۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

ایسنا نوشت: عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای از رده خارج کردن پراید دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران، خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی توسط شورای رقابت از قبل گران شده بود اما این مساله دیر اعلام شد. اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروهای داخلی مصادف شد با مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل سایپا و اعلام این جمله از ایشان که «پراید خودروی مطلوب فقراست».

وی اظهار کرد: اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروها به فاصله کوتاهی از این سخن مدیرعامل سایپا کاملا تصادفی بود. منظور آقای جمالی این جمله این بود که «پراید خودرویی همگانی و برای همه است». به نظرم در انتقال سخنان ایشان، برخی نتوانستند خوب مطلب را انتقال دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس مدعی شد: این طور نیست که پراید فقط خودروی فقرا باشد، بلکه اقشار مرفه نیز در سفرهای درون شهری از این خودرو استفاده می‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اطلاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گران شدن خودروهای ایرانی، گفت: ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس که عضو ناظر مجلس در شورای رقابت هم هست، قبل از تعطیلات تابستانی مجلس در نشست کمیسیون، نمایندگان را از تصمیم جدید شورا مطلع کرد.

حسینی‌کیا در عین حال از نگرانی دهک‌های ضعیف جامعه برای از رده خارج شدن این خودرو در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: تغییر ناگهانی قیمت‌ها یا تصمیم برای از رده خارج کردن پراید نیازمند تدبیر مدبرانه‌ای است که کمترین اثر منفی را بر خانواده‌های ضعیف و فقیر داشته باشد. نباید روی پراید متوقف ماند؛ به همین دلیل مدیران سایپا نیز درصدد هستند تا قبل از پایان سال 1397 خودروی جایگزین پراید را شناسایی و تولید کنند، خودرویی که در توان خرید مردم باشد.

وی گران نشدن قیمت خودرو را به حمایت‌های مالی و قانونی دولت از خودروسازان منوط کرد و افزود: برای عرضه خودروی جایگزین پراید اما با کیفیت‌تر و ایمن‌تر از این خودرو که در استطاعت مالی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه هم باشد، دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگهدارد.

39225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ر GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    23 0
    وقتی یه گاو شیره دیگه به سایپا دادند این حلبی رو رها می کنه
  • بدون نام ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    32 0
    چقدر ننر بار اورديم خودروسازها رو
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    44 2
    ننگ بر مردمی که کمپین نخریدن خودرو را شکست مواجه کردند که مدیر بی لیاقت سایپا برگردم بگه خودروی پراید برای فقرا هست. باید دوباره تحریم کرد خرید خوردوی بی کیفیت ایران خودرو و سایپا رو.
  • حمزه کنگربانی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    24 0
    ما فقرا ماشین آشغال نمی خوایم ما فقرا قاتل نمی خوایم از ما مایه نزار تو سازنده به دنبال سود کلان هستی و فقط به فکر خودتی دروغگو . ما بنز می خوایم که در کردستان عراق اونها همه سوار میشن ملت بدبخت ما آشغال سی سال پیش کره ایها متاسفم براتون . یه پژو هم آوردی داری سرملت شیره می مالی سود هزار میلیاردی تو .....
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    11 0
    نه بابا. شما هم کلا بهره وری را بذارید تو جیبتان و هلو برو تو گلو بشه. یک حرکتی از خودتان برای کاهش هزینه انجام دهید و بعد از دولت توقع داشته باشید.
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    7 1
    به نر می رسد با توجه به اوضاع روبه مساعد شدن اقتصاد در دوره روحانی تولید 405 و206 و پراید متوقف بشود
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    6 0
    شیر مادر حلالت ولی چه کنیم این دو تا ابرقلک دولت و نهادهای دیگر سایپا و ایران خودرو بخاطر منافع بعضیها و سادگی خریداران اهمیتی به این حرفها نمیدهند
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    14 0
    هفته پيش در كمال صحت و سلامت عقلي ، رفتم پول 10 تا پرايد رو دادم و يك خودروي وارداتي از كشوري كه وزير فعلي افتخار خوردن صبحانه كاري با مسئولين خودرويي اون رو داشته و كشوري كه از ما عقب تر بوده اما الان يكي از تامين كنندگان اصلي محصولات اروپا و بازار آمريكاست ، خوشحالم براي ايمني و حفظ جان و مال سرنشينان و امنيت و آرامش خودم احترام قائل شدم البته اگر خائن قلمداد نشم
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    12 0
    ۳۹ساله از این اراجیف ب ملت ایران تحمیل میشه، یکی تعریف دیگری تحریف وضع همیشه همین خواهد بود
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    9 5
    از رهبري تقاضا دارم به اين ارزوي ديرينه ملت رسيدگي كنند و دستور جمع شدن پرايدو بدهند
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    6 1
    چون زور مردم به رانت خواران صنعت خود رو نمیرسه ازمقام رهبری خواهش میکنیم یه فکری به حال جان ومال مردم بدبخت بکنن وبساط این انحصار وظلم رو جمع کنن مردم چون ضررهای پیدا وپنهان این صنعت ورشکسته خیلی بیشتر از منافع اونه