جشنواره آش موجب تبلور هنر تمامی اقوام کشور می شود

استاندار زنجان بر اهمیت برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان اشاره کرد و گفت: جشنواره آش موجب تبلور هنر تمامی اقوام کشور می شود.

به گزارشخبرآنلاین، اسداله درویش امیری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره آش ایرانی در زنجان، با بیان اینکه این جشنواره ها موجب می شود تا اقوام برای ارائه هنر و داشته های فرهنگی خود اقدام کنند، اظهار کرد: جشنواره آش ایرانی در زنجان با مشارکت 31 استان کشور و حضور گسترده اقوام و فرهنگ های مختلف کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره زمینه مناسبی برای ارائه قابلیت ها و توانمندی های اقوام است، افزود: جشنواره آش ایرانی فرصتی برای گردهمایی همه اقوام ایرانی جهت نمایش فرهنگ بومی و منطقه ای تمامی نقاط کشور است.
استاندار زنجان برگزاری جشنواره های مختلف را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: جشنواره‌ها موجب احیای سنت‌های گذشته شده و موجب گسترش فرهنگ گردشگری در استان‌های مختلف می‌شود که این شرایط ایجاد زمینه گردشگری در نقاط مختلف کشور را در پی دارد.
وی ملت ایران را دارای تمدن غنی و فرهنگی اصیل برشمرد و تاکید کرد: کشور ایران دارای اقوام متعدد، فرهنگ کهن و اصیل و سنت ها و تاریخ کهنی بوده که در کنار آن تنوع غذایی بالا نشان از سبک زندگی مردم آن منطقه است.
درویش امیری زنجان را شهری با مشارکت اجتماعی بالا عنوان کرد و گفت: زنجان شهری فرهنگی، مذهبی و دینی بوده و از هر فرصتی برای برپایی اجتماعات بزرگ استفاده کرده که امروز نیز جشنواره آش در زنجان با حضور اقشار مختلف مردم و گردشگران برگزار می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =