ایرنا نوشت: تهدید برخی احزاب و گروه های سیاسی، مذهبی و مردمی پاکستان به حمله به سفارت میانمار در جریان تظاهرات برنامه ریزی شده برای عصر امروز، باعث استقرار و آماده باش تعداد زیادی نیروهای امنیتی و پلیس از شب گذشته در نقاط مختلف اسلام آباد شده است.

 

بعد از ظهر امروز و پس از برگزاری نماز جمعه، طرفداران احزاب و گروه های مختلف پاکستان قصد دارند تظاهرات بزرگی را در پایتخت و دیگر شهرهای پاکستان علیه حزب حاکم میانمار و در اعتراض به نسل کشی مسلمانان روهینگیا در این کشور برگزار کنند.
سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان به عنوان یکی از احزاب پیشرو در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار، خواستار اخراج سفیر میانمار از اسلام آباد شده و روز گذشته(پنجشنبه) خطاب به دولت پاکستان، در سخنانی هشدار آمیز اعلام کرد درصورتی که سفیر میانمار ظرف مدت 24 ساعت از پاکستان اخراج نشود، مردم معترض و خشمگین پاکستان ضمن برگزاری تظاهرات، به سمت سفارت آن کشور در اسلام آباد حمله ور خواهند شد.
سفارت میانمار در پاکستان در داخل 'منطقه دیپلماتیک' اسلام آباد (منطقه ای حفاظت شده که بیشتر سفارتخانه ها در آن قرار دارند)، واقع شده و پلیس اسلام آباد تمام مسیرهای منتهی به این منطقه و نیز مسیرهای منتهی به 'منطقه قرمز' را که ساختمان های مهم دولتی، پارلمانی، نخست وزیر و ریاست جمهوری در آن واقع شده است، با قرار دادن کانتینرهای بزرگ و استقرار تعداد زیادی نیروهای ویژه ضدشورش، مسدود کرده است.
در صورت جدی شدن حمله افراد معترض به سفارت میانمار، احتمال درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان دور از انتظار نخواهد بود.
در سال های گذشته نیز مردم پاکستان در اعتراض به برخی موارد هتک حرمت مسلمانان، دست به تظاهرات خشونت آمیز زده اند و پلیس پاکستان برای جلوگیری از تکرار تجربیات گذشته، به حالت آماده باش درآمده است.
روزهای گذشته نیز شهر اسلام آباد شاهد برگزاری تجمع های آرام در اعتراض به نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا بود.
دولت پاکستان روز گذشته و برای دومین بار، اما این بار به مراتب شدیدتر از چند روز پیش، کشتار و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد و این جنایت را 'نسل کشی مسلمانان روهینگیا' دانست و از آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار و نیز از سازمان ملل خواست تا برای توقف فوری این نسل کشی، اقدام جدی صورت دهند.
52312

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =