شما نظر بدهید/ آیا ترامپ به کره‌شمالی حمله می‌کند؟

با افزایش تنش میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ اعلام کرد طرح حمله به جزیره گوام که جزء خاک آمریکا محسوب می شود را روی میز گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین در پی این اعلام از سوی کره شمالی منابع نظامی آمریکا نیز اعلام کردند پنتاگون طرح حمله پیشگیرانه به پایگاه‌های موشکی کره شمالی را با استفاده از بمب‌افکن‌های «بی-1 لنسر» آماده کرده است.

در همین حال تلویزیون سی. ان. ان آمریکا خبر داد که مقام های آمریکا آژیرهای خطر را در مناطق مختلف مجمع الجزایر ‏هاوایی آماده کرده و از مردم این ایالت خواسته اند که آماده باشند که در صورت حمله هسته ای کره شمالی به پناهگاه بروند.

برخی کارشناسان معتقدند تندروی های ترامپ، وضع تحریم های فلج کننده جدید کنگره آمریکا و اظهار نظرهای نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در افزایش این تنش و احتمال رویارویی نظامی میان این دو کشور نقش داشته است.

با این همه سوال جدی که برخی کارشناسان و سیاستمداران و مخالفان ترامپ مطرح می کنند این است که آیا او واقعا در عمل کاری خواهد کرد؟

به نظر شما آیا آمریکا  همانطور که ترامپ وعده کرده که آن را در آتش فرو خواهد برد، به کره شمالی حمله خواهد کرد؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای همین مطلب ارائه کنید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 159
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم سادات A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    ترامپ فقط لاف می زنه و با این کار فقط همسایگان کره شمالی بدبدخت ضررر می کنن.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      ترامپ به گور..........خندیده با سایر یانکی ها...تازه به فرض که حمله کنه فقط وحشی بودن آمریکا و امریکایی ها رو ثابت می کنه امریکا غلط کرده با داشتن صدها کلاهک هسته ای از کره شمالی می خواد نداشته باشه امیدوارم کره شمالی بزنه شش هفت تا شهر امریکا رو با خاک یکی کنه هرچی وحشی امریکایی هست به درک واصل بشه به امید پیروزی کره شمالی و سوزش مثلا اصلاح طلب های شبه روشنفکر که 40 ساله با خیال اصلاحات سر کار هستند و هی شاهد گرون شدن بنزین و اب و برق و گازند خخخخخخخخخ من اصولگرا هم نیستم بیخودی جوش نزنید هردو سر و ته یک کرباسند
    • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      بی شک کره شمالی اگر در استانه حمله نظامی قرار بگیرد تا جایی که بتواند موشک های اتمی خودش رو به منافع امریکا شلیک خواهد کرد و یک مشت یانکی وحشی به درک واصل خواهند شد به امید ان روز
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      آه آه آه چقدر عشق آمریکا ریخته اینجا،نه به رسانه های اصلاح طلب پر از سینه چاک امریکا نه به رسانه های اصولگرا با کاربرانی که نظرات افراطی دارند باید از دست هردوی شما فرار کرد،سواد که ندارید تاریخ هم که نمی خونید امریکا اونقدر وقیح شده که خودش سند ضد خودش منتشر می کنه که بله ما تو سرنگونی مصدق نقش اصلی رو داشتیم یعنی خاک بر سر من ایرانی کنن اگر هنوز نفهمیده باشم امریکا نه پی حقوق بشر و آزادی است نه دنبال نابود کردن مثلا دیکتاتوری مثل کیم جونگ اون آمریکا پی چپاول دنیا و تجاوز به نوامیس انها و کشتار زن و بچه است همانطور که از وقتی این قاره شوم و نحس کشف شد اول سرخ پوست های بومی و اصیل امریکایی رو کشتند بعد سیاه پوست ها را به بردگی گرفتند و از اونها و بچه هاشون به عنوان برده جنسی استفاده کردند
    • صدای ملت A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      اقای بی نام و نشان چقدر راحت در مورد مرگ انسانها اظهار فضل می کنی
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      سنگ بزرگ نشانه نزدنه. ترامپ فقط زر میزنه. اینا تو ویتنامش موندن جرات حمله ندارن
    • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      بنظرتون اگه جنگی بینشون در بگیره پراید گرون میشه اخه من عاشق پراید و جوجه و شلوارک هستم البته سیخ جوجه وشلوارک رو دارم فقط مونده پراید که پولم کامل بشه بخرم بیام تهران . به امید اونروز
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      کره شمالی جز یاوه گوی و شعار چیزی نیست دهه هاست همین است انها حتی جرات ندارند با کره جنوبی درگیرشوند چه برسد به امریکایی ها که در صورت دخالت نظامی حداکثر چند روزه تمام کره را اشغال خواهند کرد. البته امریکایی ها هم دنبال جنگ نیستند چون افکار عمومی در انجا اجازه نمی دهند دولتشان هزینه هایی اینچنینی بر ملت و کشورشان تحمیل کند.
    • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      83 22
      به نظر من آمریکا تکلیف رهبر کره شمالی را بدون جنگ فیزیکی یکسره میکنه
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      98 6
      از نظر شما هرکی با جنگ مخالفه هرکی با کشتار مخالفه طرفدار امریکاست؟؟ فکر میکنی اگه جنگ بشه خیلی خوبه و به نفع دنیاست؟ واسه فکرت متاسفم
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      5 11
      سلام
    • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      6 26
      بذار کره را بزنه و بعد دهن ترامپ را سرویس کنه درس عبرتی برای ترامپ بشه تا با ایران نداشته باشه
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      9 47
      کره مثل ایران نیست که هر چی بگن بگه بله..... مردانه ایستاده.... افرین بر غیرتش
    • شمس تبریزی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      3 20
      سلام اوغلی جان. چند وقت نبودی و دلم برایت تنگ شده بود. خوش آمدی. کره یه بار با آمریکا مذاکره هسته ای کرد و صابون آمریکا به سرش خورد داداش جون. بعد از اون بود که فهمید باید بره سراغ تسلیحات هسته ای. نگران نباش عزیز دل برادر. ما هم در آینده به همان درکی که کره رسید خواهیم رسید. صبر کن برادر که فرمود الصبر مفتاح الفرج
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      از ریشه درخت خوردن مردم کره شمالی و فروختن اعضای بدن مردم ایران برای گذران زندگی , معلومه که امریکا غلطی نمیتواند بکند
    • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      دیکتاتورهای زیادی چشم به این جنگ لفظی دوخته اند,اگر دیکتاتور کره شمالی از بین برود,دیکتاتورهای زیادی احساس خطر خواهند کرد
    • پوریا A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      162 6
      بر عکس امریکا تا میتونه غلط میکنه
    • محمد A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      هم وطن من بعد از 38 سال موقع آن رسیده طرز فکرمان را عوض کنیم.هی گفتیم امریکا هیچ غلطی نمی کنه آخرش وضع مملکتمان این شده
    • نیما DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      70 7
      آمریکا تا زمانی که مطمئن نشود که طرف مقابل خلع سلاح شده حمله نمیکنه. چون هدفش حداقل آسیب دیدن در جنگ است. به کشورهایی حمله میکنه که قدرت نظامی ندارن. مانند لیبی که اول خلع سلاحش کرد بعدش حمله کرد
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      63 11
      به بی نام دوم میگم فقر در کره شمالی یا ایران یا هر جای دیگری مربوط به آمریکا نیست. در روایت از پیامبر داریم که اگر کسی زمین کشاورزی داشت و فقیر بود، ملعون است. اینکه با این همه امکانات خدادادی در ایران، وضعیت ما اینه به خاطر تنبلی و تن پروری و سوء مدیریت های خودمان است. بیخود تقصیر را گردن آمریکا نندازیم
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      13 55
      آقای بینام ریشه درخت ها توی کره شمالی مال بد بختی نیست بخشی از فرهنگشونه همونطور که ما ریشه ها و غده هایی مثل پیاز و هویج و غیره رو میخوریم. فروش اعضا بدن در ایران به خاطر دزدی و عدم وجود عدالت داخل ایرانه نه به خاطر تحریم امریکا. ورگنه من به شما میگم اگر ایران عدالت داشت یا چیزی نبود یا اگر بود برای همه بود و کسی برای حداقل هاکلیه نمیفروخت. سوما توی خود امریکا ایرلند انگلستان و خیلی از کشورها اینقدر این چیزها زیاده که به صورت قانونی شده. مثلا توی ایرلند شما میدونی خون وثیقه بانکه؟ یعنی میتونی خونت رو هر ماه جای قسط بدی به بانک.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      22 0
      من نمیدونم دیگه امریکا مثلا باید چه غلطی میکرده که نکرده ؟؟ بعد اگر امریکا نمیتونه غلطی بکنه دیگه این همه انتقادی که از امریکا می کنید برا چیه؟ مگه نمیفرمایید یک حکومت ضعیف داغون رو به سقوطه؟ ادم باید حرفی بزنه که بتونه براش استدلال بیاره. وقتی میگن هر دلار شده 3000 تومن این به معنی این نیست که ریال ارزشش بالا رفته عزیز به معنی اینه که ارزشش از بین رفته امریکا بهترین دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی دنیا رو داره تعدادشون چندین هزار دانشگاهه و در بین 100 دانشگاه برتر جهان 70 تا 80 دانشگاه داره بهترین اقتصاد جهان رو داره همه دارو و درما و ابداع و اختراع و...هم از اونجا میاد هر جا هم اراده کرده بمبارون کرده دیگه چکار باید میکرد؟ منظومه شمسی رو هم که فتح کرده حرف عجیب نزنیم کمی فکر کنیم سرچ کنیم
  • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    با سلام. بله . یک جنگ صورت خواهد گرفت و کره شمالی کاملا از بین خواهد رفت . چون سرمایه انسانی موجود در کره شمالی علیه حکومت هستند و حکومت کره شمالی ظلم زیادی در حق مردم می کنه
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      52 37
      چقدر ساده موضوعات رو تفسیر می کنید عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی در این موضوع دخالت داره. صرفا نمیشه از یک منظر به آن نگریست. فکر می کنید مردم آمریکا به جنگ رضایت دارند یا در مقابل کوچترین رعب و وحشتی چه عکس العملی نشان خواهند داد؟
    • بی نام DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      26 94
      چقدر سطحی. آمریکا نمی تونه حتی داعش رو که یک گروهک است نابود کنه. اون وقت چطوری می خواد یک کشور اتمی رو نابود کنه؟ در ضمن اکثر مردم کره شمالی علیه حکومتشان نیستند و خیلی هم آرام اند و آمریکا رو تهدید بزرگی علیه خودشون می دونند.
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      2 6
      جنگ هزینه داره و اینکه هر دو لاف میزنن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    تا پای جنگ می رن اما جنگ نمیشه. کره شمالی چیزی برای از دست دادن نداره اما کره جنوبی و ژاپن بدبخت میشن و با بدبخت شدن اونها اقتصاد جهان به فلاکت می افته. شاید ترامپ هم همین رو می خواد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    142 3
    خیر حالا زوده با تحریم بیشتر فقیرترشون میکنه..مگر اینکه کره حمله کنه.
  • غفور A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    گول هیکلش را نخورید بر عکس احمدی نژاد خودمون جرئتشو نداره . حمله نمیکنه .
    • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      ادب؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    41 28
    ترامپ دانسته یا نادانسته در بازی کره شمالی افتاده است. اگر دانسته باشد یعنی که دلش می خواهد ان منطقه از اسیا به گند کشیده شودو سرمایه ها فرار کرده و به امریکا بیاید اگر ناخواسته باشد بازهم فرقی نمی کند چرا که در نهایت هیچ غلطی نخواهد کرد و کره شمالی یک نمایش قدرت نشان می دهد و خود را در شرق دور تثبیت می کند تا بقیه کشورها از جمله کره جنوبی و ژاپن همچنان از شر او ناایمن باشند و به خود بلرزند.
  • پویا A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    در حال حاضر کره شمالی ضامن منافع آمریکا در خاور دور است بطوریکه به بهانه تهدید اتمی کره شمالی و حفاظت از متحدین ایالات متحده از جمله کره جنوبی و ژاپن حضور گسترده خودش رو در این بخش از جهان هم تثبیت کرده اما اگر روزی منفعت کره شمالی کمتر از ضررش شود مثل زباله به زباله دان تاریخ فرستاده خواهد شد و این امر برای آمریکا از آب خوردن هم راحت تر است
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      19 25
      اره مثل ویتنام
    • پویا A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      47 8
      پسر خوب آمریکا با دولت ویتنام نمی جنگید با یک گروه شبه نظامی می جنگید همانطور که شوروی در افغانستان دفن شد در سال 1991 در جریان جنگ اول خلیج پارس عراقی که در چند ساعت کویت را اشغال کرده بود و با خریدهای سنگین نظامی از شوروی سابق یکی از قدرت های منطقه بود در چند ساعت با خاک یکسان شد
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      7 37
      عراق اون موقع یک کشور ضعیف بود و امریکا با 30 کشور دیگه تونست عراقو از کویت خارج کنه ولی نابودش نکرد در ویتنام هم که در برابر یک گروه شبه نظامی به زانو افتاد اگه در برابر یک دولت مسلح قرار بگیره چی میشه بهترین سلاح امریکا داشتن کسانی مثل شماست که حاضرید کشورتون که چه عرض کنم جونتون هم براش بدین
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    119 6
    یک کشور خطرناک. واقعا اگه ایران همسایه کره شمالی بود چه میشد؟
    • در حال نرمش A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      متحد میشدیم دنیارو به گند می کشیدیم.
    • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      18 19
      چه جالب یعنی هرکی به فکر منافعش باشه و آمریکا رو قبول نداشته باشه ضامن به گند کشیدن دنیاست آقایونی که میگن آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه کاملا درست میگن اگه وضع ما اینه بخاطر اینه که مردم و مسئولین پشت هم نیستن این حقیقت گفته یکی از بزرگترین و برجسته ترین تاریخدانان دنیا ویل دورانت بعد از عمری پژوهشه "هیچ تمدنی به وسیله بیگانگان از بیرون فتح نمی‌شود مگر آنکه ابتدا خود را از درون تخریب کرده باشد."
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    67 76
    انقدر که احتمال داره کره شمالی چندتا موشک به گوام بزنه بیشتره تا اینکه امریکایی ها غلطی بکنن. امریکا به هیچ کشور سر پایی تا حالا حمله نکرده. اونا به قول ژنرال دوگل فقط زمانی از راه می رسند که با خرس کشته شده عکس یادگاری بگیرن
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      31 6
      مثل جنگ عراق و افغانستان
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      24 3
      آلمان و ژاپن تو جنگ جهانی دوم سر پا نبودن؟ خوابیده بودن؟ داشتن چرت می زدن؟
  • مجید گل A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    67 12
    از این احمق هیچ چیز بعید نیست.بالاخره یه کاری دست دنیا میده و میره.
  • عرشیا A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    با اینکه اصلا از این ترامپ خوشم نمیاد ولی بالاخره یک نفر باید این خپل دیوانه دیکتاتور ادمکش را سر جایش بنشاند و دک و پوزش را به خاک بمالد ،دنیای بدون دیکتاتورهای قسی القلب مطمئنا جای بهتری برای زندگیست...
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      مگه ترامپ پلیس یا صاحب دنیاست؟ مطمئن باش اگر چنین کاری بکنه و موفق بشه بعدشم نوبت ایرانه. اتفاقا این خپلی که میگی خیلی مرد هست که به هیچ وجه جلوی این زورگویان پست فطرت کوتاه نمیاد. هیچ کاری هم نمیتونند باهاش بکنند.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      29 51
      حماقت هم حدی داره نه که خود آمریکا مهد حقوق بشر است و در حال کشتار زن و بچه در سراسر دنیا نیست اخرهم این عشق امریکاهای ایرانی زیر چکمه همین سربازان امریکایی کشته و له می شوند ابلهان فکر کردند امریکا ناجی اینهاست...والا ادم خیلی باید ساده لوح باشه دنیا رو ببینه و به لجن کشیدن شدن ان توسط امریکای وحشی رو ببینه بازم فکر کنه امریکا یک دیکتاتور را از بین می برد امریکا خودش بزرگترین دیکتاتور و جانی دنیاست
    • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      42 12
      امریکا صاحب دنیا نیست اما زورش زیاده اقتصادش هم با جنگ راه میوفته و رشد میکنه اما خداوکیلی ترامپ تو لباس ریاست‌جمهوری خیلی مضحکه
  • لاری A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    ما اینجا یکی داریم وقتی عصبانی میشه میگه بگم بگم بگم یکی هم کره شمالی داره وقتی عصبانی میشه میگه بزنم بزنم نه اون میگه نه این میزنه . اگه ی روزی خدا قسمت کنه اینها با هم وصلت خانوادگی داشته باشند نوه هاشون وقتی بزرگ بشه و به جایی برسه میگه بگزم بگزم بگزم یعنی نیش بزنم
    • سعید A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      24 4
      ههههه ... دمت گرم انصافا بهترین نظری بود که خوندم... یه طنز تلخ
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    80 5
    جنگ ننگین ترین دستاورد بشر است ، در صورت وقوع جنگ فاجعه بزرگی رخ خواهد داد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    25 9
    فارین پالیسی گفته واقعیت این است که آمریکا نمی‌تواند در حملاتش همه آن موشک‌ها را از بین ببرد و یا مطمئن باشد که حتی یک موشک سئول، توکیو، یا نیویورک را هدف قرار نمی‌دهد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    21 13
    جواب خیر می باشد..چون رهبر کره شمالی هم مثل ترامپ آدم نرمالی نمی زنه و اینجا که بحث اتمی هم هست عاقلان اطراف ترامپ مانع حمله پیشدستانه می شوند.
  • توسط A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    11 33
    اگه ترامپ همچین کاری بکنه جمهوری خواهان باید از آمریکا کوچ کنند .
  • بی نام RO ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    30 2
    از اول هم تو جنگ بودن ولی از سال 1953 و 54 آتش بس اعلام کردن،هرکدوم از طرفین میتونه به آتش بس پایان بده.چون منفعت اقتصادی نداره و سئول و ... تو خط آتش کره شمالی قرار میگیره،بعیده بی دلیل بزنن به جنگ،خاورمیانه که میبینید چپ و راست گیره به خاطر نفتش و معادن فراوونشه،هر یک دلار که خرج کنن،صد دلار گیرشون میاد اینجا.
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    49 2
    نه.چون اونموقع داستان تمام میشه
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    43 5
    روی عقل دو آدم خودشیفته نمیتوان حساب کرد
  • محمد A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    43 16
    بعید نیست ولی به شدت خوب که این اتفاق بیفته و این رژیم فاسد و دیکتاتور و بیمار شرش از سر جهان کنده شه..
  • محمد رضا A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    33 17
    کاش به جای نظر خواهی از خوانندگان، تحلیل یک کارشناس را بگذارید؛ هم خواندنی تر است هم عیار کارشناسان را نشان می دهد
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      33 5
      همونجوری که از اسم اینجا معلومه نوشته «شما» نظر بدهید نه کارشناسان. بعدم مگه مردم چشونه که نظر بدن. حالا یکی هم تو این رسانه ها پیدا شده نظر مردم رو می پرسه و منتشر می کنه شما ناراحتید. نظر کارشناسا که صب تا شب تو تلویزیون میلی و همین رسانه ها منتشر می شن.
  • حسین A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    25 5
    بهر طریقی که شده باید جلوی جنگ ویرانگر دیگری گرفته شود. عقلای جهان برای میانجیگری عجله کنند...
  • بی نام DE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    22 16
    اخلاق آمریکایی ها شکست در جنگ رو نمی پذیره، چون فرضشون اینه که بهترین اند. پس آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم همیشه به کشوری حمله می کنه که ضعیف باشه و مطمئنا اون کشور شکست بخوره. اینکه افتضاح جنگ ویتنام با سیاستمدارهای آن موقع آمریکا چه کرد رو همه می دونند. پس ترامپ هم به کره شمالی حمله نمی کنه چون می دونی همین صندلی ناپایدار ریاست جمهوری رو هم از دست می ده.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    16 13
    بعیده. بالاخره اطرافیان ترامپ حد اقل بهره هوشی را دارند چون نمی شود سر به سر یک دیکتاتور عصبانی خودشیفته گذاشت.
  • صدای ملت A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    16 31
    اگر واقعا کره شمالی به تسلیحات هسته ایی و البته تجهیز موشک بالستیک به کلاهک هسته ایی رسیده باشد امریکا دیگه هیچ کاری نمی تونه بکنه و این هارت پورتهای دو طرف بزودی تمام میشه و وسط دعوای ترامپ و رهبر کره شمالی جای مموتی خودمون خالیه
  • جواد A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    22 3
    جنگی صورت نمی گیرد چون استراتژی جدید سیاستمداران فعلی امریکا تحریک کشورهایی که از نظر آنها دشمن هستند و فروش تجهیزات نظامی به همسایگان می باشد. سود سرشاریست
  • ايراني IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    8 25
    ترامپ طبل تو خالي
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    19 4
    به نظر من امریکا حمله نمیکنه فقط اگه کره شلیک کنه موشکهاش رو منهدم میکنه. در واقع یه دفاع قوی رو به نماش میزاره تا به چین و روسیه هشدار بده موشک های اونا هم نمیتونن امریکا رو تهدید کنن
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    25 1
    احتمال جنگ زياد نيست, چون عواقب زيادى براى هر دوطرف داره, کره شمالى ميدونه که اگر جنگ شروع بشه در نهايت تعداد زيادى از مردمانش کشته ميشن و حکومت هم از بين ميره از اون طرف همسايگاه کره شمالى و متحدين آمريکا ضرر بسيارى ميبينن و حتما درگير جنگ ميشن, اين وسط تصميم با آمريکاست که آيا نابودى کره شمالى بيشتر به سودشون هست يا از آسيب متحدانشون و تحديد بلقوه براى سرزمين خودشون بيشتر ضرر ميبينن, البته اگر ژاپن و کره جنوبى درگير جنگ بشن ميتونه باعث وابستگى بيشتر اقتصادى و نظامى اونها به آمريکا بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    26 6
    به نظر من اگر کره شمالی به امریکا حمله اتمی بکند احتمال اینکه جو بدی ایجاد بشه و امریکا از این جو علیه ما استفاده کنه و به ایران حمله بکنه هست لذا باید تا حد امکان فاصله بگیریم از کره شمالی این داستان خطرناکه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    15 5
    بابا هممون سرکاریم هر روز این حرفا هست الکیه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    27 1
    جنگی صورت نخواهد گرفت. تحریم شدید از حمله خیلی بدتره
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    28 1
    بعد از جنگ کره شمالى نابود خواهد شد و تعداد زيادى انسان کشته ميشن, تعدادى از پايگاه هاى آمريکا مورد حمله قرار ميگيرن, کشورهاى کره جنوبى و ژاپن درگير جنگ ميشن و احتمالا آسيب جدى هم ميبينن و جهت احياى خود دچار وابستگى بيشتر به آمريکا ميشن و نفوذ آمريکا در شرق آسيا بيشتر خواهد شد اينها کمترين احتمالات شروع جنگ هست که زياد هم براى آمريکا بد نيست البته احتمالات ديگرى هم وجود داره مثل هدف قرار دادن خاک آمريکا با بمب هسته اى, حمايت چين از کره شمالى و ورود به جنگ که قطعا براى آمريکا فاجعه بار خواهد بود البته احتمال اين موارد بسيار کمتره, ولى در کل جنگى صورت نميگيره مگر اينکه کره شمالى خودش جنگ رو شروع کنه که بعيده.
    • کیوان A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      13 1
      موافقم و فکر میکنم ماجراجویی کره شمالی در صورتی که منجر به جنگ بشه به سود آمریکاست که یکی از مهمترین اهرمهای فشار روسیه و چین علیه خودش را از بین ببره. به هر حال در واکنش نظامی و قدرت نابودگری آمریکا از هر کشور دیگری در دنیا قویتر است هر چند این قدرت به معنای تضمین پیروزی کامل نخاهد بود.
    • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      1 0
      این یک جنگ هسته ای نخواهد بود که مردم زبادی کشته شوند چرا که کره هنوز توانای نصب بمب اتم را روی موشکهای اسکاد نداره از طرفی موشکهای اسکاد ان نیز براحتی قابل رهگیری توسط موشکهای پاتریوت و تاد امریکایی است چرا که صدام خبلی از ابن موشکها را به تاسیسات نفتی ریاض شلیک کرد ولی همگی قبل از اصابت ساقت شدند.بعبارتی کره در مقابل تکنولوژی روز امریکایی کاملا بی دفاع است در حمله امریکا یک چیزی شبیه به عمل جراحی خواهد بود فقط مراکز فرماندهی وتاسبسات زیر بنای بمباران خواهد شد و رهبر کره از بین خواهد رفت سپس دو کره باهم یکی خواهند شد. با تهدید رهبر کره امریکا مجوز حمله را از اکثر کشورها و مردم جهان و از مردم خود دریافت کرده بدون اینکه در این راه تلاش زیادی کرده باشد وقتی احمقها حکومت کنند عاقبت این میشه.
  • بی نام EU ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    18 1
    این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه کره شمالی شروع کنه.یا یکی از طرف کره شروع کنه و بهانه رو به ترامپ بده.والا نه.همش هم در اختیار ترامپ نیست.کنگره بالاترین مرجع تو امریکاست.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    16 1
    نه جنگ نمیشه فقط آمریکا چین رو مجبور به تحریم کره شمالی خواهد کرد. اگر چین کره شمالی رو تحریم کنه از گرسنگی تلف خواهند شد
  • سامان A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    15 3
    هیچ درگیر فیزیکی اتفاق نمیفته . همش لفاظی است و برای ترساندن دیگر کشورها. ترامپ اقتثاد دانی هست که کاری نمیکنه به ضرر اقتصادشون بشه. کره از جونش سیر شده ولی آمریکایی ها نه
  • کشمش IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 42
    کره شمالی با انقلابی گری تمام اشنالله امریکار ا با خاک یکسان خواهد کرد
    • بی نام DE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      9 3
      عاشق این کلمه ی "انقلابی گری" ام
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    43 2
    سپر انسانی چه تاکتیک آشنایی
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      11 1
      بیگ لایک
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    24 5
    همیشه در دوره جمهوریخواهان جنگی بزرگ اتفاق می افته. کره معضل بزرگیه برای امریکا. آمریکا با یه حمله تمام عیار کار کره را تمام می کند و کره فرصت استفاده از تسلیحاتش را پیدا نخواهد کرد.کره بیشتر تبلیغات می کنه. ظرف چند هفته نسخه اش پیچیده می شه. یه روز صبح که پاشین خبر حمله امریکا و اشغال کره را می شنوین.
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    26 3
    ممکن است ما دلمان بخواهد که آمریکا هم کمی طعم تلخ جنگ را بکشد ولی واقعیت این است که اگر آمریکا به نتیجه برسد که حمله کند بسیار سریع و ویران کننده خواهد بود و اصلن فرصتی نخواهد داد که کره کوچکترین اقدامی بکند.البته مشکل آمریکا بازتاب و شرایط بعد از چنین حمله ایست که موقعیت رهبری آمریکا را در جهان بسیار به خطر خواهد انداخت و جمع کردن آن بسیار دشوار است
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    9 14
    بهتر نظر کارشناسان رو با توجه به مطالعه بیشتر بزارید.نظرات اقشار جامعه معمولا احساسی و فارق از شناخت هست
    • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      9 2
      فارغ
  • مهران IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    13 5
    نه حمله نميكنه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    13 7
    هیچکدوم حمله نمیکنن
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    14 12
    مطمئن باشید اگه نفت داشت یا چیزی به با ارزشی اون امریکا که سهله انگلیسم تا حالا اومده بود کمکش حتی اگه سلاح اتمی هم نداشت براش یه دروغی سرهم میکردند و حمله و بخور بخور تا چندسال ادامه میافت مثل کاری که با عراق و امثالهم تو دنیا انجام دادن..
  • علی A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    8 0
    اگر رهبر کره شمالی به همین رویه ادامه بده امریکا حمله خواهد کرد برنامه حمله به این صورت خواهد بود که سعی خواهد کرد رهبر کره را در حملات اولیه از بین ببرد و اگر موفق نشد کاری خواهد که نتواند فرماندهی را به عهده بگیرد چرا که ایشان در حال حاضر نیز از ترس زندگی مخفیانه ای دارد در کنار این هدف بشدت با تسلیحات دقیق و قدرتمند ساختار های نظامی و مدیریتی را بمباران خواهد کرد البته این حمله شبیه حمله به عراق نخواهد بود یعنی پیاده نظام امریکایی وارد کره نخواهد شد انتقال قدرت را به مردم ناراضی داخلی خواهد سپرد و احتمال یکی شدن دو کره خیلی زیاد است و بیشتر هزینه جنگ را کشورهای دیگه پرداخت خواهند کرد مثل کره جنوبی و ژاپن
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    16 0
    من پیشنهاد میکنم مستند اینجا پیونگ یانگ است را ببینید بعد متوجه میشید کره شمالی هیچ چیز نداره و فقط یه مهره واسه چین هست تا بتونه از امریکا و کشور های منطقه امتیاز بگیره تو اون مستند میگه اگه چین کمکاشو برای یه مدت کوتاه قطع کنه نصف بیشتر مردم میمیرن روزانه ده ها نفر برای فرار به کره جنوبی دست و پاشون قطع میشه امریکا نیازی به حمله نداره به کشوری که نه منابع داره نه اهمیت استراتژیک یه جزیره کاملا بیخاصیت اونجا فقط دیکتاتوری هست و بس.
    • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      2 0
      کشوری که عملا در حال ساخت بمب اتمی و موشکهای قاره پیما است و عملا با بمب اتم مردم عادی امریکا را تهدید می کند دیگه اینجا بحث نفت و دلار و سیاست مطرح نیست این رهبر احمق کره با این تهدیدات عملا مجوز حمله سیاستمدران و نظامیان امریکا به کره را توسط مردم امریکا را صادر کرده است شاید بتوان گفت این از معدود جنگهای خواهد بود که
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 0
      در تاریخ ابن اولبن باری است که مردم امریکا بصورت مستقیم تحدبد حمله اتمی میشود و اگر رهبر کره به همین منوال ادامه دهد جنگ حتمی است این جنگ جزو معدود جنگهای خواهد بود که بیشتر مردم امریکا خواهان ان هستند تا سیاستمداران امریکا و در این مورد رهبر کره احمقیت کرده این جنگ بخاطر منالع ثروت نبست حتی روسیه و چین نیز امربکا را به وضوح تهدید اتمی نکرده
  • فرهاد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 0
    یه سرمایه دار هیچ وقت جنگ رو برا اهدافش مناسب نمیبینه مگر اینکه این اهداف فقط با جنگ محقق شه از طرفی این تهدید عملا خرید سلاح رو از سوی کره جنوبی در پیش داره که خودش بازار گرمیه برای فروش .
  • بی نام DE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    15 14
    بقای انسانها به نابودی رژیم کره خر شمالی بستگی دارد .
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    3 11
    فقط آینده هراسی جهانی است. و بس. کره شمالی نوکر ترامپه
  • صدای ملت A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    16 6
    انهایی که می گویند ملت کره شمالی با حکومتش نیست و در صورت جنگ پشت حکومت را خالی می کنند نه ملت را میشناسند نه کره شمالی را بنده دو سال در کره شمالی در اعزام به خارج فرهنگیان تدریس کردم و زندگی کدوم ملت و کدوم مردم دو سال به اندازه صد سال از جهان عقب افتادم ایزوله ایزوله امنیتی محض اصلا مردم مرده متحرک حکومت این کشور برایش مهم نیست همه مردمش بمیرند و مردمش البته دیگه مردن
    • بدون نام ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      14 0
      شما كه حرف خودتو نقض مي كني بالاخره مردم مرده پشت حكومتشون هستند يا نه?
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    5 10
    جفتشون مثل بقیه دیکتاتورها طبل تو خالیند
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    23 7
    هيچ كشور ديگه اي نبايد به جمع دارندگان سلاح اتمي اضافه بشند چه كره چه ايران چه عربستان. توازن دهه ها پايداري ثبات جهاني از بين خواهد رفت. پس نه تنها امريكا بلكه هر كشور ديگه اي بايد كمك به حل و فصل اين بحران كند. افريقاي جنوبي و آرژانتين خودشون بدون هيچ فشار خارجي اي به اين براورد رسيدند تا سلاح هاي هسته اي خودشون رو از بين ببرند؛ ايران قبول كرد در مورد فعاليت هاش شفاف سازي كنه كاري كه كره جنوبي و ژاپن براي دهه ها دارند انجام ميدن ولي كره شمالي به هر قيمتي بايد متوقف بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    13 2
    فکر نمی کنم ولی اگه یک تهدید هسته ای واقعی امریکا رو تهدید کنه در عرض چند دقیقه با ده ها بمب اتم کره شمالی به کل به تاریخ خواهد پیوست مشکل فقط دو تا مسئله است یکی چین و ژاپن و کره چنوبی که هر کدوم به نحوی درگیر هستند و.مسئله بعدی وجهه رهبری و حقوق بشر امریکا فردای جنگ در میان سایر کشورها
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 9
    ترامپ فقط بوی دلار را خوب می فهمد و برای آن هر کاری میکندف همانطور که در گذشته برای بدست آوردنش هر کاری کرده است.اما در مورد جنگ فقط بلوف می زند
  • محمد A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    7 27
    امریکا بلده بزنه و در بره ... بلدخ داعش درست کنه به عنوان تحدید بعد بیاد به بهونه همون داعش پایگاه نظامی بزنه و نفت و گاز چپاوول کنه.بلده دولت مصدق و سرنگون کنه .عمرا با کره شمالی در نمیافته ...یادتون نرفته اشک سربازاشو تو ایران .
  • 12 IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    21 1
    اینها واقعیتهای جهان در سال 2017 هستند هرچند شاید خوشایند ما نباشد و البته در دهه و یا سده اینده دچار تغییر خواهد شد همانگونه که در گذشته متفاوت با امروز بوده است . حال اگر امروز یک تیم فوتبال درجه 4 بخواهد در مقابل تیم فوتبال درجه 1 تاکتیک سراسر هجومی اتخاذ کند نتیجه چه خواهد شد ؟اگر یک قدرت اقتصادی درجه4 بخواهد همانند قدرت اقتصادی درجه 1 رفتار کند و برای خودش اقمار داشته باشد نتیجه این بلندپروازی چه خواهد شد ؟ایا میتواند ؟...ایا میتوان با همه دنیا درافتاد همه را کنار زد و مستقیما از پله 4 به پله 1 پرید ؟ ایا میگذارند ؟
    • کیوان A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      9 1
      بسیار خوب و منطقی گفتین
    • 12 ابتدا این پست بعد پست بالا در ادامه این IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      4 1
      سطح بندی تیمهای فوتبال جهان : درجه1: المان برزیل ارژانتین ایتالیا اسپانیا فرانسه درجه2: هلند انگلیس مکزیک ...درجه3: اطریش نیجریه امریکا ....درجه4: ژاپن غنا ایران یونان ... درجه5:.../سطح بندی تیمهای والیبال جهان: درجه1: برزیل ایتالیا امریکا لهستان روسیه صربستان درجه2: ایران بلغارستان کانادا ..درجه3: ژاپن مصر المان...درجه4:..../ سطح بندی قدرتهای اقتصادی جهان : درجه1: امریکا چین درجه2:ژاپن المان فرانسه انگلیس... درجه3:برزیل هند کره ...درجه4:.../سطح بندی قدرتهای نظامی جهان: درجه1ک امریکا روسیه درجه2: چین انگلیس فرانسه ... درجه 4 : ترکیه ... میبینیم که تفاوت سطح قدرت در همه ابعاد زندگی بشر وجود دارد اینها واقعیتهای جهان ...ادامه در بالا
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    3 1
    میخواد از چین و روسیه امتیاز بیشتر بگیره واسه تحریمهای بیشتر
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    5 1
    سرمایه داری برای فرار از بحران هاش به جنگ احتیاج داره . در حقیقت انتقال بحران به کشورهای بدبختی مثل سوریه و افغانستان و غیره. اصولا شروع یک جنگ بعید نیست اما به شرطی که موفق بشه از اون باتلاق درست کنه . اتفاقی که مشابهش در عراق و سوریه افتاد. بنابراین شروع یک جنگ هم میتونه تا حدی بحران سرمایه داری رو پوشش بده و هم قدرت های بزرگی مثل ژاپن و چین رو گرفتار باتلاق کنه .بخصوص در زمانی که چین تقریبا به امپراطور بعدی دنیا تبدیل شده.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    3 13
    ترامپ از یک سگ خانگی آروم تره
  • جواد IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    8 4
    به نظر من کره فقط می خواد ببینه توانایی سامانه دفاع موشکی آمریکا چقدره به خاطر همین داره طرحی رو برای شلیک چند موشک به سمت جزیره گوام بررسی میکنه البته گفته موشک هاش هدف های رو در نزدیکی این جزیره هدف قرار میدهند. اگر آمریکا نتونه این موشک هارو هدف قرار بده خیلی براش گرون تموم میشه نه تنها برای آمریکا بلکه برای متحدانش مثل کره جنوبی عربستان ژاپن اسرائیل ترکیه واتحادیه اروپا وهمچنین کشور هایی مثل ایران و روسیه و چین هم نتیجه این اقدام بسیار حیاتیه. شاید هم روسیه و چین پشت این قضیه هستند تا نشون بدن آمریکا بیشتر داره بلوف می زنه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    8 9
    به نظر من که آمریکا با این کار میخواد کره جنوبی و ژاپن رو بترسونه و سلاح بیشتری به اینها بفروشه و واقعا جنگی رخ نخواهد داد. هر چند که دلم میخواد شر رژیم منحوس کره شمالی از سر بشر کنده بشه. ولی خبری از جنگ نیست.
  • 12 IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    2 1
    لطفا نظر با نام کاربر11 را که در پاسخ به کاربر مریم سادات فرستاده بودم منشر کنید و ادامه انرا که با نام کاربر 12 21 فرستاده ام به آن اضافه کنید .ممنون
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    5 28
    امکان نداردچرا که دنیا آنقدرازآمریکا متنفر است که حماقت آمریکا مساویست بانابودی امریکا ازطرف همه ی قدرتهای کوچک وبزرگ.
    • کیوان A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      20 4
      این تنفر همه دنیا از آمریکا را از کجا آوردین؟؟
  • ناشناس IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    15 0
    اگر کره شمالی شروع کننده جنگ نباشه امریکا حمله نمی کند ولی اگر کره شمالی شروع کننده جنگ باشد بدون شک دیگه کشوری به نام کره شمالی وجود نخواهد داشت و نظام کره شمالی مثل تمام نظام های دیگه به تاریخ خواهد پیوست .
  • شمس تبریزی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    5 5
    آمریکا ممکنه حملات جسته و گریخته ای از جنس حمله به خان شیخون سوریه در ماه آوریل، به کره داشته باشه اما اینکه حملات با هدف تغییر رژیم کره باشه، به نظر من ممکن نیست. چون وقتی پای تغییر رژیم طرح باشه آنوقت آن رژیم دست به هر کاری از جمله حملات اتمی خواهد زد. اون با صدام فرق داره. اگر آمریکا رژیم عراق را توانست عوض کنه به خاطر این بود که جلوتر صدام را خلع سلاح کرده بود و ضمنا صدام سلاح اتمی هم نداشت. به علاوه صدام در وضعیت خودکفایی ساخت سلاح نظامی هم نبود. آمریکایی ها خوب میدانند که کره عراق نیست
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      4 1
      کره دو سه تا بمب اتم داره که در صورت شلیک با ده ها بمب اتم امریکا مواجه میشه و پوذر میشه. دستور العمل حمله اتمی کاملا روشنه اگر طرف کوچکترین حرکتی بکنه سیلی از بمب اتم رو سرش میاد پایین اینطور نیست که مثلا یه بمب بزنه اونم یه بمب عوضش بزنه نه اگر طرف حمله اتمی بکنه در عرض شاید یک ساعت 10 تا 20 تا بکب اتم از امریکا بهش شلیک بشه و کل کشورش رو بسوزونه این چیزا اصلا شوخی بردار نیست ضمن اینکه فاصله کره تتا امریکا زیاده بخاد شلیک کنه وسط راه رهگیریش میکنن و نابودش میکنن حتی به امریکا هم اصابت کنه بعید میدونم بعدش دیگه چیزی به اسم کره وجود داشته باشه هر جا هم بمب اتم بخوذره دیگه تا مدتها قابل زیست نیست امریکا قطعا به کره حمله میکنه شک نکنید بهترین مواد معدنی جهان در کره شمالی هست سرچ کنید
    • شمس تبریزی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 3
      شما ظاهرا بمب اتمی را با سایر بمبها قیاس کردی که میگی در پاسخ یک بمب دهها بمب روی سرشان ریخته میشه. ظاهرا ابعاد فاجعه انفجار فقط یک بمب اتمی را نمیدانی چیست. بمب فتمن از نظر قدرت انفجار در قیاس با بمبهای امروز حکم یک ترقه را دارد. حالا تصور کن یه دونه از اینها فرضا در لس آنجلس فرود بیاد و آمریکا هم کل کره را بزنه. اشتباه شما در اینه که داری مساحت تخریب را مقایسه میکنی و چنین استدلال میکنی. بعد روانی و تبعات انفجار اتمی در لس آنجلس یا هر شهر دیگر آمریکا را اصلا در نظر نمی گیری
    • شمس تبریزی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 3
      شما فرضا حمله با چاقو و حمله با اسید را مقایسه کن. میتوانی بگویی در ازای یه ضربه چاقو صد ضربه میزنم. اما نمی توانی بگویی در مقابل حمله طرف با یه بطری اسید، دو گالن اسید سر طرف میریزم. یه بطری اسید آدم را کلا از ریخت و قیافه میندازه اما دو گالن اسید کل بدن را آش و لاش میکنه. حالا میتونی در اینجا سطح تخریب را مقایسه کنی و بگی کل بدن مساحتش بیش از صورت است پس من برنده حمله اسیدی بودم؟ اصلا جنگ اتمی برنده نداره و هر دو طرف بازنده هستند. این ربطی به مقایسه تعداد بمبها نداره. مثل همان قضیه اسید هست که گفتم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      1 1
      جناب موشکهای کره شمالی قدرت تخریبش اولا به سطح قدرت تخریب موشکهای امریکا نمیرسه من هم نگفتم فتمن یا پسر کوچک رو کره در اختیار داره بحث من اینه که شما دوستان در ذهنتون کره رو یک قدرت بی نهایت تصور می کنید و امریکا را دست بسته تصور میفرمایید اصلا اینطور نیست برد موشک های کره شمالی تا بخشی از الاسکا میرسه و اصلا تا خود سرزمین اصلی امریکا و شهرهای پرجمعیت بسیار فاصله داره اگر حرکتی بکنه و فرضا یک شهر کوچک امریکا رو بزنه درسته امریکا تلفات خواهد داد ولی در عوض کل کره شمالی از بین خواهد رفت و همین حرکت اشتباه عصبانیتی در امریکا ایجاد میکنه که به پشتوانه اون سریعا و بدون مقدمه به خیلی از کشورها حمله خواهد کرد شما تحلیل رو از سری که دوست داری انجام میدی عواقبش رو نگاه نمیکنی
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      1 1
      مراحل اینجوری نیست که امریکا بایسته که کره شمالی یک موشک بزنه به داخل خاکش بعد اونم بگه دیدی چیکار کرد بعد کره رو بزنه. به محض اینکه کره شمالی شلیک اتجام بدهد اولا که با احتمال زیاد قبل اصابت اونو رهگیری ومنهدم میکنن ثانیا قبل اینکه در خاک امریکا فرود بیاد طبق پروتکل های اتمی امریکا کره رو خاکستر کرده یعنی ممکنه امریکا اسیب هم ببینه ولی از کره دیگه کسی زنده نمونده که ببینه چی شده شما برا اینکه ببینی داستان چطوریه بهتره یه سر بزنی به تحریکات شوروی در جنگ سرد. لوس انجلسی هم که گفتی بسیار فاصله داره با کره شما برو نقشه رو نگاه کن اصلا برد موشک کره شمالی به خاک اصلی امریکا نمیرسه تا جزیره گوام و الاسکا رو ممکنه بتونه هدف قرار بدهد اونم معلوم نیست که بهش برسه یا نرسه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      تمام مناطقی که کره شمالی تهدید کرده شهرهایی هستند که بیش از 45 هزار نفر جمعیت ندارد مثلا گوام رو تهدید کرده که بزرگترین شهرش 44 هزار نفر جمعیت تاره از این 44 هزار تا به محض شنیدن تهدید به پناهگاه میروند فوقش 10 هزار نفر کشته شوند ولی بعد این کار همه کره شمالی از بین میره یعنی به محض شلیک اولین موشک اتمی از سوی کره شمالی دیگه کار به مذاکره و ریش سفیدی و..نمیرسه طبق پروتکل های اتمی هر چه شهر دارن رو میزنن و کره شمالی حتی قادر نخواهد بو که ببیند چه شده ایا موشک اصابت کرده یا نه درسته یه موشک میزنه ولی خودش تموم میشه. جنگ اتمی با جنگ متعارف فرق داره حتی ممکنه موشک غیر اتمی بزنه ولی حمله اتمی تلقی شده و بهش حمله اتمی بشه ضمن اینکه خشم امریکا باعث میشه به بقیه کشورها هم حمله کنه جو بدی ایجاد میشه
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      دوست عزیز، اول به شما عرض کنم که من شخصا از برد موشکهای کره اطلاع ندارم. همین چند ماه پیش این آماری را که شما دادین، در اکونومیست هم نوشت و گفت برد موشکهای اینها به هاوایی هم نمی رسه. اما همین چند روز پیش خبرآنلاین نوشت که در هاوایی اعلام آماده باش دادن و من با اعتماد به خبر دوستان احساس کردم خبر اکونومیست مبنی بر عدم رسیدن موشکهای کره به هاوایی درست نبوده. بسیار خب من می پذیرم که موشکهای کره به آمریکا نمیرسه. خب به متحدانش یعنی ژاپن و کره جنوبی که میرسه. فاجعه اتمی فاجعه است چه در سئول باشه و چه در لس آنجلس. ضمنا بر خلاف نظر شما قدرت کره شمالی را بی نهایت تصور نکردم. اتفاقا نوشته شما نشان میده که قدرتی بی نهایت برای آمریکا متصور هستید و این درست نیست
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      دوست عزیز، قدرت کره بی نهایت نیست اما شما هم به نظرم دارید دست پایین میگیرید. فرضا اون بالا نوشته اید دو سه تا بمب اتمی بیشتر نداره. این را از کجا می گویید؟ تعداد بمبهای اتمی یک کشور جزو اطلاعات فوق محرمانه است و رقمش را اعلام نمی کنند. کره هم مثل ایران بی در و پیکر نیست که هر کسی از داخل آنجا بتونه برای خارج اطلاعات بفرسته. فقط میدونم کشوری که به فناوری ساخت فلان نوع بمب برسه، دیگر محدودیتی برای تولید انبوه نداره. شما باز اون قضیه نابودی کل کره توسط آمریکا را مطرح کردید و قسمت دیگر یعنی حمله اتمی کره به متحدان آمریکا را در نظر نگرفتید. خب این تحلیل شما بر اساس بلوفهای خود آمریکایی ها هست. من در صحبت با اینها از این بلوفها زیاد دادم و جواب هم داشتم و طرف مقابل در مقابل جواب من سکوت کرد
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      دوست عزیز، قدرت کره بی نهایت نیست اما شما هم به نظرم دارید دست پایین میگیرید. فرضا اون بالا نوشته اید دو سه تا بمب اتمی بیشتر نداره. این را از کجا می گویید؟ تعداد بمبهای اتمی یک کشور جزو اطلاعات فوق محرمانه است و رقمش را اعلام نمی کنند. کره هم مثل ایران بی در و پیکر نیست که هر کسی از داخل آنجا بتونه برای خارج اطلاعات بفرسته. فقط میدونم کشوری که به فناوری ساخت فلان نوع بمب برسه، دیگر محدودیتی برای تولید انبوه نداره. شما باز اون قضیه نابودی کل کره توسط آمریکا را مطرح کردید و قسمت دیگر یعنی حمله اتمی کره به متحدان آمریکا را در نظر نگرفتید. خب این تحلیل شما بر اساس بلوفهای خود آمریکایی ها هست. من در صحبت با اینها از این بلوفها زیاد دادم و جواب هم داشتم و طرف مقابل در مقابل جواب من سکوت کرد
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      با یکی از افرادی که در ستاد ترامپ بود صحبت میکردم و تعبیرات زشتی را برای ایران استفاده کرد و گفت فلان و بهمانتان میکنیم. تمام حرفهاش را که گفت عرض کردم ما فعلا دسترسی به خاک آمریکا نداریم و ضمنا اطلاعات شما هم درباره قدرت جمینگ شما درست نیست. یعنی همان چیزی هم که شما در کامنت ات اشاره کردی. به او گفتم من اتفاقا منتظر فلان و بهمان کردن شما هستم. نه تنها من بلکه خیلی ها دنبال مستمسکی هستن که دمار از روزگار اسراییل در بیارن. اگر مایلید که اسرائیلی ها سلاخی بشن، دست از پا خطا کنید. نه تنها سکوت کرد بلکه سعی کرد احساسات ضد یهودی مرا کم کند و از در چاپلوسی در آمد که شما فرهنگ و تمدن درخشانی دارید. چرا اینطور حرف میزنی؟ عنایت کردید؟ اینها بلوفهای اینطوری زیاد میزنن. قضیه کره هم همینه
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      2 1
      جناب شما اگر اطلاعاتت رو زیاد کنی متوجه میشی که اولا کره شمالی در داشتن معادن مختلف در رتبه های اول جهانه و احتمال اینکه امریکا طمع کرده باشه به اونجا هست ثانیا فرض کن کره شمالی 200 تا بمب اتم داشته باشه ایا میتونه 200 تا رو با هم سلیک کنه و راحت بشینه بگه دشمن از بین رفت؟ خیر نمیتونه چون میدونه که کارش تمومه مهم اینه که به محض اینکه شلیک کنه کارش تموم میشه امریکا براش مهم نیست در خاک خودش حاالا 100 هزار نفر کشته بشن چون بیشتر میتونه جنگ افروزی کنه و کاراش رو پیش ببره هر چه امریکایی بیشتر کشته بشن اتفاقا به نفع سیاستهاشه. چین هم متحد کره شمالی نیست و درگیر با امریکا نمیشه چون خودش میدونه نتیجه ویرانگری داره بلوف هم من تا جالا ندبدم زده باشن هر جا رو اراده کردن زدن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      1 1
      هدف اصلی هم اینه که سلاح های تولیدی کارخانجات اسلحه سازی امریکا مصرف بشه. تارگت مهمه جایی رو میخان که تارگت داشته باشه بشه روش بممب ریخت. فاصله دقیق کره شمالی تا لوس انجلس 9300 کیلومتره حداکثر برد اخرین موشک کره شمالی 6000 کیلومتر هست بنده هم نمیگم که امکان نداره امریکا رو بزنه من میگم بالاخره امریکا رو هم بزنه خودش پودر میشه برا امریکا هم اهمیتی نداره که چقدر ادم کشته بشه اون براش بهانه مهمه. کره شمالی الان یک حکومت دیکتاتوری است که آبروی در جهان نداره هیچ ادمی هم در دنیا ازش جمایت نمیکنه دست از پا خطا کنه مورد حمله قرار میگیره و بازنده خواهد بود حتی به امریکا هم حمله کنه روانشناسی مردم امریکا اینطوریه که بهشون حمله بشه برای اعزام به جنگ درنگ نمیکنن رجوع کن به حمله ژاپن به پرل هربر و عواقبش
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      سلام بر شما. برادرجان، یه چیزی رو اول روشن کنم. سلاح هسته ای برای به کار گیری نیست و صرفا برای بازدارندگی است. اصلا قرار نیست که کره حمله هسته ای به آمریکا کنه که او هم در مقابل به قول شما بخواهد کره را پودر کند یا بخواهید با قضیه پرل هاربر مقایسه کنید. به نظرم شما باز دارید به قضیه کاربرد سلاح هسته ای سطحی نگاه میکنید. برادرجان، ریچارد بوش که یکی از کارشناسان بروکینگز است مقاله ای را هفته گذشته منتشر کرده و این موضوع را مفصل بررسی کرده. اجازه بده من این مقاله را ترجمه میکنم و برای انتشار در خبرآنلاین میفرستم. در ذیل آن مقاله که امیدوارم خبرآنلاین هم منتشر کنه میتونیم بحث بیشتری داشته باشیم. درباره این قضیه معادن کره هم که شما میفرمایید می گویم 3 تریلیون دلار در عراق هزینه کردن
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      خب در مورد عراق هم طمع به نفتش داشتن. چه میزان از این هزینه ای را که آمریکا در عراق کرده به خزانه بازگشته. بله ممکن است فلان شرکت نفتی دیک چنی عواید خوبی از نفت عراق نصیبش شده باشه، اما اینجا هزینه ای که از جیب دولت و مردم آمریکا شده مهم است و اینکه چه میزان عایدی برای دولت آمریکا داشته، و نه منافع محدود چند تا شرکت اسلحه سازی. اینجا صحبت از بدهی دولت است. اینها افکار عمومی آمریکا را وادار به موضع گیری میکنه و نه منافع محدود چند تا شخص در آمریکا. در ماه آوریل بین کارشناسان بروکینگز بحثی بود با عنوان « اجتناب از فاجعه و گزینه های آمریکا در مقابل کره». کارشناسان شان اینطوری که شما به قضیه نگاه میکنید نگاه نمی کنند. اصلا روی گزینه نظامی حساب چندانی باز نکردن.
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      کارشناسان خودشان که از توان و قابلیت گزینه نظامی آمریکا که بیشتر از ما اطلاع دارند. با عرض پوزش همین تحلیل های سطحی شما را هم یک عده در مورد ایران ارایه دادند و حاصل این شد که واقعا این تصور در میان عده ای بوجود آمد که خطر جنگ بر سر ایران سایه افکنده و ما باید دفعش کنیم. خب من کارشناس نیستم خصوصا کارشناس مسایل کره. حرف بنده را هم کسی برایش تره خرد نمیکنه. اجازه بدین من مطالب کارشناسان خودشان را برای انتشار برای خبرآنلاین میفرستم و اگر صحبتی بود در ذیل آن مقالات ادامه خواهیم داد. فقط امیدوارم خبرآنلاین منتشر کنه چون مطالب مقالات خط قرمز هم نداره. فعلا خدانگهدارتان
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      0 0
      اگر کره شمالی قرار نیست حمله اتمی بکنه که دیگه بحثی باقی نمی ماند همه چیز به خوبی و خوشی ادامه خواهد یافت دیگه چه بحثی باقی می ماند؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      0 0
      اگر بحث شما اینه که کره شمالی حمله اتمی نخواهد کرد که دیگه این حرفها و مباحث بی مورده و حرف و بحثی نداریم بجث دیگه برا چی؟ کره شمالی یا حمله خواهد کرد که تمام خواهد شد یا حمله نخواهد کرد که دیگه مشکلی نداریم و کره شمالی و حکومت دیکتاتوری که داره به حیات ننگین خودش ادامه خواهد داد. بد بودن امریکا دلیل خوب بودن کره شمالی نیست به عبارت دیگه اثبات شیء نفی ما عدا نمیکنه نکته دیگه هم اینه که از بین رفتن امریکا هم باز مشکلات ما روحل نمیکنه و اینکه ادم بیاد دل ببنده به کره شمالی که کره شمالی امریکا رو بزنه ما اینجا دلمون خنک بشه هم امید واهی است اتفاقا امریکا به این بهانه دنیا را شخم خواهد زد باز دوباره امید بستن به اینکه امریکا از بین برود مشکلات ما حل بشود واهی است. مشکلات ما داخلی است اثر نداره
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      0 0
      دوست عزیز، اصلا نه آمریکا میتونه حمله اتمی کنه و نه کره. خیالت راحت. ما هم ننشستیم که کره بزنه آمریکا را داغون کنه و دلمون خنک بشه. همانطوری که قول داده بودم همین الان مقاله ای را برای خبرآنلاین فرستادم. ان شا الله اگه منتشر شد، مقالات دیگری را در صورت فرصت خواهم فرستاد. این مقاله به قلم جفری بیدر است و به نظر من خواندنش برای خود ما ایرانی ها هم آموزنده است که آمریکا درباره ایران چگونه فکر میکنه و دنبال چیست. اگر مطلب منتشر شد و فرصتی بود آنجا بیشتر صحبت میکنیم. فعلا خداحافظ
    • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      0 0
      جناب با یک مقاله خوندن از امریکایی ها که نمیشه گفت امریکایی ها تفکرشون این هست یا این نیست ما در همین ایران خودمون که جمعیتش یک چهارم امریکا است کلی دیدگاه های مختلف در مورد امریکا داریم همه هم الان زبان بلد هستن مقاله انگلیسی میخونن ده ها روزنامه دارن و دیدگاه هاشون یکی نیست نمیشه گفت یه مقاله خوندیم پس کل امریکا اینطور فکر میکنند این مغالطه تعمیم جزء به کل هست ما متاسفانه یک عده داریم منتظر سقوط امریکا هستند فکر میکنن امریکا فردا سقوط میکنه خب سقوط هم بکنه به 50 ایالت تقسیم میشه همین الان 22 ایالتش علیه ما تحریم ایالتی وضع کرده یعنی در واقع به فرض امریکا هم متلاشی بشود ما 50 دشمن جدید پیدا می کنیم قیمت نفت هم به زیر 20 دلار سقوط خواهد کرد چیزی برای ما عوض نمیشه
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      برادر عزیز، بنده هم عرض نکردم که با یک مقاله درباره کل آمریکا قضاوت کنیم. اما با خواندن مقالات متعدد می شود به یک جمعبندی رسید. سوء تفاهم نشود. جسارت نکردم و نگفتم حضرتعالی یا سایرین نمی توانید مقاله بخوانید. عرض بنده این است که اینطوری که شما به راحتی از پودرکردن کره توسط آمریکا و کاربرد بمب اتمی صحبت می فرمایید، در تحلیل هایی که بنده در حد بضاعتم خواندم نیامده. شما مورد نشان دهید که توسط یک کارشناس ذی صلاح آمریکایی این صحبتها مطرح شده باشد. با عرض پوزش این نظر تا جایی که میدانم از سوی افرادی مثل شلدون آدلسون کازینودار آمریکایی مطرح می شود که خیال میکند یه بمب اتمی بندازن فلان جا و تمام. قضیه به این ترتیب نیست
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      هدف من این بود که همین موضوع کره که در داخل هم نسبت بهش حساسیتی وجود نداره و میتوان درباره اش مطلب منتشر کرد و بحث کرد یه فتح بابی باشه که بتوانیم دقیق تر صحبت کنیم. وگرنه این را میدانم که دوستان همه اهل فضل هستند و پیشنهاد ترجمه هم که من دادم فقط برای فتح باب بحث مستندتر بود. متاسفانه در کلمات شما احساس کردم که خیال کرده اید بنده قصد اظهار فضل داشتم. اتفاقا مشکل ما در ایران همینه که به جای پرداختن به موضوع اصلی به حاشیه میرویم که تو میخواهی خودت را مطرح کنی. مهم نیست. خبرآنلاین من از شما خواهش میکنم مطلبی را که فرستادم منتشر نفرمایید. هدف چیز دیگری بود و ظاهرا دوست ما برایش سوء تفاهم پیش آمده. خدانگهدارتان
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      جناب بحث من اینه که این مقالات و تحلیلها موجود هست و اینطور نیست که کسی نخوانده باشد و با مقاله ای که شما ترجمه میفرمایید مثلا قضیه عوض شود علاوه بر روزنامه های مختلف امریکایی و انگلیسی هزاران رادیو و پادکست وجود داره مثل برنامه های زبان انگلیسی صدای امریکا که تحولات رو با حضور 3 کارشناس بررسی میکنه من کاری به مقاله شما ندارم امروز هم که کره شمالی فرمود غلط کردم کشید کنار خودش متوجه شده که کوچکترین حرکت باعث میشه کلا اتفاقات بدی براش بیفته. در این مساله ما با دو ارتشی سرکار نداریم که مثل ارتش ایران و عراق 8 سال مچ بندازن و کسی هم پیروز نشه یک طرف امریکا است یک طرف یک کشوری است که اصلا نه اعتبار و مشروعیت دارد این بابا هر کسبی رو باهاش مخالف بوده با ضد هوایی زده کشته نه قدرت لازم را دارد
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      چه بحثی می ماند و چه فایده ای دارد؟ یک کشوری است میفرماید من زور دارم و میخام در داخل هم همین دیکتاتوری را ادامه بدهم مدام هم داره تهدید میکنه اونطرف هم امریکا است که منتظره که طرف دست از پا خطا کنه خب عاقبت این کار معلومه اصلا بحث نداره سلاح اتمی استفاده بکند باعث خشم و بهانه جویی امریکا میشود و بعدش به هر کشوری که نیروگاه اتمی هم داشته باشه به بهانه اینکه ممکنه به خاک ما حمله کنه هجوم خواهد برد هم برا خود کره بد میشه هم برا کشورهای دیگه. این وسط فرض کن 100 هزار امریکا هم از بین بروند خب این اتفاقا دست امریکا رو بازتر میکنه که وارد یک جنگ بی پایان بشه و هر سلاحی هم استفاده بکنه. اینطور نیست که طرف بزنه بعد امریکا هم بخوره بگه چه بد که زدی و...سیاستهای امریکا تهاجمی تر میشه به نفع ما هم نیست
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      اینکه شما مقاله بدهی ندهی اینها اصلا برا ما فاقد اهمیت هست هزار تا تحلیل صوتی نوشتاری و.. رو شبکه هست عزیز من دوران خوارزمشاهیان نیست که اطلاعات در کتابخانه دربار باشه بریم اجازه بگیریم که دو تا مطلب رو پوست بز بخوانیم الان در کمتر از 30 ثانیه هر اطلاعاتی بخای به هر زبانی هست به همین زبان شیرین فارسی هزاران مقاله در این مورد در سایتهای داخل و خارج و ده ها گفتگو و.. وجود داره حالا شما میخای مقاله بده یا نده تاثیری نداره به حرف جک و جانسون و رابرت و دیوید و.. ...که نیست تحلیل این کره شمالی الان ده ها سال هست در جریانه وضعیت مشخص هست حرکات و رفتار امریکا هم مشخصه خیلی چیز پیچیده ای نیست که حالا مستر جانسون در تگزاس بخاد برا ما تحلیلش کنه
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      مطالعه کردن مقالات هم خوبه ولی اینطور نیست که جمیع علوم در یک مقاله جمع شده باشه یا بگیم تحلیل فلانی بهترینه و..در همین موضوع حمله عربستان به یمن من داشتم شبکه خبر میدیدم کارشناسش با قاطعیت میگفت محاله که عربستان به یمن حمله کنه فرداش عربستان حمله کرد. سبی که ترامپ رای اورد کارشناس اورده بودن شبکه خبر میگفت کار تمامه و هیلاری برنده میشه بعد که دید ترامپ داره رای میاره گفت البته معلوم بود که ترامپ برنده خواهد شد تحلیل نباید بصورت بیان ارزوهای شخص باشه در ایران تحلیلهای دوستان بیان ارزوها است مثلا عربستان به یمن هرگز حمله نخواهد کرد یا پارسال میگفتن عربستان در بدهی های خود فرو خواهد رفت و سقوط خواهد کرد یا پادشاه عربستان که فوت شد گفتن که بله روایت هست به 6 ماه نمیکشه سقوط میکنه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      ماه ها و سالها ادم بای مقاله بخونه و تحلیل گوش بدهد تا بتونه به یک پاراگراف تحلیل برسد به اینکه من بیام ؟آرزوهام رو بیان کنم که بله امریکا سقوط خواد کرد و بعد ما حمله می کنیم تگزاس رو ضمیمه خاک خودمون می کنیم و بقیه اون ایالتها هم میان کیگن که بله شما چقدر خوبین ما در اشتباه بودیم و...به این چیزها نیست. همین شوروی که سقوز کرد ما الان با برخی جمهوری های شوروی مشکل داریم رابط با تاجیکستان که فارسی زبان هم هست چند هفته است مشکل پیدا کرده ججمهوری اذربایجان از اونطرف برا ما کلی دردسر ایجاد کرده ادعاب ارضی هم داره این همسایه ها رو نتونستیم جمع کنیم چه برسه به امریکا . امریکا هم سقوط کنه و پودر بشه هم مشکلات ما حل نمیشهو تحلیل با تخیل فرق داره با یک مقاله هم بهار نمیشه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      لذا ین صحبتها و...رو بنده قبول ندارم جناب. اینکه ما افتادیم دنبال اینکه امریکا با کره چه میکنه هم در نوع خودش جالب هست ما خودمون کلی مشکل داریم رابطه با تاجیکستان رابطه با اعراب رابطه با اروپا هزار تا مشکل داریم که امریکای و کره شمالی در این داستان گم هست. لذا اولا تحلیل با تخیل فرق داره نمیشه آرزو رو بصورت تحلیل بیرون داد یا هر مقاله ای که ارزوهای ما رو نوشته بگیم عجب تحلیل خوبیه ثانیا مشکلات خود ما اینقدر زیاده که بهتره روی اونا تمرکز کنیم بجای اینکه ببینیم جزیره ای در اقانوس ارام به اسم گوام چی میشه یا نمیشه و....کلی مشکل داریم خدا خیرت بده مثال این می ماند که بنده وضعم خراب باتشه در فقر باشم بچه هام بیکار باشن برم متمرکز بشم روی داستانی که اونطرف شهر داره رخ میده ببینم اون چی میشه
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      سلام مجدد. الان متوجه شدم که خبرآنلاین آن مطلب را منتشر کرده. فرمایش شما درست است. با یک مقاله دردی دوا نمیشه و یا به قول شما با یه گل بهار نمیشه. من مقالات دیگری را هم در صورتی که خبرآنلاین موافقت کنه برای انتشار می فرستم. اشتباه نشود. بنده به کره علاقه ندارم. علاقه من کشور خودم است اما شاکله کلی سیاست های آمریکا در قبال کره و غیر کره به نظر بنده یکسان است. من مایل هستم از بحران کره و غیر کره برای کشور خودم کسب تجربه کنم. تمام تحلیل ها نزد یک نویسنده و دو نویسنده نیست. با شما موافقم. اتفاقا نظر بنده این است که شما هم در صورت امکان یه وقتی بذارید و تحلیل های سایرین را برای انتشار بفرستید. حتما به افزایش اطلاعات همه ما کمک خواهد کرد تا با نظرات کارشناسان مختلف آشنا شویم. خدانگهدار
  • هاویانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    13 1
    دیکتاتوری کره شهامت حمله نداره چون به خوبی از قدرت آمریکا آگاه است و می داند ترامپ اوباما نیست کره می داند کوچکترین اشتباه به نابودی دیکتاتوری و پایان حکومتش می انجامد پس جنگ نیست اگر باشد پایان دیکتاتوری کره
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    2 1
    نه جنگ نمیشه چون به ضرر همه است اینا تحدید ها همش بازی سیاسیه هر جوری شده کاری میکنن کار به جنگ نرسه
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    17 2
    هر وقت یک کارمند بتونه مدیرعامل شرکتش رو اخراج کنه اون وقت ایران و کره شمالی هم می تونند آمریکا را حذف کنند یا آمریکا حرف اینها رو گوش کند . از کی تاحالا کشوری که تولید ناخالص داخلیش 0.07 است ایران یا روسیه 2.1 است می تونه به کشوری که 21 است دستور بده ؟ حالا کره شمالی احتمالا نداره همش 0 است خخخخ . از کی تا حالا کشوری که بودجه نظامیش قرار است در سال 2017 به 700 میلیارد دلار افزایش پیدا کنه باید بیاد حرفهای ایران و کره شمالی رو گوش کنه ؟ اگر کره جنوبی و ژاپن کنار کره شمالی نبود و روسیه و ایران همسایه های کره شمالی میشدند شک نکنید آمریکا دخل کره شمالی رو آورده بود . خواهشا از توهوم بیرون بیاید و به واقعیت بچسبید . هرکس منافع آمریکا را تهدید کنه باید منتظر درگیری اقتصادی یا نظامی باشه...
  • نعمت A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    2 3
    سنگ بزرگ نشانه نزدن است. ترامپ فقط تهدید میکنه. و الا هیچ جنگی صورت نمیگیره.
  • منصور IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 15
    جرئتشو ندارن پا رو دم رهبر کره شمالی بذارن. آمریکا فقط به کشورایی مثل افغانستان و عراق حرئت داره حمله کنه تازه تو حمله به عراق هم تنها نبود و انگلیس هم همراهش بود
  • حسین حق بین A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    9 2
    اگرایالات متحده بخواهد هژمونی خود را حفظ کند می بایست به تهدیدات خود عمل نماید و اگر با قدرت هسته ای کره شمالی مقابله نکند دیگر کشورها نیز این حرکت را دنبال خواهند کرد و آن وقت دیگر آیالات متحده و دیگر قدرت های هسته ای نخواهند توانست به راحتی بر جهان رهبری کنند و چیرگی قدرت خود را از دست خواهند داد و چین ظهور قدرت واقعی خود را پیدا خواهد کرد بنابراین به هر طریق که ممکن است امریکا باید کره شمالی را مهار نماید . و اگر چنانچه به کره شمالی هم حمله نماید احتمال زیاد دارد که بازنده باشد و هژمونی خود را از دست بدهد و چین به عنوان ابر قدرت جدید طهور کند.
  • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    11 1
    دنیای ازاد و دمکرات زورگویی و دیوانگی های امثال رهبر خودکامه و نفهم و عوضی کره شمال ر ا تحمل نمی کند..یک بار برای همیشه دندان پوسیده را بکنید و جهانی را از نابود ینجات دهید..درود بر ازادی ...مرگ بر استبداد و دیکتاتوری
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    3 4
    هر دو تا پخ پخ بیخود میکنن و هیچ غلطی نمیتونن بکنن.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    3 3
    کسی که مرد عمل باشه اینهمه هارت و پورت نمی کنه هر دو طرف طبل تو خالی اند
  • ممدامین IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    6 1
    آمریکا فعلن خسته‌س. فعلن باید عربا رو بدوشن تا بتونن تو پنج سال آینده کره رو سر‌ جاش بشونن.چون اگه جنگ هسته ای بشه خرجش زیاده.
    • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      6 1
      خسته چرا؟ دشمن خسته است . امریکا هیچ مشکلی نداره عزیز امریکا با اسب و خر و قاطر نمیره جنگ که خسته بشه یه مانتیتور هست و یک دکمه سربازش دستش رو رو دکمه میذاره اونطرف هم یک میلیون نفر کشته میشن خستگی نداره شما اگر بروید ارتش امریکای جهانخوار رو نگاه بفرمایید میبینید قابلیت اینکه همزمان در چندین جبهه وارد عمل بشه رو داره امریکا درسته از دید ما بد است ولی قوی است اگر قوی نبود شک نکن همین امروز بهش حمله میکردیم تا غرئب تگزاس رو ضمیمه خاک خودمون میکردیم یه مقداری برید مطالعه کنید ببینید اینا چه هستند چه دارند و چه کرده اند این امریکا الان کمه سهله در سال 1945 بلایی سذ هیتلر با اون عظمتی که داشت اورد که طرف خودکشی کرد اون موقع که ضعیف بود الان که وحشتناکه با امریکا شوخی نکنید هزینه زا میشه عزیز
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    5 2
    مرگ بر کره شمالی و رهبرش و حامیانش با جنگ امریکا و کره شمالی رهبر دیکتاتور کره شمالی هماننده امپراطورسابق دیکتاتور ژاپن به درک واصل میشه مرگ بر هیتلر مرگ بر پیونگ یانگ رهبر کره شمالی مرگ بر استالین مرگ بر موسولونی مرگ بر حامیان کره شمالی
  • مهدي A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    10 0
    امريكاييهابا ٢٢ فروند بمب افكن b2 كه تو ارتفاع ٥٠ كيلومتري پرواز ميكنهو قيمت هركدومشون ٢.٢ ميليارد دلاره تمام تاسيسات كره شمالي و سايتهاي موشكيشو از بين ميبره و تعداد زيادي از مردم كشور كره شمالي از بين ميرن اونايي كه ميگن امريكا طبل توخاليه عراق ،افغانستان،سوريه،ليبي،مصر،... رو ببينن و درس عبرت بگيرن هنوز خيليا هستن ميگن اونا حرف ميزنن اون رئيس جمهور سياهپوستشون تو فاصله ٢٠٠٠٠ هزار كيلومتري كشور نون خالي رو از ١٠٠به ١٥٠٠ رسوند بازم بگين غلطي نميتونه بكنه ، امريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه
    • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      9 0
      تنها دليلى که به ايران حمله نکرد اين بود که عراق و افغانستان و سوريه در اولويت بودن و ايران هم اونجورى رفتار کرد که اونها ميخواستن يعنى ادعاها توخالى و ايجاد تنش بين کشورهاى منطقه و رقابتهاى مذهبى و ايجاد کشمکش بين شيعه و سنى و به باد دادن سرمايه هاى کشور توى اين راه, اين فقط مختص ايران نيست عربستان و ترکيه هم توى همون تله اى افتادن که آمريکا براشون نقشه کشيده بود.
  • بی نام A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    1 0
    اصولا آمریکا به کشوری که به راحتی تسلیم نشه حمله نمیکنه. آمریکا با جنگ و حمله به کشورا فقط قدرت نمایی میکنه. ینی اول مطمئن میشه که تو جنگ با اون کشور پیروز میشه و بعد حمله میکنه. مثل عراق و افغانستان و کویت.
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 0
    بستگی دراه چین و روسیه چی بخوان و هدفشون از تحریک کره شمالی چیه. اگه به هدفشوون برسن کره شمالی رو قربونی میکنن.
  • امید A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    0 0
    ترامپ شاید .... باشه ولی حمله نمیکنن . البته اگه به خود ترامپ باشه بعید نیست حمله کنن ولی اطرافیانش نمیذارن ....