ایسنا نوشت: دولت امارات تاکید کرد، "زاید بن حمدان بن زاید آل نهیان" برادرزاده رئیس امارات در بین زخمی‌شدگان حادثه اخیر سقوط بالگرد اماراتی است که در قالب ائتلاف عربی در یمن فعالیت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات "وام"، نهیان بن مبارک آل نهیان،‌ وزیر فرهنگ امارات روز یکشنبه اعلام کرد، مجموعه سربازانی که در این بالگرد بودند از نخبگان برجسته امارات محسوب می‌شدند که در میان آنها پسران خاندان آل نهیان نیز حضور داشتند. در این حادثه زاید بن حمدان بن زاید آل نهیان نیز زخمی شد.

وی برای او و دیگر هم‌قطارانش شفای عاجل مسالت کرد.

زاید بن حمدان آل نهیان، یکی از نوادگان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان موسس دولت امارات،‌ پسر حمدان بن زاید آل نهیان برادر خلیفه بن زاید رئیس کنونی امارات و همچنین داماد ولیعهد ابوظبی است چرا که با دختر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در ماه آوریل عقد کرد.

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ساعات اولیه روز شنبه از کشته شدن چهار نظامی اماراتی و زخمی شدن عده‌ای دیگر در اثر سقوط بالگرد نظامی اماراتی خبر داد، این بالگرد در چارچوب ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن بود.

محمد بن زاید اعلام کرده بود، سرنشینان این بالگرد اماراتی مشغول انجام ماموریت عادی خود در استان شبوه در یمن بودند که به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده و سقوط کردند.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز در صفحه خود در توییتر به زخمی شدن زاید بن حمدان بن زاید اشاره کرد و نوشت: برای زاید بن حمدان و هم‌قطارانش شفای عاجل از خدا می‌خواهیم.

قرقاش افزود: جوانان وطن بزرگترین سرمایه برای امروز و فردا هستند.

برخی رسانه‌های رسمی امارات به موضوع سقوط بالگرد پرداختند اما اشاره‌ای به زخمی شدن بن حمدان در این حادثه نکردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =