ایرنا نوشت: دستیاررئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: تحقق حقوق شهروندی سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم است و می کوشیم با تحقق بند بند این منشور، قدمهای جدی در شهرها و روستاها برداریم.

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در مراسم گشایش پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی افزود: در کلانشهر مشهد نیز به عنوان پایتخت معنوی کشور باید شاهد تحقق شعار 'شهر امید، شهر زندگی' باشیم .

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین بر اهمیت و جایگاه شورای اسلامی در شهرها و روستاها تاکید و بیان کرد: شوراها نهادهایی برآمده از مردم هستند و باید به عنوان بازوی نظارتی مدیریت شهری کارآمدترین نظام مردمی را به منصه ظهور برساند.
وی گفت: فرصتها و چالشهای شهر را باید تشخیص داد. شوراهای شهر و روستا باید با ارائه راه حلهای نوآورانه برای حل معضلات شهری در زمینه رشد اقتصاد شهری و شناسایی مناطق اولویتدار اقدام کنند.

مولاوردی بر لزوم تحقق شاخص شکوفایی شهری تاکید و بیان کرد: برای تحقق این شاخصه و نیل به شاخصه های 'شهر سبز سازمان ملل' شهرهایی در جهان به عنوان پایلوت انتخاب شده که شهر قزوین نیز از جمله همین شهرها است.

وی افزود: توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی، در اسلام از شاخصه های شهرهای اسلامی است و مفاهیم شهرسازی در عصر کنونی باید مقدمه ای برای ظهور و بروز شهرهای نوین اسلامی در جهان باشد.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ادامه داد: شهرهای اسلامی باید پایدار ساخته شوند. باید از توانایی جوانان در ساختن شهرهای اسلامی استفاده شود.

وی ادامه داد: رعایت زیبایی، استحکام بنا، تسهیل خدمات رسانی، عدالت محوری، توجه به نیازهای معلولان و جانبازان، نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و بانوان باید در توسعه شهرها مورد توجه قرار گیرد.

مولاوردی گفت: راه آرمانشهر مد نظر ما با توجه به مجموعه این شاخصها می تواند محقق شود البته باید اهتمام جدی همگانی برای تحقق آن وجود داشته باشند.

وی افزود: هر شهر پیوند طبیعی با حقوق شهروندی دارد. در توسعه شهرها باید بازخوانی حوزه زنان در امور حقوق شهرندی مورد توجه باشد و نباید فقط به تفکیک محل حضور زنان و مردان توجه کرد. به منظور تحقق حقوق زنان در شهرها باید ماموریتها و کارویژه های جدیدی برای شوراهای شهر و روستا تعریف شود.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ادامه داد: در تحقق حق زنان در شهرها در سطح مدیریت دموکراتیک محلی نیازمند قوانینی برای حضور زنان در محل تصمیم سازیها هستیم. در توسعه شهری شهر امن برای زنان، کودکان و امنیت برای همه باید مدنظر باشد.

وی گفت: در برابر ورود مدرنیته نیز نباید مقاومت کرد. باید برای توسعه شهری راه چگونگی رویارویی با مدرنیته طراحی، برنامه های لازم طراحی و هدف غایی از توسعه تعریف شود.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =