ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در رابطه با تشکیل دولت دوازدهم استفاده از نیروهایی است که از هر جهت برای موفقیت دولت و رییس‌جمهوری تلاش کردند.

احمد مازنی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه زنان، روحانیون، اقوام و مذاهب مختلف در پیشرفت جامعه و متعاقباً توسعه سیاسی-اقتصادی دولت یادآور شد: یکی از مواردی که از زمان حضرت امام خمینی (ره) در اکثر دولت‌ها شاهد بودیم، انتخاب یک روحانی به‌عنوان وزیر کشور بوده که به‌عنوان مثال می‌توان به بزرگانی چون ناطق نوری، عبدالله نوری، موسوی لاری، پورمحمدی و محتشمی‌پور اشاره کرد. 

او با بیان این‌که رویه کلی انتخاب وزیر کشور از میان روحانیون به این معنا نیست که لزوماً باید با این رویکرد در انتخاب وزرای کشور عمل شود، گفت: قطعاً منکر شان روحانیت روحانی نیستیم و معتقدیم این ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های رییس‌جمهوری منتخب، به ارتقای سطح امنیت کشور کمک خواهد کرد، فکر می‌کنیم لازم است در بدنه کابینه نیز به این مسئله توجه شود و به‌طور کلی نیز از رییس‌جمهوری و همچنین کلیت کابینه پیشنهادی حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به حضور روحانیونی همچون پورمحمدی و انصاری در دولت یازدهم که در دولت جدید غایب هستند، یادآور شد: البته جناب آوایی نیز در وزارت دادگستری بسیار موثر خواهند بود و تاکید بنده صرفاً درباره جایگاه و شانیت افراد است، نه شخصیت‌شان.

او با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای ریشه‌دار و توانمند در دولت دوازدهم، نسبت احتمال عدم حضور حجت‌الاسلام انصاری ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم از روحانی انتظار ندارند تنها روحانی عضو مجمع روحانیون مبارز به‌عنوان یکی از جریان‌های اصیل اصلاح‌طلب و نزدیک به خط امام (ره)، و همچنین تنها روحانی عضو دولت یازدهم که سابقه‌ای روشن در ارتباط با بیت حضرت امام (ره) داشته و از سال‌ها قبل در کنار دیگر اعضای خانواده خود خادم انقلاب و مردم بوده، در دولت دوازدهم غایب باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مجید انصاری یکی از روحانیون برجسته‌ای است که همواره در مواضع انقلابی و اصلاح‌طلبی خود پافشاری کرده و درعین حال با مشی اعتدالی و میانه‌روی در سال‌های طولانی، بیش از آن‌که اهل صحبت و حرف زدن باشد، خدمت کرده و عدم حضور احتمالی او در دولت دوازدهم نگران‌کننده است.

او همچنین به مطالبه جدی جامعه برای حضور زنان در کابینه اشاره کرد و گفت: شاید به مصلحت بود که در کابینه از زنان توانمند بیش از این استفاده می‌شد. البته تاکید ما بر توانمندی افراد است و هیچ‌گاه معتقد نبودم که جنسبت ملاک عزل و نصب‌ها باشد اما معتقدم زنان نیز در جایگاه‌هایی که از توانمندی بالاتر از مردان یا حداقل در حد مردان برخوردار هستند، متناسبت با شان و منزلت زنان مورد استفاده قرار گیرند؛ چرا که این مسئله در ارتقای جایگاه زنان ایرانی و تعالی خانواده موثر خواهد بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین بر لزوم توجه به اقوام و مذاهب اشاره کرد و گفت: به‌شدت مخالف این هستم که کشور را براساس قومیت‌ها و مذاهب اداره کنیم. ما یک ایران یکپارچه داریم اما نباید فضا به‌سمتی برود که برخی اقوام و مذاهب احساس کنند مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

ترکیب کابینه دوازدهم کاری، عملیاتی و تخصصی است

همچنین ایرنا نوشت:

اکبر رنجبرزاده گفت: میانگین کابینه دوازدهم معرفی شده از سوی رئیس جمهوری نسبت به قبل متعادل تَر شده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: کابینه دوازدهم سیاسی نیست، عملیاتی، کاری و تخصصی تَر شده است.
وی یاداور شد: توان و کارایی افراد معرفی شده خوب است و ما این ترکیب را خوب می دانیم.
رنجبرزاده در مورد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما نگران وزارت علوم هستیم امیدواریم رئیس جمهوری گزینه خوبی را برای این وزارتخانه معرفی کند زیرا در دوره یازدهم این وزارتخانه آسیب دیده است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =