مهر نوشت: سرپرست ایران ایر با اشاره به مزیت‌های هواپیماهای ای تی آر(ATR) در شبکه پروازی این شرکت گفت: براساس قرارداد با سازنده این هواپیماها، ایران ایر هیچگونه مشکلی در تامین قطعات آن ندارد.

فرزانه شرفبافی افزود: این هواپیماها با موتور توربوتراپ جت ملخدار یکی از بهترین هواپیماهای کوتاه برد جهان هستند و با پرواز در ارتفاع کم و مسافت‌های کوتاه مدت عملکرد بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه از نظر سوانح هوایی ای تی آر ها یکی از ایمن ترین هواپیماها در جهان هستند، گفت: ایران ایر با بررسی‌های همه جانبه این هواپیماها را انتخاب کرده است تا شبکه پروازی خود را در داخل با استفاده از این هواپیماها توسعه دهد.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر افزود: این هواپیماها از نظر بازرگانی هزینه کمتری دارند و ایران ایر در صدد است از این هواپیماها در پروازهای برنامه ای خود به صورت بهینه استفاده کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایران ایر در تامین قطعات این هواپیماها مشکلی ندارد و به همراه این چهار فروند ای تی آر که وارد کشور شده، یک سری قطعات مورد نیاز یدکی آن از طرف شرکت سازنده به ایران ایر تحویل شده است.

شرفبافی با بیان اینکه براساس قرارداد منعقده تامین قطعات این هواپیماها از طرف شرکت سازنده آن تامین شده است، گفت: ایران ایر در تامین قطعات مورد نیاز این هواپیماها مشکلی ندارد.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره برنامه تحویل مابقی هواپیماهای ای تی آر به ایران ایر، گفت: براساس برنامه‌ریزی قرار است هر دو ماه یک فروند هواپیمای ای تی آر به ناوگان ایران ایر ملحق شود.

شرفبافی بیان کرد: پنجمین فروند این هواپیماها اوایل مهرماه امسال به ایران ایر تحویل می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری چهار تا شش فروند هواپیمای ای تی آر دیگر به ایران ایر تحویل شود.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر در پایان تاکید کرد: در تامین منابع مالی این هواپیماها مشکلی وجود ندارد و ایران ایر تمام ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر را به صورت ملکی خریداری کرده است.

با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران در سال گذشته، ایران ایر موفق شد سال گذشته با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند، با بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند و با کمپانی ای تی آر برای خرید ۲۰ فروند هواپیما قرارداد منعقد کند.

با امضای این قرارداد شرکت سازنده هواپیماهای ای تی آر در ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری چهار فروند از این هواپیماها را تحویل ایران داد که هم اکنون هر چهار فروند در مسیرهای کوتاه برد شبکه پروازی ایران ایر در حال‌ جابه‌جایی مسافر هستند.

ای تی آر (ATR) یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده هواپیماهای مسافربری میان برد تحت پوشش شرکت ایرباس است (با سرمایه‌گذاری مشترک میان ایرباس و شرکت هواپیمایی «لئوناردو» ایتالیا تولید می‌شوند) و نخستین فروند از هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ این شرکت در سال ۲۰۱۰ تحویل شرکت‌های هوایی شد.

این هواپیماها با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم‌های رفاهی و ایمنی تولید می‌شود و مدل سفارشی ایران ایر می‌تواند ۷۰ نفر را در مسیرهای مختلف هوایی تا مسافت ۱۵۲۸ کیلومتر جابه‌جا کند.

استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی هواپیماها ای تی آر را به شدت پایین و مقرون به صرفه کرده به طوری که این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند.

به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت‌ترین شرایط جوی برای این هواپیماها فراهم است و این مدل هم اکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، اروپا و خاور دور در بسیاری از شرکت‌های هوایی جهان استفاده می‌شود.

39225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 1
    هواپیمای خوبیه.