شهرداری الکترونیک زمینه ایجاد درآمد پایدار را فراهم می‌کند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه اطلاعات در شهرداری‌ها منشاء درآمدزایی هستند، گفت: شهرداری الکترونیک زمینه درآمد پایدار را در شهرداری‌ها فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ارسطو گویلی در اولین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: شهرداری الکترونیک با بهره گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به سرعت، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می‌کند و خدمات شهرداری به صورت 24 ساعته و فارغ از محدودیت زمانی و مکانی ارائه می‌شود.

وی افزود: با روند رو به رشد جمعیت و به تبع آن افزایش ترافیک شهری، دیگر روش‌های بروکراتیک اداری پاسخگوی رسیدگی به کارهای اداری شهروندان نخواهد بود از این رو لزوم ایجاد شهرداری الکترونیک در دنیای امروز بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی سنندج عنوان کرد: داده‌های تولید شده در شهرداری سنندج به صورت جزیره‌ای تولید شده و فاقد انجام وتعامل جدی با مردم در راستای سهولت در خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه اطلاعات در شهرداری‌ها منشاء درآمدزایی هستند، بیان کرد: شهرداری الکترونیک زمینه درآمد پایدار را در شهرداری‌ها بوجود می‌آورد.

گویلی در ادامه برخی از کاربردهای 9 گانه عمومی شهر هوشمند را معرفی کرد و گفت: این محورها شامل انرژی، حمل و نقل، شبکه‌های هوشمند، خطوط انتقال آب، مدیریت انرژی مدیریت زباله، چراغ‌های معابر، کنترل ترافیک و پارک‌های هوشمند است.

وی همچنین تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم شامل مخابراتی، حقوقی، فرهنگی و نرم افزاری در جهت تحقق شهرداری الکترونیک باید فراهم شود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: چهار رکن اساسی حاکمیت، شورا، شهرداری و شهروندان در تحقق برنامه‌های شهرداری تاثیرگذار است و تعامل جدی با نظام حاکمیت باید توسط شهرداری، استانداری و مخابرات ایجاد شود.

وی چرخه به روزرسانی طرح ICT و ارتباط آن با چشم انداز، اهداف کلان و استراتژی شهرداری را تبیین کرد و حذف بوروکراسی اداری و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتالی، اهمیت توجه به ارتباطات الکترونیک، امکان تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار و شهرداری، پرداخت عوارض درآمد، شهرسازی، نوسازی و... از طریق اینترنت و اطلاع رسانی به موقع در مورد قوانین و مقررات و فعالیت‌های مربوط به شهر را از مهمترین مزیت‌های شهرداری الکترونیک برشمرد.

در این جلسه بهروز زارعی از اساتید برجسته دانشگاه تهران در خصوص اهمیت الکترونیکی کردن خدمات شهرداری و نحوه اجرای الکترونیکی کردن خدمات شهرداری بیان کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =