۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در کشور به 100 هزار نفر پرستار نیازمندیم

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد میرزابیگی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ملایر با اعلام مطلب فوق افزود: در دنیا مرسوم است به تعداد هر یک هزار نفر جمعیت حداقل چهار پرستار یا به ازای هر تخت بیمارستانی حداقل 2.5 پرستار و یا به ازای هر پزشک سه پرستار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جمعیت کشور تقسیم در هزار و ضرب ‌در حداقل سه شود درمی‌یابیم که ما با رقم بالای کمبود پرستار مواجه هستیم.

میرزابیگی اظهار داشت: هم اکنون 140 هزار نفر پرستار در کشور فعال هستند که اگر این تعداد پرستار را با مجموع دانشجویانی که در دانشگاه داریم، باز هم حدود 100 هزار نفر کمبود پرستار داریم.

وی افزود: این برای رفع کمبود فعلی است و هنوز بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی که در این دولت ساخته شد به مجموع کمبودها اضافه نشده و اگر عرصه پرستاری جامعه نگر را حساب کنیم کمبود عجیب و قریب خواهد بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دولت برای رفع این کمبودها گفت: در دولت یازدهم 2 مرحله افزایش جمعیت پرستاری انجام شد و نسبت به شروع دولت ظرفیت دانشکده‌های پرستاری 2 برابر شد.

وی سطح‌بندی خدمات پرستاری مطابق با نیاز مردم به پرستاران را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و افزود: خدمات پرستاری را به سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم‌بندی کرده ایم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش 2 برابری در ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: از بخش غیردولتی دعوت می‌کنیم که در عرصه آموزش پرستاری به ویژه از جنس دانشگاهی و آموزش آکادمیک به کمک بیاید.

وی افزود: 193 دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد که با توجه به 2 برابر شدن ظرفیت‌ها آموزش به ‌صورت دولتی به طور کامل پرشده است و باید ظرفیت‌های غیر دولتی به کمک ما بیایند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    3 0
    در روستایی، قوچعلی با 11 پسرش زندگی میکرد پسران قوچعلی قوی و نیرومند بودند. اهالی روستا هروقت کاری، گرفتاری، مشکلی داشتند میگفتند "قوچعلی و پسراشو خبر کنید". اونا هم میومدن و کمک می کردن. ولی موقع جشن و مهمونی که میشد میگفتن "قوچعلی رو خبر نکنید هم تعدادشون زیاد هست و هم بچه هاش زياد ميخورن" حالا ما پرستاران و پیراپزشکان شديم همون خانواده قوچعلی. موقع بحران، اعتبار بخشی، تعطیلات، آنفولانزا و... میشیم فرشتگان سلامت و سربازان خط مقدم ولی موقع تقسیم کارانه و امکانات رفاهی و .... میشیم قوچعلی و پسراش