بگومگوی کاربران خبرآنلاین درباره ریختن زباله در بکرترین جنگل‌های ایران/ مشکل فرهنگی‌ست؟

مخاطبان خبرآنلاین در سایت و فضای مجازی به رها شدن زباله در جنگل‌های اسالم واکنش‌های متفاوتی را نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تصاویر خبرآنلاین در رسانه‌های مجازی از زباله‌هایی که در جنگل های مسیر اسالم خلخام رها شده بود، طی روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران خبرآنلاین مواجه شد. این جنگل‌ها که اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می‌کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت، چندسالی است به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می‌شوند.
اما ریخته شدن زباله‌هایی زیادی در این منطقه شرایط رویایی این جنگل‌ها را تغییر داده و آلوده شدن این مناطق منجر به انجام واکنش‌های متفاوت و بعضا تند از سوی مخاطبان در فضای مجازی شده است.

مشکل فرهنگی یا اشتباهات مسئولیت؛ عامل چیست؟

مخاطبان خبرآنلاین در اینستاگرام و سایت  در کنار ابراز تاسف از اتفاق افتاده از عامل این اتفاق می‌گفتند، گروهی عامل این موضوع را مسئولانی می‌دانستند که در منطقه سطل زباله قرار نداده بودند و گروهی هم در کامنت‌های خود از مشکل فرهنگی می‌گفتند. 
در رابطه با مسایل فرهنگی افراد زیادی این کامنت‌ها را نوشته بودند: «بزرگ هر خانواده ای اگر به خانواده اش آموزش دهد این اتفاقات پیش نمی آید. معلومه که فرهنگ و شعور خانوادگی در اکثر خانواده های ایران زیر سوال است.» 

«2500 سال پیش مردم این سرزمین جوری زندگی میکردن که ما این دوره به اون زمان افتخار میکنیم اما نه 2000 سال دیگه بلکه 200 سال بعد آیندگان فقط ما رو نفرین میکنن. ایرانی بدون روتوش اینه نه اونی که توی اینستاگرام و توییتر حرفهای قلمبه سلمبه میزنه.»

«اول از همه خاك بر سر خودمون كه انسان نيستيم و ادعاى انسانيت و شعور و فرهنگ ٢٥٠٠ ساله ميكنيم.»

«فقر فرهنگی تا کجا» « اینم فرهنگی که ادعا میکنیم.»

 در ادامه گروهی دلایلی همچون: عدم فرهنگسازی، چالش‌های تربیتی، تعداد کم سطل زباله در این محیط‌ها و ... را زمینه‌ساز رها کردن زباله در طبیعت عنوان می‌کردند. 

«بی فرهنگی در کشور ما دو طرفه است یک طرف حکومت که فرهنگ سلطل اشغال گذاشتن نداره یک طرف مردم که فرهنگ اشغال در سطل اشغال انداختن ندارن»

«احمق اونايي كه زباله ميرزن احمق مسئولين بي خاصيت كه امكانات جمع آوري نميذارن احمق رسانه هايي كه دنبال آشوبن بجاي تشويق به نكداري وپاكستزي محيط زيست»

«مسئولين بايد فرهنگ سازي كنند و از كودكي در مدارس آموزش داده بشه!! رسانه ها هم بايد در تبليغ اين فرهنگ نقش پررنگي داشته باشه!»

چه کسی مقصر است؛ گردشگران، مردم بومی یا تهرانی‌ها؟

در برخی دیگر کامنت‌ها هم مخاطبان به شکل دیگری دنبال مقصر بودند؛ اینکه کسانی که زباله‌ها را در جنگل ریخته‌اند اهل کجا هستند. یکی از مخاطبان سایت خبرآنلاین در این باره نوشته بود: «خیلی ناراحت کننده اس. من خودم گیلانی هستم. متاسفانه مردم بومی اینجا هم بینهایت نسبت به حفظ محیط زیست خودشون بی توجهن. چند وقت پیش یه نفر داشت پوست هندونه میریخت تو رودخونه ، بهش گفتم چرا رودخونه رو آلوده میکنی؟ گفت آب اینا رو میبره.»

مخاطب دیگری هم می‌گفت از پلاک خودروها معلوم است که تهرانی‌ها مقصر هستند. «هر چی هست کار این مسافرهای غیر بومیه . بخصوص بلانصبت جمع ،»

47237
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    اکثر این زباله را مسافران می ریزند.