هیات وزیران، وزارتخانه‌های کشاورزی، راه، کشور و سازمان محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها را برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست شمال کشور را به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد نسبت به شناسایی، تصویب و اعلان عمومی اراضی ملی و دولتی مستعد احداث اماکن گردشگری در کل کشور با همکاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌ها و موسسات مربوط ظرف مدت ۶ ماه اقدام کند.

این وزارتخانه همچنین مکلف شد سیاست افزایش تراکم ساختمانی بجای افزایش محدوده شهرها در استان‌های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) را با لحاظ همه جوانب تخصصی مربوط اتخاذ کند.

دولت همچنین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را به کار گرفته و وظایف خود در این زمینه را اعمال کنند.

هیات وزیران، وزارت جهادکشاورزی را نیز مکلف کرد در حریم و خارج از حریم شهرهای شمالی کشور و در چارچوب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز بر روی محدوده‌های مربوط ایجاد شده است را انجام دهد و وزارت کشور با لحاظ موخر بودن آن قانون نسبت به قانون شهرداری و اصلاحات بعدی آن، از ارجاع این موارد و پرونده‌ها به کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری اجتناب کنند.

دولت همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد ضمن همکاری با کارگروه ویژه‌ای که به منظور هماهنگی و برخورد مؤثر با تخلفات ساخت و ساز در شهرهای یاد شده تشکیل می‌شود، از ارایه هرگونه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری کنند.

محورهای عمده سیاست جدید دولت در باره این مناطق به قرار زیر است:
- شناسایی، تصویب و اعلان عمومی اراضی ملی و دولتی مستعد احداث دهکده ها یا شهرکهای #گردشگری در کل کشور توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان ها و موسسات مربوط ظرف شش ماه.

- اتخاذ سیاست افزایش #تراکم ساختمانی به جای افزایش محدوده شهرها در استان های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) با لحاظ همه جوانب تخصصی مربوط.

- بازنگری، اصلاح و ابلاغ اصول و ضوابط تهیه طرح های جامع و هادی درخصوص محدوده های شهری و روستاهای شمالی کشور طی شش ماه.

- جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی #کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان های شمالی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات

- اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز روی محدوده های ممنوع ایجاد شده است.

 

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    2 0
    انگاردولتمردان عزیزخیلی زودبفکراین مسئله افتادنددیگه زمینی نمونده که کشاورزبخوادبفروشه اگرهم باشه حقشه بفروشه چون بلای که سرکشاورزوکشاورزی اومده بنده خداهاچقدربایدبدبختی بکشندچای که درورطه نابودیه ابریشم باطل شدمرکبات همه شده خارجی برنج هم تادلتون بخوادپاکستانی وهندی وتایلندی ودههاکوفت وزهرمارتوبازارفت وفراونه
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    1 0
    "ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی شمال ممنوع شد" داشت دست زیاد میشد، قطعش کردند
  • حمید A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    1 0
    ان شاء الله که واقعاً اجرا بشه