اينكه ميگن سهم خودشون رو از 40 درصد به بيست رسوندند همش دروغ و الكيه
  • ميتي IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    کاش فلوئنس هم تولید میکرد رنو
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      0 0
      كاش....
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 0
    از آنجايي كه آقايون وزارت خونه و دولتي ها در كارخانه هاي خودروساز ، قطعه ساز و عوامل ايجاد اين نوع قراردادها دست دارند شك نكنيد كه تمامي اينها فقط به نفع دولت و كسب درآمدهاي خاص براي خودشون مي باشد
  • ميثم IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    ه واسطه پشت پرده همين كارها ، خودشون به اسم محك بازار وارد كننده شدند و اونم با حذف وارد كنندگان متفرقه ، لذا دولت با تضعيف و حذف كم كم بخش خصوصي داره براي خودشون درآمدزايي ميكنند و اينكه ميگن سهم خودشون رو از 40 درصد به بيست رسوندند همش دروغ و الكيه
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    چه فایده وقتی عوض ارزونتر دراومدن تولید داخل هم قیمتش دو برابر قیمت جهانی درمیاد هم از کیفیت و امکاناتش میزنن.
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    آقا هیچ جای دنیا لغت نیو نمیچسبونن بغل اسم ماشین که اینجا مد شده بلکه واسه گفتن مدل ماشین از سال تولید استفاده میکنن.
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    لطفا ً سوابق شرکت پرتو نگین ناصح در زمينه قطعه سازي رو بيان كنيد ، مگه غير از اين است كه شركتي كه تو اين جور معامله ها جوينت ميشن بايد سوابق و قابليتهاي قطعه سازي هم داشته باشند ، البته اگه بهتون بر نميخوره
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1 0
    به گفته وی اگر حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت نبود ......... خخخخخخخخخخخخخ ، خود دولت شده دلال و وارد كننده خودرو ..... حمايت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 1
    واردكننده هم شد زالو صفت الان؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    چي مي گي؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 1
    اين واردكننده ها پدر خوردوساز هار ور درآوردن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین