کاربران نظر دادند؛ بانک‌ها کارمزد تسهیلات بانکی را هم کم کنند

سود سپرده های بانکی کاهش یابد، نرخ کارمزد تسهیلات نیز کم خواهد شد؟ این سئوالی است که بسیاری از کاربران خبرآنلاین در واکنش به کاهش سود سپرده های بانکی مطرح کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، کاربران خبرآنلاین هر چند در نظرات متعدد خود سیاست های اقتصادی در خصوص پرداخت سود بانکی را مورد انتقاد قرار داده و کاهش نرخ تورم را در کاهش هزینه های روزانه زندگی بی اثر دانسته اند.

کاربری که نام خود را بویین زهرا ثبت کرده ، تاکید کرده است: "نرخ تورم چند 10 تايي رسيده به زير 10 ، اما آيا قدرت خريد مردم و شرايط اقتصادي در عمل بهبود داشته تو معيشت مردم ؟ .... پس شرايط مهيا نيست ، به موازات اون ، نرخ ارز و دلار چي، هزينه بالا رفتن اونو كه مدعي هم هستيد فاقد حبابه و باعث افزايش قيمت ها و هزينه هاي جاري ميشه ، آيا از جيب مردم خالي نميشه؟ پس كاهش نرخ سود به مانند سراب و آب تو هاون كوبيدنه. "

یکی دیگر از کاربران اعلام کرده است:
" ببینید عزیزانم رونق و اشتغال یا باید از طریق تولید باشد یا از طریق تورم. در شرایط کنونی نرخ سود بانکی تولید را پنچر کرده و از طرفی تورم هم پایین هست و دلالی که میتواند اشتغال زایی کند تعطیل شده وقتی دلالی مسکن رونق داشته باشد و قیمت ها بیارزد تولید مسکن و اشتغال و آجر و سیمان هم رونق خواهد گرفت در هر حال کاهش نرخ سود در حال حاضر هم تورم را بالا برده موجب رونق دوم می شود و هم هزینه پول برای تولید را کم کرده و به تولید کمک می کند و هم انگیزه ای می شود برای کسانی که چند صد میلیون پول خوابانده اند بانک و نه تولیدی انجام می دهند و نه حتی برای خرید سرپناه برای خود اقدام می کنن دیدم که میگم."

در عین حال بسیاری نیز پیش بینی کرده اند با کاهش نرخ سود بانکی،کارمزد تسهیلات همچنان بالا بماند و در نتیجه این اتفاق تاثیری در بهبود وضعیت تولید در ایران نداشته باشد.

برخی نیز با تاکید بر اینکه سپرده ها با این تصمیم بانک مرکزی به صورت یک ساله بلوکه شده است، پیش بینی کرده اند پرداخت سودهای بالا همچنان تداوم یابد و در نتیجه وضعیت کنونی قابل اصلاح نباشد.

اعتراض به از میان رفتن قدرت خرید مردم در سال های گذشته نیز پای ثابت بسیاری از پیام هایی بود که از سوی کاربران خبرآنلاین ارائه شد.
در عین حال کاربری که نامش را ذکر نکرده، تاکید کرده است:" اگر دولت دنبال گشایش اقتصادی است باید به صورت یک بسته جامع به طور همزمان با کاهش سود سپرده ها، سود تسهیلات را نیز کاهش داده، جلوی دریافت افسار گسیخته تسهیلات توسط قشر خاص و کارمندان بانک را گرفته و تسهیلات را در اختیار بخش تولید و نیازمندان واقعی قرار دهد."

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    0 1
    دولت تدبير و اميد اميدوار باش كه در تديير اين اتفاق بيفته و سود تسهيلات هم كم بشه
  • کمال A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    کسانی که سن وسالی ازشان گذشته یادشان است وقتی دولت همه راه های سود بانکی را ببندد باز مثل سالهای گذشته مردم مجبورند پول خود را از بانک بیرون بکشند وبه احتکار کالاها وانبار کردن مایحتاج مردم بپردازند ویا آن را به کسانی در بیرون بانک سپرد ه کنند که سود بالاتری به آنها میدهد که در هردو صورت هم برای خود اشخاص وهم برای دولت درد سر ساز میشوداگر کسی پولی در بانک داشته باشد وتنها در آمدش همین باشد .مجبور است جایی سرمایه اش را بگذارد که مخارج زندگیش را بتواند فراهم کند وقتی یک بازنشسته با حقوق یک میلیون تومان نمی تواند زندگیش را اداره کند مجبور است از طریق حاصل سود پس اندازی که دارد برای خودش درآمد به دست آورد . دولت میخواهد وعده هایش را از جیب مردم محقق کند این یعنی سرگردانی بیشتر مردم