کمتر از 5 میلیون بار گیمی که پسر 22 ساله و «مغز معیوبِ روس» ساخته، در جهان دانلود شده و 130 نفر هم (اغلب روس و هندی) با آن دست به خودکشی زده اند.

 

بدون اینکه جزییات این بازی در این خبر منتشر شود که می تواند مصداق تبلیغ ناشیانه آن باشد، ذکر چند نکته مهم به نظر می‌رسد:

چرا رسانه‌ ملی در حالی که بسیاری از کاربران ایرانی روحشان از این بازی خبر ندارد، آن را در بوق و کرنا می‌کند؟

و چرا خودکشی هندی‌ها و روس‌ها با خودکشی جوانان ایرانی مقایسه می‌شود؟

اگر تا دیروز فقط 5 هزار کاربر ایرانی از این بازی آگاهی داشتند، امروز 40 میلیون کاربر موبایل به دستِ اینترنت دار، مشتاق دانستن درباره این گیم بعد از گزارش صداوسیما هستند.

و بدتر از همه اینکه مدیران ارشد آی تی نیز با ژست‌های ناشیانه درباره چیزی حرف می‌زنند که تا دیروز هیچی از آن نمی‌دانستند.

بهتر است بیشتر از این خامی نکرده و بدون توسعه رسانه‌ای موضوع، خطرات گیمی مزخرف را با راهکار فنی از بین ببریم.

خدا نکند مجبور شویم دوباره درباره آن بنویسیم!

 

کد خبر 705345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    5 0
    خیالتون راحت هرچی سرچ کنید پیدا نمیشه
  • محبی نیا IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    4 0
    اصلا می شد چنین گیمی بی سر و صدا و بدون اینکه رسانه ای بشه توسط وزارت ارتباطات فیلتر بشه. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. چرا صدا سیما رسانه ای کرده موضوع رو. در سایت خارجی می خوندم بعد از اینکه خبرنگاری روسی داستان خودکشی یک بچه را با نهنگ آبی وصل کرده و رسانه ای کرده تعداد زیادی رفتند و دانلود کردند.
  • هادی RO ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 0
    منم هرچی سرچ زدم نبود متاسفانه