۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
اشکان و گوچی جاده را برای قدوس صاف کردند

اینکه کی‌روش به لیگ ایران اعتقاد ندارد، بحثی نیست که بخواهیم در یک جمله تمامش کنیم. کی‌روش لیگ ایران را تا جایی قبول دارد که بتواند چند بازیکن برای تیم ملی گلچین کند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: بی‌رغبتی او برای تماشای رقابت‌های لیگ تا حدودی ثابت می‌کند کی‌روش حال و حوصله تماشای بازی‌های سرد و کسل‌کننده ما را ندارد اما با این همه او به تمام بازیکنان حاضر در لیگ ثابت کرده آن‌ها را می‌بیند و تیم ملی نسبت به هیچ بازیکنی بی‌تفاوت نیست. فهرست تیم ملی هم این نکته را در ادوار مختلف ثابت کرده است. با این همه کی‌روش هنوز که هنوز است بازیکنانی مانند سامان قدوس را پیدا می‌کند و در نهایت از آن‌ها می‌خواهد هر طور شده خودشان را به اردوی تیم ملی برسانند.

دیگر عادت کرده‌ایم به حضور این بازیکنان دو تابعیتی یا دو رگه در فوتبال ایران‌‌؛ بازیکنانی که اگر چند سال پیش می‌خواستند به تیم ملی بیایند بعضی‌ها مقابل این اتفاق واکنش نشان می‌دادند. هنوز از یاد نبرده‌ایم وقتی اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد می‌خواستند به ایران بیایند اهالی فوتبال که تعدادشان هم کم نبود چه واکنشی نشان دادند و برخی حتی چگونه کی‌روش را متهم به دلالی کردند.

کی‌روش اگر می‌دانست ساختن تیم ملی فقط با اتکا به بازیکنان لیگ مقدور است هرگز سراغ این و آن در جای جای اروپا نمی‌رفت.

او همیشه بازیکنانش را تشویق به حضور در تیم‌های خارجی کرده چون امکانات سخت‌افزاری و دانش حاضر در فوتبال کشور را مناسب پیشرفت یک تیم نمی‌داند. باید به کی‌روش حق داد که این‌گونه از تمام ظرفیت‌های ایرانی حاضر در فوتبال جهان به نفع ما استفاده می‌کند.

تیم ملی از حضور قوچان‌نژاد استفاده کرد. هم این بازیکن پرواز کرد، هم گل صعود به جهانی ۲۰۱۴ توسط رضا به ثمر رسید. بقیه بازیکنانی هم که کی‌روش آن‌ها را گلچین کرد در مقاطعی به درد تیم ملی خوردند و آن‌هایی هم که جواب ندادند خیلی ساده کنار رفتند.

امروز ورود سامان قدوس به اردوی تیم ملی در حالی رقم می‌خورد که همه به نگاه و سلیقه کی‌روش اعتماد کرده‌اند و دیگر کسی از این مسئله دلخور نمی‌شود. کی‌روش نشان داده سلیقه‌‌اش در انتخاب بازیکنان و چینش آن‌ها کنار هم بد نیست.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =