آماده سازی 174 کیلومتر راه روستایی در البرز

ایرنا نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه طی سال های 29 قرارداد برای احداث و بهسازی 350 کیلومتر راه روستایی در این استان با پیمانکاران انعقاد شده است ، گفت: از این میزان174 کیلومتر آماده بهره برداری شده است.

تقی رضایی ، ارزش ریالی 29 قرارداد بهسازی راه های روستایی البرز را 584 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی ، مسافت کل راه های روستایی استان البرز را یک هزارو50 کیلومتر عنوان کرد و افزود: از میزان 792 کیلومتر آسفالته و مابقی شوسه و خاکی است .
مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان کرد : اکنون از 792 کیلومتر راه روستایی آسفالته استان البرز ، 392 کیلومتر آن نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است که بهسازی 150 کیلومتر آن در دست اقدام است.
رضایی گفت: برای بهسازی این میزان راه روستایی به 2 هزارو500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم .
وی یادآور شد: در مجموع برای اتمام پروژه های نیمه تمام در بخش راه های روستایی استان 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه وشهرسازی البرز اظهار داشت : همچنین اکنون حدود 9 قرارداد دیگر به طول 56 کیلومتر با برآورد اولیه 259 میلیارد ریال در دست مناقصه است.
رضایی تاکید کرد : در مجموع پیشرفت فیزیکی محورهای روستایی استان در دست اقدام 77 درصد است و کل اعتبار مصوب سال 95 از محل تملک دارایی 38 میلیارد ریال و از محل توازن 107 میلیارد ریال جمعا 145 میلیارد ریال است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز تاکید کرد که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری شاهد بهره برداری از پروژه های در دست اقدام خواهیم بود.
وی گفت: پروژه های مشارکت با دهیاری ها و شهرداری های استان 31 توافقنامه با حدود 50 کیلومتر و عرض متوسط 9 متر برای بهسازی و آسفالت راه های عبوری داخل روستا ها و شهرداری زیر 20 هزار نفر منعقد شده که قیر مورد نیاز محورها به میزان 2 هزار 847 تن توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته و پیشرفت فیزیکی پروژه ها 40 درصد است .
وی ادامه داد: پروژه های مشارکتی با خیرین در زمینه روکش آسفالت 20 کیلومتر
راه روستایی در کرج و 20 کیلومتر راه سازی روستایی در شهرستان نظرآباد است که 5 کیلومتر از راه های روستایی نظرآباد در این بخش به اتمام رسیده و بخشی از محورهای شهرستان کرج در حال لکه گیری و تراش آسفالت است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =