۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

کارشناسان پیش بینی می‌کنند پیامدهای طوفان هاروی که تاکنون بخش عمده‌ای از صنعت نفت آمریکا را به چالش کشیده وخیم‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، از تکزاس تا لوئیزیانا جایی که طوفان هاروی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است،پالایشگران آمریکایی به سختی تلاش می‌کنند تا خود را برای پیامدهای تندباد دریایی هاروی آماده کنند که به گفته کارشناسان، سبب سیل‌های بی‌سابقه خواهد شد.

طوفان هاروی از دیروز (جمعه سوم شهریور ماه) ۴,۴ درصد از ظرفیت پالایشی نفت آمریکا را به تعطیلی کشانده، اما پیش‌بینی‌های کنونی نشان می‌دهد که یک چهارم از ظرفیت پالایشی آمریکا در معرض آسیب از این طوفان است.

منابع صنعتی اعلام کردند که کارکنان پالایشگاه‌ها در حال آماده شدن برای طوفان و بررسی فرآیندهای تعطیلی تأسیسات در صورت لزوم هستند.

همچنین برخی منابع اعلام کردند که شرکت لیندولبازل با پیش بینی تعطیلی کانال کشتی رانی هیوستن، تولید پالایشگاه هیوستن را از روز پنجشنبه (دوم شهریور ماه) کاهش داد. کانال هیوستن روز جمعه بسته شد.

شرکت آمریکایی ماراتن اویل نیز با هدف صرفه جویی در ذخیره‌سازی‌های کنونی نفت خام خود، بخشی از تولید فرآورده های نفتی را کاهش داد.

از سال 2005 هنگامی که طوفان های کاترینا و ریتا سواحل خلیج فارس را ویران کرد، تولید کنندگان نفت خود را آماده کرده اند تا بتوانند در مقابل طوفان ها بهتر عمل کنند. 

منبع:رویترز

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =