پلاک ماندگار مرحوم استاد محمدرضا محتاط با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی و مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی روز شنبه نصب شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزی در این مراسم گفت: پلاك ماندگار سر در خانه استاد محمد رضا محتاط از مفاخر ادبي استان مركزي به پاس تلاش ساليان اين استاد فقيد و در هفته دولت نصب شد.

سيد محمد حسيني افزود: پلاك ماندگار طرحي ملي است كه توسط سازمان میراث فرهنگی پيشنهاد و در سراسر كشور به اجرا در آمده است. در استان مركزي نيز ده تن از مفاخر و هنرمندان براي اجراي اين طرح معرفي شدند كه استاد محمد رضا محتاط يكي از آنهاست.انتخاب وي به دليل پژوهش و كتاب جامعه شناسي يا سيماي شهر اراك صورت گرفت كه اولين پژوهش در تاريخ و فرهنگ مردم، زبان، اصطلاحات عاميانه و گويش هاي اراك شامل واژه ها، اشعار محلي، مثل ها، كنايات و.. و همچنين اكولوژي شهري، بوم شناسي و دموگرافي شهر اراك مي شود و مهم ترين مرجع و ماخذ براي پژوهشگران در اين زمينه به حساب مي آيد، صورت گرفت.
وی اظهار داشت : محتاط از مفاخر مهم استان است و آثار بيشماري در عمر 74 ساله خود تاليف كرده که از آن جمله مي توان به سيماي اراك، نامداران اراك، نامنامه استان مركزي در 11 جلد، جاذبه هاي ايرانگردي استان مركزي و بررسي خط و الفبا در ايران اشاره کرد.
حسيني ادامه داد:.شناخت بزرگان هر استان مي تواند باعث ايجاد روح اميدواري و تزريق روحيه تلاش در عرصه فرهنگی در جامعه استان شود و اميدواريم با اجراي اين طرح و نصب پلاك ماندگار اين استاد فقيد گامي كوچك در راستاي شناساندن مفاخر استان مركزي به مردم برداشته شود و همچنين اداي ديني به مقام اين مفاخر و هنرمندان انجام گيرد.
وی در پايان گفت: ده تن از چهره هاي شاخص فرهنگي، ادبي و هنري از سوي اداره كل ميراث فرهنگي استان مركزي به سازمان معرفي شده اند كه امروز اين طرح در مورد دو نفر از اين مشاهير و مفاخر اجرا مي شود.
گفتني است اين مراسم در منزل استاد فقيد محمدرضا محتاط و با حضور معاونت عمراني استاندار، مدير كل و معاونين ميراث فرهنگي استان، جمعي از علاقه مندان و خانواده استاد برگزار شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =