۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۰

بهرام دبیری در گفت و گو با خبر از نمایشگاهش به همراه سهراب سپهری می‌گوید.

 بهرام دبیری از نقاشان پیشکسوت ایران است که تاکنون در بیش از 50 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و دیگر کشورهای دنیا از جمله کانادا، دبی، اوکراین، اسپانیا، آلمان و آمریکا شرکت داشته است. او قصد دارد هفته آینده در گالری گلستان به همراه تعداد دیگری از هنرمندان این عرصه نمایشگاهی برپا کند. هنرمندانی که نام سهراب سپهری در میان آنها بیشتر خودنمایی می‌کند. با بهرام دبیری گپ کوتاهی زدیم که می‌خوانید:

سلام آقای دبیری چه خبر؟
در فصل بهار 2 نمایشگاه گروهی خواهم داشت. اولی همزمان با افتتاح گالری"حنا" است که از 4 اردیبهشت با گروهی از نقاشان با موضوع آزاد برپا می‌شود و دیگری 16 اردیبهشت به مدت یک هفته در گالری گلستان و با موضوع «خروس‌ها و انارها»است.

ایده نمایشگاه «خروس‌ها و انارها» از چه کسی بود؟

لیلی گلستان تصمیم به برپایی نمایشگاهی با موضوع «خروس‌ها و انارها»گرفته بود و طی صحبتی که با او داشتم قرار شد من هم با چند اثر از خروس و انارها، در این نمایشگاه شرکت کنم.

از چه تکنیکی در خلق این آثار استفاده کرده اید؟

نقاشی‌ها به صورت رنگ روغن، آبرنگ و آب مرکب کار شده‌اند.

کدامیک از نقاشان در کنار شما در این نمایشگاه حضور دارند؟

در این نمایشگاه آثار دیگری از نقاشانی چون؛ مهدی سحابی، رضا یاراحمدی، علی‌اکبر صادقی و پروانه اعتمادی به نمایش گذاشته می‌شود.

پیش از این گلستان در توضیحی گفته بود طرح‌های «خروس دیده نشده‌ای»از سهراب سپهری در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید، آیا شما این نقاشی‌ها را دیده اید؟

من خروس‌های سهراب سپهری را پیش از این ندیده بودم اما خانم گلستان آنها را در مانیتور کوچکی به من نشان داد به همین خاطر نمی‌توانم توضیح دقیقی درباره آنها بدهم اما سهراب سپهری به جز درخت‌هایی که کشیده، نقاش ماهری نیست.

علاوه بر این دو نمایشگاه، در سال جاری نمایشگاه انفرادی برگزار می‌کنید؟

پس از برپایی این دو نمایشگاه ممکن است در پاییز یک نمایشگاه انفرادی داشته باشم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =