۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸

خاموشی های مکرر طی چند روز گذشته در استان خوزستان در شرایطی که دمای هوا از 47 درجه پایین تر نمی آید، موجب نارضایتی مردم شده است.

این در حالی است که گفته می شود درجه دما در این شهرها از یک هفته پیش تا کنون از 47 درجه پایین تر نیامده و روزبه روز به شدت گرما افزوده می شود.در این بین براساس گزارش های حاصله از شهرهایی چون اهواز،دزفول و آبادان میانگین خاموشی های روزانه در این شهرها حدود دو ساعت اعلام شده که با وجود گرمای موجود شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

در این بین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در پاسخ به این خاموشی ها از گرمای غیرقابل پیش بینی موجود در این استان تا مرز 52 درجه می گوید و اینکه این گرما باعث صدمه زدن به ترانس ها و تجهیزات برقی شده و تعمیر انها زمانبر است.

براساس اظهارات معین فر ، خاموشی در چند روز اخیر به دلیل رفتن گربه برروی یکی از ترانس ها بوده که باعث اختلال در برق رسانی شده و تعمیر ترانس و چک کردن آن زمان بر بوده است و این خود باعث خاموشی یکساعته در منطقه شده است.

وی ضمن تاکید بر امکان انتقال برق از استان های دیگر به این استان خواستار صرفه جویی مردم استان در مصرف برق شده تا شاید ازاین طریق بتوانند برق منطقه را بدون مشکلی تامین کنند.

براساس اظهارات مسعود معین‌پور چنان چه مردم در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، قول نمی‌دهیم که تابستان بدون خاموشی داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان در این دمای بالا حتی خودروها نیز دچار مشکل می‌شوند چه برسد به تجهیزاتی برقی که در تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند و دمای تابش مستقیم نور خورشید نیز بیش از 70 درجه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
    0 0
    اگه کل ایران تو خاموشی باشه جنوب نباید خاموشی داشته باش واقعا انصاف نیست تو اون گرمای کشنده
  • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    از پاسخ قانع کننده مسئول محترم بسیار تشکر می کنیم! البته این را هم فراموش کردند که بگویند تابستان سال گذشته هوای خوزستان از 15درجه بیشتر نشد.
  • بدون نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    خوزستان منبع انرژی ایران است، نفت و سدهای متعدد- خودتان قضاوت کنید
  • آرش IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    بهتره يه فكري هم براي خطوط وتجهيزات فرسوده انتقال برق بكنيد چون در حدردادن برق بي تاثير نيستند.