نشریه نیچر از سرشناس‌ترین استادان دانشگاه خواسته چشم‌انداز حوزه تحقیقاتی خود را طی ده سال آینده مشخص کنند. اخترشناسی، شیمی، داروسازی، دانشگاه‌ها، پژوهش، مدیریت جهانی، زیست‌شناسی ترکیبی و انرژی، 8 حوزه‌ای هستند که کارشناسان تاکنون در مورد آن‌ها اظهار نظر کرده‌اند.

آدام باروز، استاد دانشگاه پرینستون و نایب‌رئیس کمیته فیزیک و اخترشناسی شورای ملی پژوهش ایالات متحده از اهمیت اخترشناسی و لزوم تخصیص بودجه کلان به این حوزه علی‌رغم دستاوردهای نه چندان ملموسش برای جامعه سخن می‌گوید.

پل آناستاس، استاد شیمی دانشگاه ییل با نگاهی به گذشته علم شیمی و تاثیر آن بر زندگی امروز، تنها راه موفقیت این علم را در دهه آینده تکیه بر شیمی سبز و یافتن روش‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاری می‌داند.

گری پیزانو، استاد مدیریت اقتصادی دانشگاه هاروارد با پیش‌بینی وضعیت اکتشافات دارویی در دهه پیش‌رو و تاکید بر نقش این صنعت در سلامت انسان‌ها، ظهور شرکت‌های بین‌المللی با محوریت چین را دور از ذهن نمی‌داند!

جان هنسی، رییس دانشگاه استنفورد از چالش‌های موجود بر سر دانشگاه‌ها و بخصوص مشکلات جذب بودجه دولتی در دهه پیش رو سخن می‌گوید و برای راهکار، اولویت‌بندی تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی را پیشنهاد می‌دهد.

پیتر نورویگ، رئیس بخش پژوهش شرکت گوگل در نوشته خود از چشم‌انداز پژوهش در ده سال آینده سخن می‌گوید و این‌که در آن زمان، جستجوهای پیشرفته اینترنتی نقشی بسیار کلیدی را در یافتن منابع مورد نیاز و پاسخ‌های مناسب ایفا خواهند کرد.

جفری ساکس، استاد دانشگاه هاروارد معتقد است که زمین به سیستم موثری نیاز دارد تا با ارتقای سیاست‌های آب‌وهوایی، مدیریت سرمایه‌گذاری، مهار لابی شرکت‌ها و حمایت از کشورهای فقیر، توسعه متوازن و پایدار را مدیریت کند.

جورج چرچ، استاد ژنتیک دانشگاه هاروارد با توجه به تولید نخستین باکتری با ژنوم سنتزی، چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از آینده را برای ما ترسیم می‌کند.

و در آخر، دانیل کامن، رئیس آزمایشگاه انرژی‌های تجدید پذیر دانشگاه کالیفرنیا در برکلی معتقد است طی دهه آینده، نوع بشر چاره‌ای جز روی آوردن به انرژی‌های پاک و فناوری‌های سبز ندارد، چراکه گرمایش جهانی بسیار جدی است.

مشروح این یادداشت‌ها را می‌توانید با کلیک روی لینک هر خبر مطالعه فرمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین قاضی سعیدی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
    0 0
    2020=1399 نه 1409
  • ali KW ۰۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    1 0
    10 سال ديگر مي شود سال 1399 !!!! خيلي دانشمندين!!!!