ایسنا نوشت: صدها معترض اسرائیلی با تجمع مقابل منزل دادستان کل رژیم صهیونیستی خواستار تسریع در روند پیگیری قانونی پرونده فساد بنیامین نتانیاهو شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تجمع‌های هفتگی معترضان اسرائیلی به پیشگامی برای جنبش‌های اعتراضی مردمی علیه اتهامات مالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ارتباطات غیرقانونی او با مدیران رسانه‌ها، تجارت بین‌المللی و هالیوود تبدیل شده است.

نتانیاهو مکررا هرگونه اقدام "اشتباه" را رد کرده و این اتهامات را "شکار جادوگر" می‌داند که از سوی یک رسانه متخاصم رهبری می‌شود.

رسوایی مذکور هنوز نتوانسته حکومت طولانی او را تهدید کند اما به میزان محبوبیت مردمی او لطمه زده است.

اعتراضات شنبه شب یک هفته پس از آن انجام شد که ده‌ها تن از سازمان‌دهندگان تجمع‌ها بازداشت شدند و همچنین دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم داد تجمع‌ها تا زمانی می‌تواند ادامه یابد که تعداد شرکت‌کنندگان از ۵۰۰ تن فراتر نرود و یا شامل استفاده از بلندگو در مناطق مسکونی نشود.

پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید، بیش از این تعداد در اعتراضات شنبه حضور داشتند و تعداد آنها را حدود ۲۰۰۰ تن برآورد کرد. آنها همچنین می‌گویند معترضان سایر شرایط تعیین شده این دادگاه را نقض کردند و از بلندگو استفاده کرده و در خیابان‌های فرعی پراکنده شدند.

این اعتراضات شنبه شب که در ابتدا تجمعی از سوی فعالان با درخواست حکومتداری خوب بود و در هفته چهلم خود است، اکنون به نمایش قدرت اسرائیلی‌ها تبدیل شده و با پوشش رسانه‌ای سنگین همراه است و موجب شده تا حامیان نتانیاهو هم دست به تجمع بزنند. ‌

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر تنها می‌تواند از سوی پارلمان برکنار شود. با این حال دادگاه عالی حکم داده است که وزرای دولت و شهرداران در صورتی که رسما علیه آنها اعلام جرم شود باید استعفا دهند. 

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته است، نتانیاهو مجبور به انجام چنین کاری نیست اما اگر دادستان کل اعلام جرم صادر کند، یک چالش حقوقی و فشار مردمی برای کناره‌گیری او به وجود می‌آید. اعتراضات این هفته ظاهرا با هدف ترغیب برای صدور اعلام جرم است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 0
    چه عجب که مردم اسراییل یک تکانی به خودشان دادند.