در هفته دولت امسال 152 پروژه برق رسانی توزیع برق مازندران به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از بهره برداری 152 پروژه تامین برق متقاضیان و اصلاح و بهینه سازی شبکه با مبلغ 177 میلیارد و 275 میلیون ریال در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- مهندس قاسم شهابی گفت : با بهره برداری از این پروژه ها 34 هزار و 102 خانوار از مزایای آن برخوردارمی شوند.

وی خاطرنشان کرد :برای بهره برداری از این پروژه ها حدود 104 کیلومتر شبکه فشار قوی ، متوسط و ضعیف احداث و ظرفیت ترانس به مقدار 13890 کیلوولت آمپر افزایش و 172 روستا از نعمت آن بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود : این پروژه ها شامل تامین برق مسکن مهر ، احداث و توسعه و اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده روستایی و شهری ، تقویت شبکه و تامین برق متقاضیان شهری و روستایی می باشد.
شهابی یادآور شد : این پروژه ها در بابل 54 پروژه ،ساری 7 پروژه ، نکا 21 پروژه ، سوادکوه شمالی 6 پروژه ، آمل 14 پروژه ، جویبار 10 پروژه ، سیمرغ 10 پروژه ، گلوگاه 3 پروژه قائمشهر 4 پروژه و توزیع برق 11 پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران پرداخت بموقع و غیرحضوری صورتحسابهای برق مصرفی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها ، درامد حاصل از فروش انرژی برق به عنوان یکی از حامل های مهم انرژی از منابع تامین پرداخت یارانه ها محسوب می گردد و شرکتهای توزیع برق به نمایندگی وزارت نیرو در وهله اول موظف به وصول بهای برق و انتقال وجوه حاصل از ان به خزانه می باشند.
وی افزود : علاوه بر این شرکتهای توزیع از همین محل می بایست هزینه های اصلاح و بهینه سازی شبکه ها ، پرداخت دیون پیمانکاران ، حقوق و دستمزد پرسنل ، بیمه و مالیات و ... را تامین نمایند . بنابراین هدف این شرکت از پیگیری وصول مطالبات بدوا" فراهم کردن نقدینگی دولت برای پرداخت یارانه ها و سپس تامین هزینه های مرتبط با خدمت رسانی به مشترکین برق می باشد و اگر شرایط لازم برای این اهداف مخصوصا" تامین یارانه فراهم نگردد قطعا" دولت در قبال تعهدات خود دچار چالش می شود . در حال حاضر هم به اذعان مقامات عالی کشور بزرگترین دغدغه دولت در موعد مقرر یارانه ها است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =